DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 17 April 2014

Berita Terkini MH370 : Tompokan Minyak Sudah Di Sahkan Oleh JACC


Tompokan Minyak DIKESAN Ahad lepas oleh Kapal Pertahanan Australia Ocean Shield di Selatan Lautan Hindi, ia ini Kawasan Pencarian Pesawat Malaysia MH370 yang hilang, bukan nya MINYAK PESAWAT atau CECAIR HIDRAULIK Menurut Pusat Penyelarasan Bersama Agensi (JACC) yang Menyelia OPERASI Mencari Pesawat MH370.

Menurut Ketua Penyelaras JACC Ketua Marsyal Udara (B) Angus Houston berkata dalam SIDANG MEDIA bahawa "Tompokan Minyak itu ditemui kira-kira 5,500m dalam kawasan Isyarat PING dikesan sebelum itu oleh Alat Pengesan Pinger ditunda yang digunakan Ocean Shield. Dua Liter Tompokan Minyak diambil sebagai Sampel dan DIUJI".

Dalam Perkembangan lain, JACC berkata "hasil PENILAIAN oleh Phoenix International dengan bantuan Bluefin Robotics mendapati Wujud Risiko Kecil tetapi pada Tahap boleh diterima bagi penggunaan Kenderaan Dalam Air Automatik (AUV) dikenali Bluefin-21, pada kedalaman melebihi 4,500 meter. Peluasan parameter operasi ini membolehkan Bluefin-21 melakukan pencarian di dasar laut".

Phoenix International yang berpangkalan di Amerika Syarikat adalah pemilik dan Pengeluar Bluefin-21 dan Bluefin Robotics. JACC turut Menafikan Laporan beberapa Syarikat Media sebelum ini bahawa Bluefin-21 akan mengambil masa antara Enam Minggu dan Dua bulan untuk MENGIMBAS Seluruh Kawasan pencarian dengan menegaskan kenyataan itu tidak betul.

Bluefin-21 adalah Alat Pengesan dilengkapi SONAR yang menggunakan BUNYI AKUSTIK dan PETA 3D untuk Mengimbas Kawasan Dasar Laut,  ia digerakkan 3 Kali Sehari bagi pencarian dalam Air sejak pertama kali digunakan pada Isnin lepas. Bagaimanapun, DATA yang Dicerap daripada DUA MISI sebelum itu Tidak Menemui apa-apa setakat ini. sumber

Jikalau mengikut kata dari Perdana Menteri Australia jika tiada apa-apa ditemuai dalam masa Terdekat maka Kemungkinan Pencarian Pesawat MH370 di Kawasan Selatan Lautan Hindi akan DIHENTIKAN, bermakana dengan Rasmi nya Australia akan MENARIK DIRI. Lu orang tunggu pulak apa RIAKSI daripada Kerajaan Malaysia berkaiatan Kenytaan Kerajaan Australia.

Dimana sebelum ini Kerajaan Malaysia melalui Pemangku Menteri Pengangkutan mengatakan yang beliau dan Pasukan beliau TIDAK AKAN PUTUS ASA dalam Usha Mencari Peasawat Mas MH370 yang Hilang. Apakah cakap beliau itu betul atau Tidak lu orang Tunggu aje le, kerana kalau dilihat kepada MOOD Pencarian dikalangan Pemimpin Kerajaan ia nya sudah mula menampakan PUTUS ASA.

2 ulasan:

  1. doakan untuk mh370.

    BalasPadam
  2. 1) bila pula hasil ujian nak diumumkan?

    2) kalau itu minyak MH370 mana dia punya debris?

    kelentong tak habis2

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....