DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 21 September 2013

CALON KETUA PEMUDA NI KATA KHAIRY DI IBARATKAN SEPERTI WARGA BANGLA BEB... KAH KAH KAH !






Mungkin ada yang berkata itu BUKAN MAKSUD dari CALON KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA Saudara Syed Rosli Syed Harman Jamalullail... dan beliau pun tidak menamakan siapa dia dari KEPIMPINAN PEMUDA UMNO MALAYSIA yang KEPIMPINAN nya seperti "WARGA BANGLADESH KERANA TIDAK PERNAH BERSEKOLAH DI MALAYSIA"... namun pada gua siapa lagi beb kalau bukan nya Ketua Pemuda Umno Malaysia yang ada sekarang iaitu Yb Khairy Jamaluddin (KJ)... kah kah kah !.

Walaupun beliau tidak menyebut nama-nama KEPIMPINAN PEMUDA yang ada sekarang seperti "WARGA BANGLADESH KERANA TIDAK PERNAH BERSEKOLAH DI MALAYSIA" tapi dengan mengatakan "JIKA KITA TIDAK MEMBESAR DAN BERSEKOLAH DI MALAYSIA, BAGAIMANA KITA HENDAK FAHAM PERJUANGAN MELAYU, AGAMA, BANGSA DAN NEGARA ?... DIKALANGAN PEMIMPIN YANG ADA, MEREKA TIDAK BERSEKOLAH DI MALAYSIA PUN"...

"DIA IBARAT MACAM BANGLA DATANG, UMUR 20 TAHUN DATANG MALAYSIA, NAK CERITA PERJUANGAN MELAYU, DIA BERJUANG APA ?, DIA TAK PERNAH BERSEKOLAH DI MALAYSIA PUN... DENGAN NAMA ALLAH YANG PENGASIH DAN MAHA PEMURAH, SAYA BERSUMPAH TIDAK AKAN TERLIBAT ATAU MEMBENARKAN AMALAN RASUAH, SALAH GUNA KUASA ATAU POLITIK WANG JIKA SAYA DIPILIH SEBAGAI KETUA PEMUDA"

Jadi lu orang ISI PERUT UMNO jangan pulak kata gua yang FITNAH beb... kah kah kah... siapa dia yang TAK MEMBESAR dan BERSEKOLAH di Malaysia tu... cuba lu orang ISI PERUT UMNO TEKA siapa GERANGAN INDIVIDU tersebut agak nya beb... cuma gua PELIK juga beb kenapa mesti DIKAITKAN dengan WARGA BANGLA... kaitkan lah dengan NEGERO AFRO ke... NEGERO US ke atau pun setidak-tidak nya seperti HINDUSTANI yang ALA-ALA Datuk Sharukh Khan... kah kah kah !.

Punya lah MACHO si KJ tu beb ada ke patut dikaitkan beliau dengan WARGA BANGLA... TAK PATUT... TAK PATUT... walaupun sekali PANDANG memang si KJ tu ada IRAS-IRAS BANGLA dan DUA KALI PANDANG memang betul ADA RUPA... dan kalau diletak kan bersama-sama WARGA BANGLA memang lu orang SUSAH NAK KENAL yang mana si KJ dan yang mana si BANGLA... tapi tak kan sampai MENGAITKAN CORAK KEPIMPINAN dengan  WARGA BANGLA beb... kah kah kah !.

Sudah lah sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu... banyak TUDUHAN-TUDUHAN yang mengatakan Umno telah membawa masuk WARGA BANGLA bagi menjadi PENGUNDI dalam PRU13... yang bermaksud untuk MEMENANGKAN Calon-Calon Umno/Bn... yang bagai nak GILA BABI ianya telah DINAFIKAN... kemudian baru-baru ini timbul pulak cerita dari MANGKUK AYUN yang kata BERSIH membawa masuk WARGA BANGLA untuk menjadi Pengundi di Parlimen Putrajaya.

Yang seolah-olah TUDUHAN-TUDUHAN yang mengatakan Umno/Bn membawa masuk WARGA BANGLA sebagai Pengundi dalam PRU13 adalah BENAR bila MANGKUK AYUN tersebut mengatakan pulak pihak BERSIH membawa WARGA BANGLA menjadi Pengundi di Parlimen Putrajaya... kerana kalau dah Pihak BERSIH pun boleh membawa WARGA BANGLA menjadi Pengundi apa kan lagi Pemimpin Umno/Bn yang DIBANTU oleh Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) beb... kah kah kah !

Cuma rupa-rupa nya WARGA BANGLA ni beb bukan saja setakat menjadi Pengundi malahan telah MERESAPI didalam Kepimpinan Pemuda Umno Malaysia... kah kah kah... kepada calon KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA... jangan nak lah BERSUMPAH-SUMPAH konon nya TAK MEMBENARKAN AMALAN RASUAH... POLITIK WANG dan SALAH GUNA KUASA jika TERPILIH sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia... kah kah kah !.

Apa hanya kalau TERPILIH sahaja sebagai KETUA PEMUDA baru lu tak nak TERLIBAT dan MEMBENARKAN AMALAN RASUAH... POLITIK WANG dan SALAH GUNA KUASA... kerana atas sebab lu sebagai KETUA PEMUDA tetapi selagi lu belum menjadi KETUA PEMUDA maka itu semua NO HAL... kah kah kah... kalau lu nak tahu Umno dengan AMALAN RASUAH... POLITIK WANG dan SALAH GUNA KUASA adalah seperti NYAWA dan JASAD semasa Umno DILAHIRKAN oleh Inggeri Penjajah...

...jadi mana mungkin AMALAN RASUAH... POLITIK WANG dan SALAH GUNA KUASA boleh TERPISAH dari Umno... kalau itu terjadi ianya seperti TERPISAHNYA NYAWA DAN JASAD atau dalam kata lain UMNO akan MAMPOS beb... kah kah kah... kerana AMALAN RASUAH... POLITIK WANG dan SALAH GUNA KUASA lah yang memboleh Umno terus Hidup konon nya sebagai PEJUANG MELAYU... walaupun Orang Melayu masih MEREMPAT sesudah 56 Tahun Negara Malaysia MERDEKA.  sumber mk


hemmmmm..... gua seronok betul bila adanya pertandingan dalam parti umno beb... harap-harap dalam pemilihan kali ini umno boleh mampos sekali lagi seperti pemilihan tahun 1986... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Cuba teka pemimpin2 umno dari PM sampai ketua2 bahagian yang tak pernah masuk/belajar di sekolah melayu, sebaliknya dari kecil belajar kat London....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....