DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 25 Januari 2014

Lawatan MB Terengganu Darul Runtuh ke Antartika untuk kebaikan rakyat Terengganu


Lu orang jangan BERSANGKA BURUK tak tentu pasal beb, dari SUMBER DALAMAN yang gua terima memberitahu bahawa lawatan Datuk Seri Mat Said Darul Runtuh ke Benua Antartika adalah bagi menyelesaikan masalah Banjir yang kerap terjadi di Negeri Terengganu tu beb. Di khabarkan bahawa MISI beliau adalah untuk memilih baka-baka terbaik Haiwan Penguin bagi dibawa balik ke Negeri Terenggganu untuk menjadikan Air Banjir di Negeri Terengganu menjadi Air Batu dengan ada Haiwan Penguin tersebut menjadi Pemaustautin Tetap (PR) disana.

Yang lagi menarik nya lagi ialah Haiwan Penguin-Peguain tersebut akan diajar untuk MEMAKAN KANGKUNG sejenis tumbuhan yamg TURUN HARGA kerana kebijakansana Pemimpin Umno mengawal harga barangan. Untuk itu makanan yang biasanya menjadi makanan bagi Haiawan Penguin iaitu Ikan akan tetap dapat dinikmati dengan Harga yang Murah oleh Rakyat Terengganu khas nya dan Rakyat Malaysia keseluruhan nya. Jadi soal Rakyat Terengganu akan BERSAING dengan Haiwan Penguin dalam mendapatkan Ikan untuk Makanan tidak akan timbul ok... kah kah kah !.

Sekarang lu orang nampak tak betapa CERDIK dan BIJAK nya Datuk Seri Mat Said Darul Runtuh tu beb, kalau dah Air Banjir nanti menjadi Air Batu tak kan lu orang tak boleh bayangkan yang tak akan berlaku Banjir lagi di Negeri Terengganutu tu beb kerana Air akan terus menjadi Beku sebaik saja memasuki Negeri Terengganu. Dimasa tersebut jawapnya Negeri-Negeri yang bersebelahan Negeri Terengganu akan MENELAN AIR LIUR melihat Negeri Terengganu diseliputi Air Batu dengan Permandangan Indah bila Haiwan Penguin Berlari-lari Anak seperti Datuk Seri Mat Said... kah kah kah !.

Bertuah dan Beruntung betul lu orang Rakyat Terengganu kerana mendapat seorang Menteri Besar (MB) seperti Datuk Seri Mat Said tu beb, nasib baik lah semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu lu orang kebanyakan nya memilih Umno/Bn sebagai PILIHAN dan pilihan lu orang tersebut memang tepat dan terbaik beb. Andai kata lu orang memilih Pakatan Rakyat (PR) dimasa tersebut jawap nya akan BERGADUH TAK BERKESUDAHAN sampai la ni. Lu orang tengok aje lah seperti di Negeri Selangor yang TAK SUDAH-SUDAH berebut Harta Rakyat Negeri Selangor... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua dah tak sabar ni beb untuk bermain ski kat negeri terengganu, nak main ski kat luar negara mana lah mampu beb, nasib baik lah datuk seri mat said tu punya otak yang cerdik tak boleh di ikut dan bodoh tak boleh di ajar... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....