DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 31 Mac 2014

Tragedi Memali : Berita Yang Boleh Buat Mahathir Kecing Tak Lawas, Bekas Polis Desak Buka Semula Siasatan


Yang MENDESAK kali ini supaya Dibuka Semula SIASAT berkaitan TRAGEDI MEMALI bukan nya Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) atau pun Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang MENYAMPAH dan MELUAT HABIS dengan Pemimpin Umno beb, tapi yang Mendesak nya adalah Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim.

Desakkan ini timbul sebaik saja mendengar Berita dari Mulut Tan Sri Musa Hitam bahawa Tun Mahathir MASIH BERADA di Kuala Lumpur SEMASA Kejadian dan Dua Tiga Hari SELEPAS Kejadian. Yang mana dikatakan sebelum ini dari Laporan LIDAH RASMI SYAITAN YANG DIKENALI bahawa Tun Mahathir semasa Kejadian berada di Negara Komunis China.

Apa yang Mahathir buat di Negara Komunis China pun tidak dinyatakan dengan JELAS, cuma yang gua boleh AGAK ialah untuk MEMUJUK Negara Komunis China supaya meninggalkan FAHAMAN KOMUNIS dan berjuang atas FAHAMAN KEBANGSAAN seperti Umno. Selain dari itu gua tak nampak lagi ALASAN KUKUH bagi LAWATAN Mahathir ke Negara Komunis China.

Berbalik semula kepada Desakkan  yang dibuat oleh Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim yang MENGGESA Kerajaan Membuka Semula Siasatan Kes Pembunuhan Beramai-ramai di Kampung Memali, Baling, Kedah pada 18 Nov'1985 yang meragut 18 NYAWA termasuk 4 Anggota Polis sebelum ia dijadikan ISU PERKAUMAN.

Mengikut kata beliau "jika Kes Pembunuhan Beramai-ramai di Batang Kali atau "Batang Kali Massacre" pada 1948 yang Melibatkan Kaum Cina dan Kerajaan British boleh DIBUKA SEMULA, kenapa tidak dengan Kes Pembunuhan Beramai-ramai di Kampung Memali yang Semua Mangsanya adalah orang Melayu yang Beragama Islam dengan BUKTI TERBARU yang DIDEDAHKAN oleh Tun Musa Hitam".

"Saya berpendapat jika Kerajaan GAGAL atau Sengaja Enggan Membuka Semula Penyiasatan Tragedi Memali yang meragut 18 nyawa termasuk 4 anggota polis, selepas PENDEDAHAN MENGEJUT yang dibuat oleh Tun Musa beberapa hari lalu, ia mungkin akan dijadikan ISU PERKAUMAN yang boleh MENGGUGAT KETENTERAMAN AWAM lebih-lebih lagi dalam Suasana Politik Negara hari ini".

"Sekiranya kes ini TIDAK DIBUKA SEMULA, Besar Kemungkinan ada Pihak yang akan MENIMBULKAN PERSOALAN mengapa Kerajaan Sedia MENYIASAT SEMULA Batang Kali Massacre dengan SEMUA MANGSA yang TERBUNUH adalah Orang Cina, sebaliknya Kerajaan Enggan Menyiasat Semula Tragedi Memali yang Mangsanya adalah Orang Melayu Beragama Islam".

KES Batang Kali Massaccre Dibuka Semula selepas 45 tahun LAPORAN dibuat, manakala bagi Kes Tragedi Memali pula, ia ditimbulkan semula hanya selepas 29 Tahun kemudian. Soal sama ada Dr Mahathir berada DALAM NEGARA atau berada di Negara Komunis China mahu pun di KERALA INDIA pada Hari Kejadian bukan lah PERKARA POKOK.

Yang PENTING Kes tersebut MESTI Disiasat Semula oleh Kerajaan Malaysia dengan TELUS, jikalau Kes Batang Kali Massaccre boleh Disiasat Semula selepas 45 Tahun ianya Terjadi kenapa Tidak dengan Kes Tragedi Memali yang hanya baru berlalu selama 29 Tahun, lebih-lebih lagi kedua-dua WATAK UTAMA iaitu Mahathir KUTTY dan Musa BLACK masih BERNYAWA. sumber


hemmmmm..... nasib lu lah umno oiii... tak payah orang lain cari bukti tapi isi perut umno sendiri yang akan tolong dedahkan... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. Setuju sangat kes Memali dibuka dan siasat semula untuk menentukan siapa yg bertanggung jawab melakukan "pembunuhan beramai-ramai" ini.Waris Memali wajar tampil kehadapan dan minta kes Memali dibuka semula.

    BalasPadam
  2. musa hitam kenapa baru sekarang nak dedah.

    BalasPadam
  3. KALAU LAH PERUNDANGAN NEGARA NI TERDIRI DARI HAKIM HAKIM CAP AYAM DAN ITIK BAIK TAK PAYAH.CERTA NYA AKAN SAMA MACAM AL TANTUYA.BEBAS. YANG MATI DAH TENTU.INI LAH AKIBATNYA BILA BILA DIAJAR NEGARA INI TANAH MELAYU YAP AH LOY BUKA KUALA LUMPUR.NEGARA MELAYU MELAKA DIBUKA OLEH PARAMESWARA.NEGARA TANAH MELAYU PULAU PINANG DAN SINGAPURA DIBUKA OLEH FRANCIS LIGHT DAN STAMFORT RAFFLES.KEMUDIAN YANG JUAL SINGAPURA KEPADA CINA PAS DAN PKR.KAKAKAKAKAKK

    BalasPadam
  4. Bawa ke mahkamah antarbangsa ...dah berapa lama kes di mahkamah Ma
    laysia ditangguhkan...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....