DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 25 Mac 2014

Mas MH370 Yang Terhempas : Ahli Keluarga Penumpang Di China Mahu Berarak Ke Kedutaan Malaysia


Menurut Laporan Reuters Sekumpulan WARIS kepada Penumpang Pesawat Penerbangan Mas MH370 yang DISAHKAN TERHEMPAS di LAUTAN HINDI oleh Pihak Mas tidak BERPUAS HATI dengan Tindakan Malaysia Airlines dan KERAJAAN Malaysia MENANGANI Isu KEHILANGAN Pesawat tersebut. Waris Penumpang MENGANCAM untuk BERARAK ke Kedutaan Malaysia di Beijing.

Dikatakan Seorang daripada Waris Penumpang Pesawat Mas yang Terhempas telah membaca KENYATAAN MENGUTUK Kerajaan Malaysia, yang antara nya mengatakan PASUKAN TENTERA dan Pihak Mas TERUS MENERUS cuba MELENGAH-LENGAHKAN serta MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN serta cubaan MEMPERDAYA Waris Penumpang dan Seluruh Dunia.

Kenyataan tersebut DIMUAT NAIK di satu LAMAN BLOG CHINA oleh "Jawatankuasa Keluarga Malaysia Airlines MH370". Waris Penumpang dikatakan akan Berarak Menuju ke Kedutaan Malaysia di Beijing pada hari Selasa bagi MEMBANTAH, NUNTUT KEBENARAN serta MEMULANGKAN ANGGOTA KELUARGA mereka. sumber

Satu TUNTUTAN yang MUSTAHIL untuk DIPENUHI oleh Pihak Mas dan Kerajaan Malaysia, macam mana nak Penuhi Tuntutan tersebut sedangkan Pesawat Mas MH370 telah DISAHKAN TERHEMPAS di Lautan Hindi oleh Pihak Mas dan Kerajaan Malaysia. Memang gua Faham Perasaan Waris Penumpang tersebut yang SUKAR untuk Menerima KENYATAAN.

Ditambah lagi dengan Kenyataan dari Pihak Mas dan Kerajaan Malaysia yang adakala nya BERCANGGAH antara satu sama lain. Ya lah sekejap BUAH MANGGIS lepas tu BATTERY dan kemudian nya KOMPENAN RADIO, seorang Menteri kata Rumah Kapten telah DISIASAT kemudian seorang lagi Menteri NAFIKAN pulak. Ini yang membuat Waris Penumpang SANGSI beb.

Seolah-olah ADA SESUATU yang DISEMBUNYIKAN dari Pengetahuan Waris Penumpang, mungkin ada Perkara-Perkara yang TERPAKSA disembunyikan dari Waris penumpang dan Pengetahuan Umum. Tetapi biar cara membuat Kenyataan nampak tidak Bercanggah antara satu sama lain, baru lah Waris Penumpang serta Masyarakat tidak CURIGA dan SANGSI dengan Kenyataan yang dikeluarkan.

Apa-apa pun itu lah Kenyataan yang Pihak Mas dan Pihak Kerajaan Malaysia kena Terima iaitu DICURIGAI serta DISANGSIKAN setiap Kenyataan. Bertambah MENCURIGAKAN bila Pihak Wartawan seolah-olah di kehendaki AKUR sahaja dengan setiap Kenyataan dari Pihak terbabit. Mungkin kalau dengan Wartawan Malaysia BOLEH LAH tapi dengan Wartawan Luar Negara BOLEH KE ?.


hemmmmm..... ucapan akziah buat waris-waris penumpang dan waris-waris anak kapal pesawat mas mh370, berat mata memandang tapi berat lagi bahu yang memikul. jangan pulak pihak mas dan pihak kerajaan malaysia hendak mengguna pakai kata-kata tersebut setelah selalu membuat kenyataan yang sangsi.

1 ulasan:

  1. Baru mereka tahu kerajaan Malay-Sia ini kaki kelentong. Rakyat di negara ini dah berpuluh tahun dah kena kelentong dek Menteri-Menteri Celaka Wal Lahanat tu. Jangan hanya berarak sahaja, sebab Pemimpin yang tiada maruah seperti di Malay-Sia ni bukannya nak peduli kalau setakat hanya berarak, rakyat sendiri buat perhimpunan aman pun mereka gempur dengan bom pemedih mata dan berbagai lagi. Tiada gunanya rundingan dan demonstrasi kepada golongan munafik ini, memang tak makan.....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....