DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 31 Januari 2014

PRK N.25 Kajang : Cerita Lawak Dari Macai-Macai... kah kah kah !


Satu yang perlu lu orang tahu ialah andai kata di Takdirkan Umno/Bn TERKUBUR dari Politik Malaysia bermakna Sumber LAWAK POLITIK bagi gua juga turut sama hilang beb, itu yang lu orang perlu ingat dan yang itu juga lah yang membuat gua cukup risau sangat. Mana kan tidak nya gua risau beb boleh dikatakan 99 peratus cerita LAWAK POLITIK dari penulisan gua adalah Bersumberkan UMNO and THE GANG, bukan nya disebelah Pakatan Rakyat (PR) tak boleh dijadikan BAHAN LAWAK tapi agak kurang jika dibandingkan dengan Umno and The Gang beb... kah kah kah !.

Jenis Lawak Politik yang di hasilkan oleh Umno and The Gang ini beb bukan nya jenis Lawak Biasa tapi jenis Standard Maharaja Lawak Mega, tak kira apa Jawatan dia orang bermula dari Pemimpin sampai lah ke Penyokong semua nya boleh buat lu orang Ketawa Sampai Putus Urat Kentut. Lu orang tengok aje le bila saja berita Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) N.25 Kajang Meletak Jawatan macam-macam Kenyataan yang keluar dari MULUT LONGKANG dia orang, bermula dari Mempermainkan Sistem Demokrasi hingga lah kepada Membuat Laporan Polis... kah kah kah !.

ADUN Letak Jawatan pergi buat Laporan Polis tak ke LAWAK GILA BABI, siapa lah yang punya IDEA tersebut beb, gua ingat lah dalam SEJARAH MALAYSIA ini lah satu-satu nya Laporan Polis yang dibuat kerana ADUN Letak Jawatan. Sudah lah tu yang membuat Laporan Polis adalah dari Penyokong Umno and The Gang, tak ke HILANG AKAL nama nya tu beb. Kalau Penyokong dari PKR atau pun PR yang membuat Lporan Polis boleh jugak MASUK AKAL atas Sifat Sayangkan Seseorang ADUN, ini jadi Penyokong kepada ADUN tidak tiba-tiba buat Laporan Polis APA BARANG beb... kah kah kah !.

Itu Cerita Lawak dari Penyokong Umno and The Gang kelas RENDAH iaitu jenis RM50, SATU BUNGKUS NASI bersama AIR SIRAP SUDAH BOLEH KOWTEEN beb.Yang TERBARU ialah jenis Penyokong Umno and The Gang Berstatus TINGGI iaitu Ahli Majlis Professor KANGKUNG Negara (MPKN) yang mana menurut beliau Baginda Sultan Boleh Membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika seseorang Menteri Besar (MB) Meletakan Jawatan. Itu sebab gua cakap yang Perangai MACAI ni lebih kurang aje cuma Kedudukan dan Taraf saja yang membezakan nya... kah kah kah !.

Boleh Masuk Akal ke bila seorang MB Letak Jawatan Sultan boleh Membubarkan DUN, yang bercakap tu pulak Professor beb, memang KUASA adalah Ditangan Baginda Sultan tetapi dengan hanya MB Letak Jawatan maka DUN hendak DIBUBARKAN. Andai kata Baginda Sultan Perak mendengar KENYATAAN PROFESSOR KANGKUNG tersebut pasti Baginda akan MURKA dan mungkin berkata "TUTUP MULUT LONGKANG KAMU PROFESSOR KANGKUNG". Mana tidak nya beb di masa Baginda usahkan saja MB BERTUKAR malahan dengan sekali KERAJAAN BERTUKAR... kah kah kah !. sumber MI   


hemmmmm..... apa-apa pun prk n.25 kajang dibenarkan oleh perlembagaan, soal mempermainkan demokrasi yang itu lu orang kena tanya dengan umno and the gang beb kerana berapa banyak sudah demokrasi yang dia orang permainkan... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Sama.lah.dgn.anwar.ibrahim.iatu.bapa.munafik.nak.jadi.mb.pr.sama.saja.dgn.bn.

    BalasPadam

  2. asrul
    Harap bertaubat sebelum mati dan mintak maaf kepada orang yang engkau tohmah, manalah tau kot-kot malam nanti kau mati. Tak sempat minta ampun susah kau nanti di akhirat. itupun kalau kau percaya adanya balasan di padang mahsyar. Pesanan dari teman seagama (Islam)

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....