DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 8 Mac 2014

BERITA TERKINI : SAH Pesawat MAS Yang Hilang Terhempas Di Laut China Selatan !



Tentera laut Vietnam mengesahkan pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang dilaporkan dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing awal hari ini terhempas ke Laut China Selatan, LAPOR AKHBAR Utama Vietnam seperti dipetik oleh Yahoo News. Laksamana Tentera Laut Vietnam, Ngo Van Phat dipetik oleh akhbar Tuoi Tre berkata radar tentera merakamkan pesawat itu terhempas ke dalam laut 246 kilometer ke selatan Pulau Phu Quoc.

Sementara itu, satu laporan lain menyebut TENTERA LAUT CHINA telah mengerahkan dua Kapal Penyelamatnya ke Laut China Selatan untuk membantu operasi menyelamat. Laporan ini sekaligus menamatkan SPEKULASI sebelum ini kononnya pesawat Boeing 777-200 itu membuat PENDARATAN CEMAS di Wilayah Nanning di selatan China. Agensi Berita Xinhua sebelum ini melaporkan pesawat berkenaan tidak memasuki Ruang Udara China dan tidak membuat sebarang hubungan dengan Pusat Pawalan Trafik Negara itu. sumber


hemmmmm..... gua pun tak pasti berita ini betul atau tidak cuma kalau sehingga sekarang pun tiada pengesahan yang pesawat tersebut telah mendarat maka berita diatas dianggap boleh dipercayai, takziah kepada semua keluarga mangsa yang terkorban.

11 ulasan:

  1. Harap-harap tiada apa yang terjadi.

    Artikel Terkini : Punca Pesawat MH370 Hilang

    BalasPadam
  2. Tak terhempas pun , tu palsu . Yg mendarat kt Nanning pun palsu . Pihak media ckp jangan percaya tntang spekulasi yg tlah dibuat . Setakat ni , airlines malaysia tk dapat dikesan lagi . Kita hanya mmpu berdoa supaya semuanya dipermudahkan.

    BalasPadam
  3. Marilah kita doakan agar tiada musibah yang menimpa.

    p/s: malang sekali sebab ada makhluk yg tanpa segan silu mengutuk dan memaki hamun pilot pesawat tersebut.

    http://www.bicaradariaku.com/2014/03/macai-celaka-menghina-pilot-pesawat-mas.html

    BalasPadam
  4. Desas-Desus dalam internet menyatakan bahawa kemungkinan besar adalah kapal terbang tersebut diletupkan kerana ingin menutup dan mengurangkan berita penghukuman 5 tahun keatas ketua pembangkan Anwar Ibrahim atas tuduhan meliwat Saiful.

    Kalau dulu C4 boleh digunakan untuk letupkan mayat Althantunya, apakah C4 boleh digunakan untuk letupkan Kapal terbang MH370. Malaysia Boleh.. Malaysia sebuah negara yang mampu melakukan segala-galanya.

    BalasPadam
  5. YA ALLAH KAU LINDUNGI MEREKA YANG MENAIKI PESAWAT ITU YA ALLAH WALAUPUN SESETENGAH MEREKA BUKAN BERAGAMA ISLAM

    BalasPadam
  6. DALAM SURAH YASIN ALLAH BERSABDA'BAHAWA SEKIRANYA MEREKA SEKELUARGA HILANG DI UDARA DAN TIDAK AKAN DIJUMPA SELAMA-LAMANYA APABILA ALLAH BERKATA'KUN FAYA KUN'NAUZUBILLAHHIMINAZZALIM....

    BalasPadam
  7. KITA HANYA BOLEH BERDOA YANG TERBAIK UNTUK MEREKA JAK....TAPI JANGANLAH PULA KITA MENGATA MEREKA PULA BAYANGKAN KITA BERADA DALAM SITUASI MEREKA..

    BalasPadam
  8. APALAH MEREKA YANG MENGUMPAT NI MINTA PUJI BETUL..TIDAK TAKUT MATI KE DAN DOSA???

    BalasPadam
  9. ALLAH BERSABDA???????????????

    BalasPadam
  10. Tak usah kalian gundah gelana apa yg kalian cari tak akan ditemui selagi sang yg menyurukan tak buka mulut, berdoalah pada yg berkuasa minta Allah bukakan hati penyuruk tu buka mulut. Sesuatu yg dicari tidak akan dijumpai selagi yg tukang suruk tak beri tau

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....