DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 2 April 2014

MH370 : Akhbar Mana, Portal Berita Mana Dan Individu Mana Yang Bakal Disaman Oleh Kerajaan


Kalau setakat Cakap dengan AIR BASI sekadar untuk MENGGERTAK baik lah hentikan Hishamuddin, Rakyat Malaysia dan Hampir seluruh Penduduk Dunia bukan nya seperti Penyokong Umno yang hanya Menerima BULAT-BULAT seperti TELOR yang dibuat ROTI TELOR apa saja kata Pemimpin Umno. Walaupun ianya jelas BERCANGAH dan BELAWANAN dari Kenyataan AWAL dan Kenyataan AKHIR tanpa rasa BERSALAH.

Mungkin BETUL ada Akhbar serta Portal Berita LUAR NEGARA yang MEMUTARBELITKAN BERITA berkenaan Kehilangan Pesawat Mas MH370, namun jangan pula ianya dijadikan ALASAN untuk tidak MENGAKUI KESILAPAN yang telah Keluar dari Mulut-Mulut yang Bertanggungjawap dalam Menangani Isu Kehilangan Pesawat Mas MH370 tersebut. Mungkin ada Perkara yang PERLU Disembunyikan dari Pengetahuan Umum.


Tetapi itu bukan lah Alasan untuk Bercakap seperti Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis, yang terkenal dengan PUTAR BELIT 360 Darjah dipenghujungnya akan mengatakan SAYA SUDAH LUPA. Jangan kerana sudah TERSILAP dengan Kenyataan yang sendiri Keluarkan maka orang lain hendak dijadikan KAMBING HITAM pulak, cuba RENUNGKAN dan INGATKAN kembali betul ke Berita Diputarbelit atau sendiri sudah KANTOI.

Ambil sahaja Contoh Berita yang disiarkan oleh LIDAH-LIDAH SYAITAN YANG DIKENALI sama ada Media Cetak mahupun Media Elektronik, kenapa sampai boleh Mengeluarkan Berita yang Bertajuk seperti SAH Pesawat MH370 TERHEMPAS dan SAH Pesawat MH370 DIRAMPAS. Dari mana Media tersebut mendapat BAHAN sehingga boleh menggeluarkan Berita dengan Tajuk yang sebegitu, apakah Berita tersebut tidak termasuk didalam SALAH LAPOR berkenaan Pesawat yang Hilang.


Sepatutnya sebagai yang Mengaku Konon nya Orang Melayu dan Pejuang Melayu kena lah PELAJARI akan PEPAPAH MELAYU yang boleh dijadikan PELAJARAN dalam Kehidupan, seperti Cakap Siang Pandang-Pandang dan Cakap Malam Dengar-Dengar. Yang mana setiap PERCAKAPAN yang keluar dari Mulut kena DIPASTIKAN tidak Bercanggah antara satu sama lain. Jadi apakah perkataan BERAKHIR itu bermaksud MENDARAT DI ATAS AIR LAUTAN HINDI dengan SELAMAT.

Itu belum lagi Cakap-Cakap seperti BUAH MANGGIS 4 Tan, BATTERY dan KOMPENAN RADIO, sedang dikala ini untuk mendapatkan Sekilo Buah Manggis pun bukan nya Mudah ini kan pulak 4 Tan beb. Yang TERKINI setelah hampir Sebulan Pesawat tersebut HILANG baru diketahui yang Komunikasi Terakhir antara Pusat Kawalan Trafik Udara dengan Kokpit MH370 adalah "Good Night Three Seven Zero" dan bukan nya "All Right, Good Night" seperti yang Didedahkan pada Awal nya. baca sini

Jangan lah Pelajari Pepatah Melayu yang boleh Menghancurkan Orang Melayu itu sendiri seperti Biar Mati Anak Jangan Mati Adat.Kerana kalau Anak sudah Mati siapa yang akan Meneruskan Adat, tak kan boleh Bapa kepada Anak Meneruskan Adat dengan terus hidup MENDONGKAK LANGIT seperti Syaitan Yang Dikenali. Dimana Syaitan hanya akan MAMPOS hanya bila SANGKAKALA DITIUP oleh MALAIKAT ISRAFIL, itu kalau tak silap gua lah. sumber


hemmmmm..... gua nak tengok gak akhbar mana, portal berita mana serta individu mana yang akan disaman oleh kerajaan malaysia pimpinan datuk seri haji najib... itu pun kalau ada telor lah beb... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Gerenti telur ada tapi bikinnya tiada kahx20 ABU

    BalasPadam
  2. Kita.rakyat.malaysia.dan.dunia.kena.tipu oleh.najib.yg.kata.pesawat terhempas.di lautan.hindi.lepas.itu pula.hishamuddin.nafikan.najib cakap.macam.itu.jgn.bodohkan.dunia.

    BalasPadam
  3. samn la kok mne pun,last2 KERAtaJAAN akhirnya yg akn membyarnya...sendri menipu sendri x ngaku...bab kata pepatah jepun yg ak cipta, sepupu menipu, sepepet yg mengiyakn

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....