DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 28 April 2014

Edisi Pecah Tembalang : Rupanya Menteri Agama Ni Tak Tahu Apa Itu Hudud beb


Nanti bila Ada Yang KOMEN kata yang keluar dari MULUT LONGKANG Menteri Umno lebih kepada Menggunakan KEPALA LUTUT dari KEPALA OTAK, maka adalah Penchacai Angkat Najis Pemimpin Umno kata TAK BERSOPAN SANTUN lah, TAK BERBUDI BAHASA lah dan macam-macam lagi lah Ayat Sedu Sedan TANGKAP LELEH beb... kah kah kah !.

Macam lah Selama ini dia orang tu betul-betul Menggunakan dan Menghayati Maksud Sebenar Perkataan Bersopan Santun dan Budi Bahasa Budaya Kita, mungkin atas sebab TERLAMPAU Menggunakan dan Menghayati Perkataan tersebut maka TERKELUAR Perkatan HARAMJADAH dari Mulut Longkang Ulul Amri Umno satu ketika dulu... kah kah kah !.

Yang TERKINI pula ialah SARANAN dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga HAL EHWAL Agama Islam tetapi yang lebih kepada menjaga Wang Zakat dan Wang Baitulmal supaya HUDUD Menggunakan Hukum Jenayah Islam, tak ke BODOH MELANTUN-LANTUN macam GETAH SKRUB namanya tu beb... kah kah kah !.

Namanya saja pun sudah Hudud beb, kalau sudah namanya Hudud habis nak guna Hukum Jenayah BAPAK UMNO Inggeris Penjajah ke Datuk Seri Jamil Khir Bahrom, ada ke Hukum Jenayah Bapak Umno Inggeris Penjajah Perkataan Hudud. Gua ingat lu ni kalau Tak Bermimpi mesti lu ni Mengigau beb, atau lu ni MABUK San Maguel Anak Mahathir kot... kah kah kah !.

Lu ni kena pergi Belajar lagi Penggunaan Bahasa Malaysia dengan Punasihat Kerajaan iaitu Tan Sri Rais Yatim CADANGAN ke SOALAN Jamil, barulah bila lu bercakap tidak dijadikan BAHAN LAWAK oleh Rakyat yang Tahu Berfikir dan Mahu Berfikir dengan AKAL FIKIRAN. Lu jangan SYOK SENDIRI Jamil, kalau si Jamil yang dalam Filem MADU 3 tu Syok patut lah... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... sebab itu lah perkataan umno digunakan walaupun ianya adalah singkatan dari bahasa bapak umno inggeris penjajah dari dulu kini dan selamanya, walaupun sibuk dengan slogan gunalah bahasa kebangsaan... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....