DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 22 Ogos 2013

KALAU YA PUN MARAHKAN GANGSTER JANGAN PULAK PESALAH TRAFIK DIJADIKAN MANGSA !





1.7 juta PEMANDU bakal menghadapi Pengantungan LESEN MEMANDU gara-gara GAGAL menyelesaikan SAMAN TRAFIK TERTUNGGAK... biar betul Ketua Polis Negara (KPN) ini beb... jangan lah kerana MARAHKAN GANGSTER maka PESALAH TRAFIK dijadikan MANGSA KEMARAHAN beb... kalau ya pun MARAH biarlah AGAK-AGAK KPN oiii... cuba lu orang bayangkan kalau BENAR ianya akan dilakasanakan apa akan terjadi kepada JALANRAYA yang BERTOL ataupun yang TAK BERTOL di negara ini... kah kah kah... jawapnya beb BOLEH BANKRAP tauke-tauke TOL yang sebelum ini KAYA RAYA hasil dari MENCEKIK DUIT TOL tu beb... dan JALANRAYA TAK BERTOL mungkin akan jadi LENGANG... kah kah kah !.

Sebab gua katakan yang KPN ni MARAH ialah kerana ALASAN untuk MELAKSANAKAN KERJA GILA tersebut langsung TIDAK MASUK AKAL beb... tak kan hanya tiada PENURUNAN DRASTIK KEMALANGAN JALANRAYA DIMUSIM PERAYAAN Sambutan Hari Raya Aidil Fitri baru-baru ini maka PESALAH TRAFIK yang masih GAGAL membayar SAMAN TRAFIK hendak DIGANTUNG LESEN MEMANDU... apa ada KENA MENGENA antara PESALAH TRAFIK yang BELUM MEMBAYAR SAMAN dengan KEMALANGAN di Musim Sambutan Perayaan Hari Raya Aidil Fitri beb... sebab itu gua katakan yang beliau MARAHKAN GANGSTER hingga MEMBABITKAN Pesalah TRAFIK yang belum MEMBAYAR SAMAN TERTUNGGAK... kah kah kah !.

Untuk Pengetahuan KPN bukan semua PESALAH TRAFIK yang BELUM MEMBAYAR SAMAN adalah mereka-mereka yang KAYA RAYA dan SENANG LENANG hidup mereka... kebanyakan dari dia orang adalah RAKYAT SUSAH yang TEPAKSA MENANGGUHKAN DAHULU PEMBAYARAN SAMAN tersebut... ini boleh DISEMAK dari KERETA apa yang dia orang gunakan serta apa KESALAHAN yang dilakukan... kalau setakat kesalahan PARKING dan TANPA CUKAI JALAN serta kenderaan yang digunakan adalah PROTON SAGA EDISI AWAL ataupun HONDA CUB 70cc... sudah tentu lah PESALAH TRAFIK tersebut adalah RAKYAT SUSAH... ditambah lagi kalau ianya terjadi di Bandar-Bandar Besar seperti Kuala Lumpur sudah jelas yang PESALAH TRAFIK tersebut adalah RAKYAT SUSAH terutama nya Orang Melayu... kah kah kah !.

Bukan BERMAKSUD yang gua GALAKAN KESALAHAN TRAFIK beb... namun DESAKAN HIDUP dizaman sekarang memungkinkan itu semua terjadi... sebagai contoh KESALAHAN MEMANDU TANPA CUKAI JALAN... kalau DIFIKIRKAN memang MERBAHAYA tetapi DESAKAN HIDUP kepada yang hanya mempunyai PROTON SAGA EDISI AWAL ataupun HONDA CUB 70cc... apa PILIHAN yang dia orang ada dikala KEPERLUAN untuk menggunakan kenderaan tersebut MENDESAK ketika itu... kecuali lah yang ENGGAN MEMBAYAR SAMAN adalah ORANG KAYA beb... kesalahanan pun ketika dilakukan sedang MEMANDU BMW... AUDI... MEC'... FERARI... atau pun MOTORSIKAL BERKUASA TINGGI... AGAK WAJAR juga jika TINDAKAN MENGANTUNG LESEN MEMANDU dilakukan... kerana JELAS BERKEMAMPUAN !.

Jadi wajar lah kiranya CADANGAN GILA dari KPN tersebut DIKAJI oleh beliau sendiri dengan SEDALAM-DALAM nya sebelum DILAKSANAKAN... kerana gua PASTI beb yang TIDAK MEMBAYAR SAMAN tersebut kebanyakan nya adalah RAKYAT SUSAH... mungkin akan ada yang kata kalau dah tahu SUSAH kenapa buat KESALAHAN... itu kata yang BERKEMAMPUAN... tapi gua PASTI juga beb dalam 1.7 juta PESALAH TRAFIK yang ENGGAN MEMBAYAR SAMAN tersebut ada yang BERKEMAMPUAN... kepada yang BERKEMAMPUAN lu orang BAYAR lah SAMAN lu orang yang TERTUNGGAK tesebut beb... tak secara langsung lu orang dapat MEMBANTU PESALAH TRAFIK yang SUSAH dari CADANGAN GILA KPN tersebut... kah kah kah !.


hemmmmm... siapa lah agaknya mentri umno yang akan dapat jadi jaguh kerana menentang cadangan gila kpn tersebut... kalau sebelum ini menantu bapak iaitu menteri belia dan sukan menjadi jaguh kerana menentang cadangan menyenarai hitam kan peminjam ptptn yang belum membayar pinjaman... cadangan gila kpn ni kita tunggu aje lah beb... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. semenjak makhluk ni jadi kpn dia hanya tahu bagi amaran demi amaran dan mengeluarkan kenyataan yg membuatkan orang makin bertambah benci dan meluat pada nya,ada ke akta yg bole gantung lesen jika tak bayar saman....?bila di bentang dan bahs kat parlimen?seksyen berapa?saya berharap kpn ubah lah sikap kearah mendidik rakyat bukan nya menambahkan kebencian rakyat pada polis di masa sebahagian besar rakyat dah tidak percaya pada sistem kepolisan,ingat lah jawatan anda sekarang adalah satu amanah dari allah........

    BalasPadam
  2. bahasa digunakan KPN adalah biadap terhadap rakyat Malaysia.......apa polis mmg biasa ker berbahasa begitu atau polis ada pangkat mmg biasaa ker maki hamun anggota pangkat rendah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....