DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 20 Februari 2014

(Video) Bila Mufti Berfikiran Seperti Orang Awam Ini lah Jadinya


Gua ni bukan lah Pandai dan boleh juga lah dikatakan sebagai JAHIL dalam HUKUM HAKAM Agama Islam beb, namun sepanjang Pengetahuan gua Pemakaian Pakaian yang diperbuat daripada KAIN SUTERA ia nya adalah HARAM bagi Kaum LAKI-LAKI. Tak timbul soal berapa Peratus Kandungan Sutera yang ada didalam Pakaian tersebut, itu yang gua belajar semasa dibangku sekolah.

Tapi hari ini ada pulak lah Mufti yang mengatakan BOLEH bagi Kaum LAKI-LAKI untuk memakai Sutera dengan SYARAT kandungan Sutera tersebut tidak melebihi kandungan Bahan lain selain Sutera. Ini apa Cerita Tuan Mufti oiii, atas DASAR apa yang Sutera boleh di Pakai oleh Kaum LAKI-LAKI. Apakah atas dasar DARURAT yang mana Kain Sutera LEBIH MUDAH dan MURAH didapati untuk kegunaan ?.

Tak mungkin Kain Sutera Lebih Mudah dan Murah diperolehi dari Kain Biasa bagi Kegunaan, itu HAKIKAT yang tidak boleh DISANGGAH. Jikalau Kain Sutera adalah Lebih Mudah dan Murah untuk Kegunaan mungkin juga boleh dikatakan sebagai DARURAT beb, seperti SISTEM PERBANKAN ISLAM yang menukar Perkataan RIBA kepada perkataan lain...

Walaupun setelah dibuat Perkiraan ianya adalah sama saja Pembayaran yang perlu di buat oleh SIPEMINJAM. Tapi dalam Pemakaian Sutera apakah ianya boleh dianggap sebagai Darurat, kalau lu nak Pakai ok pakai aje lah Tuan Mufti oiii. Jangan lu nak KONAR BARING kata Peratus itu lah Peratus ini lah, apa ke BOLEH MAMPOS kalau tidak Memakai Sutera Tuan Mufti.

Sekarang ni baru lah gua FAHAM kenapa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) boleh dikataan BERKECELARU, rupa-rupanya Mufti yang ada Saling Tak Tumpah dengan Pemikiran Spicies Umno And The Gang beb. Yang memberi Pandangan mengikut SELERA TEKAK beliau dan SESUKA HATI MAK BAPAK beliau sahaja, gua yang HURU HARA ni pun tak sanggup nak mengatakan yang ianya boleh beb.





hemmmmm..... cuma gua pelik kenapa ini yang dibangkitan oleh persatuan pengguna islam malaysia (ppim), tak apa gua bersangka baik aje la beb... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....