DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 16 Oktober 2013

TERKINI : PUNCA KERUGIAN MAS SELAMA INI DIKENAL PASTI !

Patut lah beb walaupun sudah berniaga selama 41 Tahun namun masih lagi TAK UNTUNG-UNTUNG setiap kali Penyata Kewangan Tahunan Berakhir Dibentangkan... rupa-rupanya yang mengendalikan Syarikat Malaysia Airlines (MAS) adalah jenis dari golongan PERPATAH MELAYU yang berbunyi BODOH MACAM UMNO... kah kah kah... mana lah tak gua katakan BODOH MACAM UMNO... ada ke Filem RUGI yang bertukar Tajuk dari TANDA PUTERA ke TANDA TANYA KENAPA RUGI menjadi PILIHAN bagi DITAYANGKAN kepada KAKITANGAN MAS untuk Sambutan Ulang Tahun ke-41 MAS... kah kah kah !.

Tak Pelik kek beb... sudah lah Filem tersebut Terang Lagi Bersuluh adalah sebuah Filem CEREKA BODOH yang MENGAIBKAN golongan Pahlawan Melayu Terakhir Spesis Umno... bila dikatakan Tiang Bendera Umno yang TERKENAL dengan SLOGAN Perjuangan Hingga Ketitisan Darah Terakhir boleh DIKENCINGKAN oleh Lim Kit Siang... kemudian tu lagi Filem yang MENELAN BELANJA hampir RM4.7 Juta DUIT HARTA PUSAKA MAK BAPAK UMNO menghasilkan pulak KERUGIAN... kerana ianya TIDAK DITONTON bukan sahaja oleh Sebahagian Besar Rakyat Malaysia malahan Sebahagian Besar dari 3 juta lebih Ahli Umno itu sendiri... kah kah kah !.

Tiba-tiba Filem TANDA TANYA KENAPA RUGI itu lah yang hendak DIHIDANGKAN kepada Kakitangan MAS sempena Sambutan Ulang Tahun Ke-41 MAS oleh Pengedali MAS yang gua pasti 100 peratus adalah Spesis Umno TOTOK... apa punya SENGAL lah OTAK yang ada pada Pengendali MAS ni beb... rupa nya itu lah sebab nya MAS setiap Tahun bukan nya UNTUNG tapi RUGI BERPANJANGAN... yang TERBAIK pun kalau boleh dikatakan TERBAIK hanyalah MENGURANGKAN RUGI daripada Tahun sebelum nya... tiap-tiap Tahun itu lah CERITA SAMA yang akan DIHIDANGKAN kepada Rakyat... rupa-rupanya Spesis BODOH MACAM UMNO yang mengendalikan MAS tu beb... kah kah kah !. sumber HD


hemmmmm..... apa dia orang nak risau beb kalau rugi pun bukan nya dari harta pusaka mak bapak dia orang... jadi soal untung rugi boleh pergi mampos pada di orang... yang penting kalau untung dapat nama kalau rugi boleh cover... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. rugi pun mampus pi asal poket ada 'masyuk' daa ! ABU jangan lupa kasi bersih spesis-spesis 'NFC' yang memang bangang tapi pasal duit licik nak mampus , ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  2. Apa nk kesah? Lagi pun SPRM kata mana boleh kena dakwa atas kesalahan salah urus atau kecuaian.

    BalasPadam
  3. melayu terus ditipu olih lanun2 melayu belaan umno haprak..ada pemimpin pun yg bodoh dan pemalas...penyokong hanya jadi tukang sorak dan nasi bungkus!!!!

    BalasPadam
  4. M-mana
    A-ada
    S-sistem

    M-mesti
    A-ada
    S-saudara

    Aku pun pelik kenapa takde tindakan dari kerajaan..kapal pergi london memangjang full..tapi tiap2 tahun rugi..orang atas lah nie punye kerja..makan duit company..sponser bukan2..claim bukan2..orang bawah juga terok..nie semua kronie..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....