DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 24 Oktober 2013

(Video) PRK Sungai Limau : Nilai sendiri Kenyataan Orang Bukan Islam dengan Orang Islam Berkenaan Kelulusan Agama





Lu orang dah tengok ke Video kat atas tu... apa macam atau macam-macam beb... nampak tak siapa yang MENGHINA siapa... kalau yang dikatakan SIKAFIR HARBI tersebut mengatakan bahawa Berkelulusan Agama hanya layak menjadi GURU AGAMA dan IMAM MASJID rasanya TAK JANGGAL jugak beb... kerana nama nya pun SIKAFIR HARBI yang sudah semestinya ENGGAN untuk Megiktiraf bahawa yang Berkelulusan Agama adalah LAYAK bagi menjadi Pemimpin dalam Berbagai Bidang selain dari IMAM MASJID dan GURU AGAMA.

Tetapi bila Orang Islam yang duduk konon nya didalam Parti yang Memperjuangkan AGAMA ISLAM rasanya ada sesuatu yang TAK KENA sama ada PENDIRIAN SESAT dia orang atau pun KEPALA OTAK dia orang sudah TAK BETUL... mana mungkin Orang yang TAK SESAT dan TAK GILA sanggup berkata begitu beb... namun sudah menjadi RESAM DUNIA mana ada Orang Sesat yang mengaku Sesat dan Orang Tak Betul mengaku Tak Betul... maka hasilnya sekejap kata yang mempertikaikan Keputusan Mahkamah Rayuan berkenaan Kalimah ALLAH adalah MURTAD...

...sekejap kata Kalimah ALLAH boleh digunakan oleh Orang Kristian tetapi hanya dalam BERDOA... sekejap kata Orang Kristian 1 SABAH dan 1 SERAWAK boleh menggunakan Kalimah ALLAH bukan setakat BERDOA sahaja malahan KESELURUHAN nya pun boleh... mungkin kerana 1 SABAH dan 1 SERAWAK tidak termasuk didalam Kalimah ALLAH yang menjadi PERTIKAIAN... itu sebab nya gua cakap hanya Orang Sesat dan Orang Tak Betul aje yang boleh mengeluar kenyataan sedemikian beb... kah kah kah !.

Berbalik kepada Video diatas kalau jenis yang mengeluarkan kenyataan tersebut adalah dari golongan Pemuda Umno seperti Khairy Jamaluddin atau pun Naib Ketua Pemuda Umno yang dipanggil Azwanbro tidak jugak gua HERANNN... dah nama nya pun Pemuda Umno beb... ini tidak yang bercakap tu adalah jenis TUA-TUA yang menghampiri Umur SUBSIDI... tapi bila bercakap langsung tak menggunakan KEPALA OTAK sebalik nya KEPALA LUTUT... macam mana hendak Orang Bukan Islam lebih-lebih lagi yang dikatakan SIKAFIR HARBI diminta untuk Menghormati AGAMA ISLAM.

Pada waktu yang sama Berkelulusan Agama Islam DIHINA sebegitu rupa... kalau sudah yang Berkelulusan Agama Islam atau Berpengetahuan Agama dikatakan tidak boleh menjadi Pemimpin apa LAYAK ke yang JAHIL tentang Agama Islam menjadi Pemimpin beb... mungkin lah boleh menjadi Pemimpin namun alangkah ELOK nya kalau yang menjadi Pemimpin tersebut Berpengetahuan dalam Agama Islam... setidak-tidak nya tahu HUKAM HAKAM tentang Agama Islam dan tak keluar lah dari MULUT LONGKANG seperti Orang Islam TAK PRODUKTIF lagi kerana banyak DIPOTONG TANGAN disebabkan Hukum Hudud... kah kah kah !.


hemmmmm..... masih lagi mengatakan yang pertandingan dalam umno adalah perkara biasa... kononya umno sudah ada pertandingan sejak sebelum merdeka... cuba tanya kat mangkuk ayun ni apa jadi dengan pertandingan umno pada tahun 1987... kah kah kah... A B U.

2 ulasan:

  1. akibat spesis 'nfc' komen hal agama daa ! ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  2. MALU AKU. MACAM INI CARA BERCAKAP DAN CARA PEMIKIRAN PEMIMPIN MELAYU ISLAM UMNO. NO SUBSTANCE. RUBBISH. CREDIT TO YB TONY PUA. I SALUTE YOU.

    KALAU MACAM INI CARA PEMIKIRAN PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU ISLAM UMNO, MALAYSIA INI TAK KAN KE HADAPAN. CAKAP PUN MACAM ORANG NO SCHOOL. BANGLASIA KATA " TARA WOTAK PUNYA WORANG"

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....