DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 14 Jun 2013

LAWAK TERKINI DARI KETUA MENTERI MELAKA... KAH KAH KAH !

Gua tak pasti lah beb sama ada Ketua Menteri Melaka yang BARU iaitu Datuk Idris Harun ni sedang MABUK DAUN KETUM ke atau pun MABUK SAN MIGUEL ANAK MAHATHIR... kah kah kah... pernah ke lu orang DENGAR sesuatu MASAKAN DIPATENKAN atau dijadikan PERMILIKAN HAK CIPTA beb... yang bermakna andai kata ianya telah DIPATENKAN oleh Kerajaan Negeri Melaka maka orang-orang yang hendak MEMASAK makanan tersebut MESTI mendapat KEBENARAN BERTULIS dari Kerajaan Negeri Melaka... tak kira sama ada orang tersebut Rakyat Negeri Melaka atau pun Rakyat Negeri Selangor... apa punya BAHLUL BIN BANGANG lah Ketua Menteri Melaka ni beb... habis MASAKAN pun nak dibuat seperti HAK MAK BAPAK dia... kah kah kah !.

Cuba lu orang bayang kalau semua orang buat KERJA GILA seperti yang di CADANGKAN oleh Ketua Menteri Melaka tu beb... iaitu Negeri Perak dengan MASAK TEMPOYAK nya... Negeri Pahang dengan MASAK IKAN PATEN nya... Negeri Sembilan dengan MASAK LOMOK CILI API nya... Negeri Kelantan dengan MASAK BUDU... jawapnya banyak lah yang KENA SAMAN kerana MEMASAK MASAKAN yang telah dijadikan HAK CIPTA beb... rupa-rupanya ini STANDARD PEMIKIRAN yang ada pada Ketua Menteri Melaka yang BARU ni beb... kah kah kah... apa barang lah lu orang kat Negeri Melaka yang punya seorang Ketua Menteri BERPIKIRAN seperti ORANG MABUK DAUM KETUM dan SAN MIGUEL ANAK MAHATHIR beb... kah kah kah !.

Cari lah IDEA lain kalau ya pun nak kan KELAINAN sebagai Ketua Menteri Melaka yang BARU beb... yang PELIK BIN AJAIB nya beb... asalkan Negeri Melaka ni dapat Ketua Menteri BARU mesti LAIN PADA YANG LAIN... kah kah kah... lu orang tengok lah SEJARAH Ketua Menteri Melaka dari DULU... KINI dan JANGANLAH SELAMANYA sudah lah beb... macam-macam HAL yang dia orang buat... kah kah kah... gua ingat TAK PAYAH lah gua tulis apa yang MACAM-MACAM HAL tu beb... mungkin ini antara SUMPAH HANG TUAH kepada Negeri Melaka dulu beb... iaitu TAK KAN HILANG MELAYU DIDUNIA... kah kah kah... memang betul TAK HILANG beb... tapi yang kebanyakan yang ada lebih kepada BEBAL MELANTUN-LANTU... kah kah kah !.

Sepatutnya bila dari Ahli Parlimen menjadi Ketua Menteri biar ada BEZA dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang TAK PERNAH jadi Ahli Parlimen... tapi tidak pada BEKAS Ahli Parlimen TANGGA BATU ni... gua agak beliau ni MASIH TERKEJUT dengan JAWATAN BARU yang beliau SANDANG sekarang ni beb... itu yang beliau MERABAN SEMACAM aje... cari lah IDEA yang boleh MEMBERI MANAFAAT kepada Rakyat Negeri Melaka... ini bagi IDEA yang LEBIH MENYUSAHKAN RAKYAT Negeri Melaka itu sendiri... sedangkan MASAKAN ASAM PEDAS tu bukan BARANG BARU pada dia orang malahan ianya WARISAN MASAK TRADISI KELUARGA... tiba-tiba itu yang hendak dijadikan PERMILIKAN HAK CIPTA... kah kah kah !.

