DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 16 April 2014

Kalau Ada MB Yang Pandai Sampai Boleh Jual Air, Siapa Pulak MB Yang Bodoh Berkaitan Air


Kalau betul lah apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Mohamad Hasan tu elok lah beb, cuma gua takut apa yang beliau katakan tersebut hanya TEMBERANG saja demi nak nampak BAGUS. Sebab nya baru aje Bulan lepas Negeri Sembilan membuat CATUAN AIR tak kan Bulan ini sudah boleh JUAL AIR kepada Negeri Selangor, hebat betul beb seperti BOMOH AIR pulak dah... kah kah kah !.

Termasuk Menteri Besar Negeri Sembilan ni jawapnya sudah sudah ada TIGA MB yang CERDIK dan PANDAI dalam Malaysia berkenaan ISU Air ni beb, kedua Cerdik ialah MB Johor yang dapat mengatasi Masalah Air sehingga bukan saja Negeri Johor tiada Masalah Air malahan Negara Singapura yang Membeli Air dari Negeri Johor pun turut sama Tiada Masalah Air.  kah kah kah !.

Yang ketiga Cerdik Mengatasai Masalah Air ni ialah MB Negeri Pahang, sudah lah seluruh Rakyat Pahang mendapat AIR BERSIH malahan Awal-Awal lagi Negeri Pahang sudah mahu Menjual Air kepada Negeri Selangor melalui PROJEK LANGAT 2. Cuma kalau sudah ada Tiga MB yang Cerdik tak kan tak ada satu pun MB yang BODOH berkenaan Isu Air ni beb, Mustahil-Mustahil... kah kah kah !.

MB BODOH berkenaan Isu Air ni ialah MB Selangor iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim, yang membuat Perjanjian Air dengan Kerajaan Pusat diwaktu Air di Empangan berada di Paras KRITIKAL akibat Cuaca Panas dan Tiada Hujan. Yang mana membuat Perjanjian diwaktu tersebut lebih kepada Menguntungkan Politik Umno /Bn dan Menampakan Selangor Terdesak Air... kah kah kah !.

Sebab itu semua Umno And The Gang mengatakan PENGHARGAAN kepada MB Tan Sri Khalid Ibrahim kerana Menandatangani MOU berkenaan Air tersebut, apa lu orang ingat Umno And The Gang tu akan memberi Penghargaan ke kalau ianya tidak Menguntungkan dia orang baik dari apa segi sekali pun. Mungkin ada yang kata bahawa Tan Sri Khalid bukan nya Bodoh... kah kah kah !.

Betul Tan Sri Khalid bukan nya Bodoh, tetapi dengan memberi Keuntungan Politik kepada Pihak Musuh dan tidak kepada Pakatan Rakyat (PR) diwaktu tersebut walaupun PERIT ia nya kena DIAKUI adalah satu KEBODOHAN beb, banyak Masa lain yang boleh di tandatangani MOU tersebut dan bukan nya diwaktu Cuaca Kemarau dan Empangan di Paras Kritikal... kah kah kah !.

Seperti jugalah Menaikan Gaji Menteri Besar, Exco-Exco dan Gaji Wakil Rakyat diwaktu Rakyat BERGELUT dengan Kenaikan KOS SARA HIDUP, kemudian buat pulak LAWAK BODOH dengan MENDERMA Kenaikan Gaji tersebut. Gua tengok ini semua seperti Permainan Politik DNA UMNO yang Sendiri LULUS Kemudian Sendiri Bantah, Sendiri Sokong Kemudian Sendiri WAYANG...  kah kah kah !.

Kepada Penyokong-Penyokong Tan Sri Khalid Ibrahim Ingatkan beliau bahawa beliau bukan lagi berada di Zaman seperti berada didalam Umno di Tahun-Tahun 80an dan 90an, beliau sekarang berada di dalam Parti Keadilan dan bersama Pakatan Rakyat (PR). Jadi jangan lah di Ikut RENTAK dan TARI yang DIPALU oleh Pemimpin Umno, kalau rasa-rasa ada lagi DNA UMNO tu cepat-cepat pergi SAMAK... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... jikalau pemimpin pr tidak boleh ditegur dan suka tidak ditegur, ada baik nya difikirkan kembali keberadaan dia orang didalam pr ok... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. Saya.setuju.pkr.ada.pemimpin.yg.perangai.macam.umno.bn.ialah.ada.yg.bekas.ahli.umno.bn.sebab.itu.perangai.macam itu.macam.anwar.konon.kata.bela.rakyat.tapi.hiporkit.sudah.lah.anwar.dan.geng-geng.pkr.yg.lain.hentikan.hiporkit.anda.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....