DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 23 Jun 2013

AGAK-AGAK LAH TAK KAN MB KELANTAN NAK MELAWAT HUSAM PUN TAK BOLEH ?

Cuba gak kalau BERTINDAK tu menggunakan AKAL FIKIRAN dan bukan nya KEPALA LUTUT boleh tak pihak yang berkenaan... kalau dengan PENGGANAS SULU BERSENJATA yang MENCEROBOH Lahad Datu Sabah yang TERANG dan JELAS adalah MILITAN masih lagi boleh BERUNDING sehingga TIGA MINGGU... tak kan dengan hanya untuk MELAWAT seorang Ahli Dewan Undangan (ADUN) tidak boleh diberikan KEBENARAN... yang nak MELAWAT tu pulak bukan nya KEPALA PENGGANAS atau KEPALA PEROMPAK mahu pun KEPALA PENYAMUN... tapi beliau adalah seorang Menteri Besar (MB) Negeri Kelantan yang DILANTIK oleh SULTAN KELANTAN tu beb... dan LOKAP POLIS tersebut pun berada dalam Negeri Kelantan.

Agak-Agak lah kalau ya pun nak MENUNJUKAN KETEGASAN... jangan PERKARA lain yang sepatutnya DITUNJUKAN KETEGASAN tapi TIDAK dan PERKARA yang boleh DIRUNDINGKAN tapi disitu KETEGASAN hendak DIGUNA PAKAI... kalau PENYOKONG kepada Dato' Husam Musa yang hendak MELAWAT beliau tidak DIBENARKAN atas ALASAN mungkin PENYOKONG tersebut akan MEMBAWA LARI Dato' Husam Musa KELUAR dari LOKAP POLIS... rasa-rasanya BOLEH LAH DITERIMA walaupun ianya ALASAN JANGGAL beb...  tapi kalau dah MB Kelantan Dato' Ahmad Yakob pun turut TIDAK DIBENARKAN untuk MELAWAT Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) beliau... apa jenis KETEGASAN nama nya ni beb... kah kah kah !. sumber HD

Sebenarnya ini semua adalah RANCANGAN PEMIMPIN UMNO yang sudah tentu nya mengikut ARAHAN dari Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN) iatu Datuk Ahmad Zahid Hamidi... tapi kalau lu orang tanya beliau sudah tentu lah beliau akan mengatakan TIADA CAMPUR TANGAN POLITIK... mana mungkin beliau mahu MENGAKUI semua itu... konon nya bagi MENGAMBARKAN yang TINDAKAN POLIS adalah BERKECUALI beb... tapi RAKYAT bukan nya BODOH seperti Penyokong Umno yang BEBAL MELANTUN LANTUN tu... RAKYAT tahu yang Pihak Polis hanya MENGIKUT ARAHAN dari ATAS terutamanya Menteri KDN... kerana bagi dia orang Menteri KDN adalah KETUA dia orang... selain dari itu KIRIM SALAM aje le... kah kah kah !.

Sebab itu bila PENGGANAS SULU BERSENJATA menceroboh Lahad Datu Sabah... Pihak Polis hanya MENUNGGU ARAHAN dari Pihak Atasan atau pun Menteri KDN... tambah lagi bila KETUA dia orang pada masa itu AWAL-AWAL nya mengatakan yang PENGGANAS SULU BERSENJATA tersebut BUKAN PENGGANAS atau MILITAN walapun JELAS yang PENCEROBOH tersebut BERSENJATA dan RAKYAT ASING... tapi oleh kerana TIADA ARAHAN untuk BERTINDAK dengan SEGERA keatas PENGGANAS SULU maka dengan itu BERKAMPONG lah PENGGANAS SULU di Lahad Datu selama TIGA MINGGU dengan PERUNDINGAN lagi tu beb... yang PALING LAWAK bila dikatakan yang PENGGANAS SULU hendak berjumpa SELEBRITI sebelum KELUAR dari Lahad Datu... kah kah kah !.

Sudah-sudah lah membuat KERJA BODOH tu Zahid Hamidi oiiii... orang tahu lah yang lu tu SAMSENG TAIK KUCING dan TAK AKAN ADA AMARAN-AMARAN LAGI... tapi AGAK-AGAK lah bila BERTINDAK jangan DITURUTI kerja GUNA KEPALA LUTUT seperti Menteri KDN yang LAMA tu beb... jangan lah nak MALUKAN ORANG JAWA dengan KERJA BODOH lu tu... setahu gua lah ORANG JAWA ni KEBANYAKAN nya CERDIK kerana SUKA MAKAN TEMPE... cuma yang gua tengok CERDIK ORANG JAWA dalam Umno lebih kepada MENIPU... MEROMPAK dan MENYAMUN HARTA RAKYAT... tak payah lah gua cakapkan siapa nama beliau... harap-harap lu tak lah MACAM itu yang Zahid oiii... BERSIHKAN REKOD LAMA lu yang KOTOR kerana pernah MEMUKUL ORANG tu ok... kah kah kah !.


hemmmmm.... menteri kdn melayu... polis melayu... dalam negeri majoriti melayu... tapi menteri besar melayu nak melayu nak melawat adun melayu tak boleh beb... patutlah pun kalau tuan guru nik aziz nak ludah muka siapa yang jumpa dia nak cakap pasal perpaduan melayu... itu semua penipu wa munafikun beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. tindakan yang flip flop daa ! tegas tak kena tempat ! apa punya bangang tapi nak tnjuk tegas hanya pada pembangkang yang menuntut kebenaran, ABU jangan lupa !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....