DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 22 Mac 2014

Berita Terkini MH370 : Pihak China Dakwa Satelit Rakam Imej Terbaru

Satelit China


Enam hari selepas Pihak Berkuasa Australia MENGESAN Dua Imej Objek menerusi Satelitnya, hari ini China Mendedahkan bahawa Satelit Milik Negara itu Merakamkan Imej Objek berukuran 22 meter dan Kelebaran 13 meter di Koridor Selatan. Perkara tersebut dimaklumkan oleh Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada sidang media khas yang berlangsung di KLIA petang tadi selepas menerima nota daripada Duta China ke Malaysia, Huang Huikang.

Menurut Hishamuddin "Duta China memberitahu Pihaknya akan Memberi Maklumat TERPERINCI mengenai LOKASI OBJEK  tersebut dalam masa Beberapa Jam lagi, jika ia ADA KAITAN dengan Pesawat MAS MH370". Sebelum ini, Pihak Berkuasa Australia MENDEDAHKAN yang Satelit Milik Negara itu MERAKAMKAN IMEJ Dua Objek yang turut DIKESAN di KORIDOR pada 16 Mac lepas dan Usaha Mencari dijalankan Empat Hari kemudiaannya. sumber

Apa yang MENGHAIRANKAN ialah setiap IMEJ yang dikatakan ada KAITAN dengan Pesawat Mas MH370 semuanya KELABU ASAP dan TIDAK JELAS, kalau sudah SATELIT yang dikatakan CANGGIH pun seolah-olah BERMAIN dengan PERSEPSI. Oleh kerana Gambar Satelit yang Bermain dengan Persepsi pun masih jadi BAHAN RUJUKAN kepada Menteri dan Media Arus Perdana jadi TAK SALAH lah kalau Media Baru dan Media Sosial pun menjadikan Persepsi sebagai Rujukan.


hemmmmm..... apa-apa pun seperti biasa gua masih berharap yang pesawat dan anak kapal serta penumpang masih dalam keadaan selamat... amin yarabbalalamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....