DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 28 Januari 2014

Kemelut Yang Menghasilkan Kerja Gila !


Adoi hai beb apa doa lah yang boleh dibaca bila semakin lama semakin BERCELARU keadaan Parti Keadilan Nasional (PKR) Negeri Selangor ni, bermula dari dua Watak Utama iaitu Tan Sri Khalid dengan Yb Azmin Ali kini masuk pulak Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Watak Tambahan yang sepatut nya tak perlu ujud.

Lihat saja Sidang Media pengumuman Calon bagi Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N.25 Kajang diadakan cukup MEMALUKAN apabila Pengumuman Calon PKR bukan nya dibuat oleh Ketua PKR Negeri tapi oleh Menteri Besar Selangor iaitu salah satu dari Watak Utama Kemelut yang Tak Berkesudahan ini... kah kah kah !.

Gua bukan nya Penyokong kepada Yb Azmin Ali beb, dan dalam senarai antara Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang gua menyampah selain yang DUDUK ATAS KERUSI RODA tu ialah Yb Azmin Ali adalah termasuk sekali didalam senarai gua beb. Tetapi lu orang kena ingat yang Yb Azmin Ali adalah Ketua PKR Negeri Selangor.

Ditambah lagi pulak tu beliau sebagai Timbalan Presiden PKR beb, beliau menjawat jawatan Timbalan Presiden PKR dengan BERTANDING bukan nya DAPAT FREE itu adalah kenyataan nya. MENGENEPIKAN beliau ianya bukan hanya Menambah Panjang nya KEMELUT yang sudah Panjang malahan ianya boleh memberi PERSEPSI BURUK dimata Rakyat Negarai Selangor.

Kerusi DUN telah Dikosongkan maka hendak tak hendak PRK kena diadakan,  sepatutnya ia diselesaikan dengan cara tidak di adakan PRK kerana ia nya adalah MASALAH PKR bukan DUN Negeri Selangor. Tetapi oleh kerana PKR kena mempertahankan Kerusi tersebut maka cari lah Calon lain beb, jika tidak seolah-olah ianya tidak mampu untuk menyelesaikan MASALAH RUMAH TANGGA sendiri.

Buat Datuk Seri Anwar Ibrahim diharap MEMPERTIMBANGKAN untuk TIDAK BERTANDING pada Pilihan Raya Kecil DUN N.25 Kajang. Biar Calon lain yang bertanding di Kerusi DUN tersebut bukan itu cara Penyelesaian yang sepatutnya. Kalau dirasakan yang Kerusi Menteri Besar perlu BERTUKAR dan bukan nya kepada Yb Azmin Ali maka cari lah Calon lain.

Apakah tiada Calon lain ke selain Anwar Ibrahim untuk dijadikan Menteri Besar Selangor, sudah KETANDUSAN Pemimpin PR ke untuk dilantik sebagai Menteri Besar Negeri Selangor, macam mana hendak MEMERINTAH KERAJAAN PUSAT kalau untuk menjadi Calon Menteri Besar pun tak ada beb, bagaimana kalau DITAKDIRKAN kedua-dua WATAK UTAMA dan WATAK TAMBHAN KEMELUT Meninggal Dunia serentak ?... kah kah kah !.


hemmmmm..... tapi kena ingat jangan sekali-kali lu orang memberi undi kepada umno/bn, kalau pemimpin pr tak betul ini gua bagi lesen kat lu orang maki aje... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....