DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 9 Mac 2014

BERITA TERKINI : Tentera Amerika Hantar Kapal Perang Bagi Misi Mencari Kapal Terbang Mas MH370


Apahal pulak Amerika ni hantar KAPAL PERANG USS Pinckney, ini satu lagi SOALAN buat lu orang beb, jangan Marah gua sekadar Bertanya saja. Kalau tadi semasa gua bertanyakan Apakah Kapal Selam SCORPENE Malaysia ada atau tidak dihantar bagi MISI Mencari dan Menyelamat, macam-macam jawapan gua dapat beb. Ada yang kata gua BODOH lah, ada yang kata Kenapa Pulak Kapal SCORPENE yang hendak dihantar bukan nya nak pergi BERPERANG lah.

Gua bertanya sebab Negara Singapura yang juga ada Kapal Selam telah menghantar Kapal Selam dia orang bagi tujuan Mencari dan Menyelamat Kapal Terbang Mas MH370 Boeing 777-200 itu aje, lagi satu kerana Malaysia sudah mempunyai Kapal Selam Scorpene, bukan nya baru disuruh MEMBELI semata-mata untuk Misi Mencari dan Menyelamat Pesawat Mas MH370 tersebut. Tapi tak apa lah kalau dah itu jawapan yang kebanyakkan disebelah sinunnnn bagikan gua terima beb.

Tapi bila Amerika hantar Kapal Perang USS Pinckney bertambah PELIK BIN AJAIB gua ni beb, sebab apa Amerika hantar Kapal Perang bukan nya hendak BERPERANG tapi untuk Misi Mencari dan Menyelamat... kan kan kan lu orang disebelah sinunnn. Gila ke apa ke Amerika ni, orang sibuk nak Mencari dan Menyelamat dia sibuk hantar Kapal Perang, ini lu orang disebelah sinunnn kena buat bantahan ni beb. Jangan-Jangan Anwar Ibrahim yang suruh tak beb.

Dimasa ini lah sepatutnya HARTA NEGARA digunakan bagi MEMBANTU RAKYAT bukan hanya yang GAH pada nama tapi TIDAK BERFUNGSI, kemana perginya Scorpene yang dibeli dengan Harga RM BILLION beb. Tak kan ianya hanya untuk digunakan bagi membawa BLOGGER LUCAH MAKAN ANGIN didalam Scorpene, demi untuk menjadi TUKANG JAWAP kepada Pemimpin-Pemimpin bila ditanya oleh Rakyat berbagai Soalan. sumber lidah syaitan yang dikenali



hemmmmm..... nanti bila dikatakan bodoh bin bahlul macam getah melantun-lantun mula lah kata tak bersopan santun lah, tak berbudi bahasa lah dan macam-macam lagi bunyi yang keluar dari mulut longkang lu orang... pelik-pelik beb... A B U.

2 ulasan:

  1. De...komen letop2 pn x gune de...xpayah selit isu politik..isi bellion2 beli kapal tu...sebab ada antara kite ni bloging je lebih..tp sumbang ape pun tarak...bende2 ni kalau de tulis secara x langsung akan provoke org yg x tau ape2..kn berdosa..de pn tau kereta BMW lebih advance dari kereta kancil..fikir logik pn boleh de..kapal amerika tu advance...jadi kite sambutlah dengan tangan terbuka kalau ade mane2 pihak nk membantu..kalu tony stark AKA ironman tu betul wujud, wa dah roger dia de...1 lagi,klau kite muslim sejati,jagan lupa hukum Tuhan.. jgn asek guna sains semata2 utk respon...Quran dh jawab pasal dunia GHAIB,Halimunan,dll...jd berdoa selagi tiada bukti...ape2 pn de...kwn doakn kesejahteraan kite bersama selagi bernyawa..chow

    BalasPadam
  2. PENJELASAN KENAPA MALAYSIA TIDAK GUNA KAPAL SELAM SCORPENE DALAM USAHA MENYELAMAT PESAWAT #MH370..

    Jawapannya, kerana kapal selam scorpene adalah kapal selam tempur. Ia tidak dilengkapi dengan kemudahan mencari dan menyelamat.

    Selain itu ia juga bergerak perlahan dan ini bermakna ia memerlukan perjalanan dengan masa yang panjang untuk sampai ke lokasi kejadian

    Selain itu scorpene juga tiada sebarang tingkap yang membolehkan mereka membuat tinjauan dari dalam kapal.

    Berbanding kapal selam yang ditawarkan oleh Singapore, ia memang kapal selam khusus untuk misi mencari dan menyelamat.

    Selain itu saiz kapal ini juga lebih kecil dan memudahkan untuk operasi tersebut.

    Maklumat ini hanya untuk informasi umum. Tiada sebarang maksud dan kepentingan lain mahupun politik.


    #BercakapBilaPerlu
    #BerceritaPerluIlmu
    #MalaysiaTanahTumpahDarahku


    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....