Patutnya beliau cari Datuk Sharukh Khan untuk dijadikan DUTA bagi MEMPERMOSIKAN MASAKAN ASAM PEDAS di Negara HINDUSTANI... supaya ianya BOLEH POPULAR disana dan BAHAN-BAHAN MENTAH SIAP MASAK boleh DI EXPORT oleh Pengusha Industri Kecil dan Serdahana (IKS)... baru lah betul beb... tak secara langsung Pengusha-Pengusha Melayu boleh MEMGEMBANGKAN PERNIAGAAN dia orang ke LUAR NEGARA... barulah EKONOMI ORANG MELAYU boleh MENINGKAT... ini yang SIBUK nak dibuat ialah BOIKOT BARANGAN CINA tapi ALTERNATIF kepada itu tidak di adakan... dah lah tu bukan nya BOIKOT SOAL HALAL HARAM nya tapi BOIKOT kerana BERI DANA kepada Pakatan Rakyat (PR)... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... harap-harap kalau pemimpin pakatan rakyat (pr) pada pilihan raya umum ke-14 (pru14) nanti ditakdirkan menang... jangan lah lu orang ikut dan buat kerja seperti pemimpin umno ni beb... malu beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

9 ulasan:

  1. haha... siyes intelek gle idea admin... cdgkan SRK promosi asam pedas kat INDIA...
    ~~~simple tapi bijak..like 30x.. :)

    BalasPadam
  2. apa punya mutal daa ! ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  3. INI KATA ORANG PERAK CERODEK BUAH PELIOR.BUDAK TAK CUKUP MASAK NI NAK TUNJUK KONONYA DIA BOLEH ILHAM KAN SESUATU YANG TAK MASUK AKAL.JADI LAH MACAM NI GELAK DIORANG DAH MACAM ORANG GILA DITANJUNG RAMBUTAN AJE.HAI LABU LABU NASIB BAIK BIN KUNDOR.ELUK LE TU DUDUK MELAKA KALU DUDUK PERAK NI HURU BIRU LAGI.ANAK PARIA SEKO DIPERAK NI SIANG MALAM ROYAN TAK TENTU HALA DAH

    BalasPadam
  4. Dulu.ketua.menteri.lama.pun.buat.kenyataan.lawakjuga.ini.juga.tahap.pemikiran.pemimpin.umno.

    BalasPadam
  5. Mangkuk ni pernah pergi sekolah ke tidak??? Bangangnya tahap orang gila!!! La hai.Ingatkan bila dah tak ada Ali bolehlah oprang Melaka bernafas sikit. Rupa2nya dapat mangkuk yang buat orang melaka muntah cengcaluk!!

    BalasPadam
  6. Bos, sebenarnya isu mem'paten'kan masakan ini sedang berlaku.

    Pihak Singapura sedang berusaha mempatenkan nasi lemak. Depa kata ianya datang dari Singapura.

    Dan jika berlaku, masalah b]pembayaran royalti akan berlaku di malaysia jika nak buat nasi lemak.

    Ini bukan main-main wooo,.... ha, ha, ha.... sesape yg tak tau, skrg dah tau maaa.... sapa kata makanan tak bole dipatenkan? Cuma ianya senang diubah. itu je. Secupak garam, bole ditukar 2 gram garam. jadi paten lain.....

    BalasPadam
  7. Macam tak ada kerja lain yg lebih mustahak yang perlu fokus dari isu ini!! Apalah UMNO ni...!! Fokuslah bagaimana nak tarik pelabur asing ke Melaka...nak bantu naikkan ekonomi negara...nak tambah lagi GDP negara..ini tidak..isu yang remeh ini!! Indonesian GDP is USD850 billion last year...Thailand has overtook us, Philippines is catching up on us..I would say in 2 or 3 years time they will overtake us in GDP. Malaysia hanya USD480 billion 2012...our GDP growth only 5.6%, whereas Philippine is USD300 B and her growth suku tahun 2013 ialah 7.8%!! Malaysia hanya 4.1%...Saya yakin kalau macam ni pemerintahan UMNO yg hilang fokus, dalam 3 tahun, kalau growth Philippine maintain, saya yakin dia akan potong kita!! Padan muka kita semua!!

    BalasPadam
  8. paten masakan yang bukan ekslusif ni satu kerja bodoh dan sia-sia. jika pun betul singapura sedang mempatenkan nasi lemak, ia akan menerima nasib yang sama seperti usaha amerika yg mempatenkan sejenis padi yang ditanam secara meluas di India sebagai hak miliknya... paten tersebut dibatalkan kerana ia bukan hak ekslusif... jadi nampak cam BODOH sgt... he3

    BalasPadam
  9. Hiarggggggggg dushhhhh!!! APA KAU MEREPEK ni Mat Indera Si pejuang,
    apa salahnya nak patenkan makanan, punye kontroversi

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....