DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 12 Mei 2013

(VIDEO) AHMAD SAID MENTERI BESAR YANG PALING BODOH 1 MALAYSIA SETAKAT INI... KAH KAH KAH !

Apa nak buat beb dah MAJORITI RAKYAT TERENGGANU hendakan seorang seorang MENTERI BESAR (MB) yang BODOH MELANTUN-LANTUN seperti Datuk Seri Ahmad Said (DSAS)... wal hal bukan nya TAK ADA yang lebih CERDIK dari beliau... tapi oleh kerana MAJORITI ORANG MELAYU TERENGGANU MUDAH DITIPU oleh Pemimpin Umno jawapnya lu orang kena TERIMA aje le KEPUTUSAN yang lu orang dah ZAHIRKAN dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)... pada hal nya ada banyak lagi Pemimpin MELAYU yang lebih CERDIK dari Pemimpin Umno yang TIDAK boleh DIBUKTIKAN KEBODOHAN... SALAH GUNA KUASA serta TIDAK MEMPUNYAI TELOR... tapi kerana KEBODOHAN maka Pemimpin Umno yang telah DIPILIH oleh MAJORITI RAKYAT TERENGGANU... kah kah kah !.

Setakat ini dalam semua Negeri yang ada dalam Negera Malaysia jelas lah GELARAN MB PELING BODOH telah DIRANGKUL oleh DSAS... TAHNIAH DSAS kerana merangkul GELARAN tersebut... harap-harap selepas ini akan ada lagi MB dari Umno/Bn yang MEREBUT GELARAN tersebut... sebab itu lah beb PERIBAHASA yang berbunyi BODOH MACAM LEMBU telah BERTUKAR kepada BODOH MACAM UMNO... kerana KERJA-KERJA BODOH memang menjadi DARAH DAGING kebanyakan ISI PERUT UMNO atau seperti KEMBAR sewaktu DILAHIRKAN oleh INGGERIS PENJAJAH pada 11 Mei 1946... KERJA-KERJA BODOH tersebut berterusan sehingga lah UMNO MAMPOS pada Tahun 1987... kemudian nya DIAWET menjadi MAMIA hingga lah sekarang... kah kah kah !.

Kalau TAK BODOH mana mungkin ISI PERUT UMNO boleh BERKETUAKAN seorang KETUA yang TAK ADA TELOR beb... kerana KEBODOHAN sahaja yang menjadikan Umno boleh BERKETUAKAN seorang yang TAK ADA TELOR... lu orang carilah walaupun 1DUNIA sekali pun lu orang tak akan jumpa seorang KETUA yang TAK TELOR kecuali di Malaysia ni aje beb... jadi bila DSAS mengeluarkan kenyataan BODOH tersebut gua SIKIT pun TAK HERANNNN... kah kah kah... kerana DSAS hanya PEMIMPIN yang DIPILIH oleh ORANG MELAYU... jangan nak kata pulak TSUNAMI CINA kerana Negeri Terengganu adalah 97 peratus adalah ORANG MELAYU... oleh itu kalau tak boleh guna ISTILAH TSUNAMI CINA gua nak gunakan ISTILAH TSUNAMI MELAYU BODOH... kah kah kah !.


Tapi beb jangan pulak lu orang PENYOKONG Pakatan Rakyat (PR) TERLAMPAU SUKA hingga lu orang lupa yang PEMIMPIN PR pun ada yang BODOH MELANTUN-LANTUN... gua tak nak jadi seperti PENYOKONG UMNO yang membenarkan PERIBASA BODOH MACAM UMNO dan PERASAN konon nya semua PIMPINAN PR adalah CERDIK... dan kerana KEBODOHAN dia juga lah yang gua rasa antara PENYEBAB kenapa PR GAGAL MENAWAN PUTRAJAYA... memang ada PENIPUAN yang dilakukan oleh SURUHANJAYA PENIPU RAKYAT (SPR)... yang KETUA nya membuat SPR seperti HARTA PUSAKA MAK BAPAK dia orang... tapi jangan NAFIKAN yang KERJA-KERJA BODOH Pimpinan sendiri pun adalah PENYUMBANG kepada KEGAGALAN PR untuk MENANG dalam PRU13 baru-baru ini... kah kah kah !.

Lu orang tahu tak PENYOKONG PR... kalau tak kerana KEBODOHAN PEMIMPIN UMNO serta TAK ADA TELOR PEMIMPIN UMNO mungkin PR akan KALAH TERUK lagi dalam PRU13... tapi kerana KEBODOHAN serta TAK ADA TELOR nya Pemimpin Umno maka dapat jugak BERTAHAN serta MENINGKAT bilangan Kerusi Parlimen dan Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) diseluruh Negara...pada hal nya SITUASI SEMASA boleh dikatakan MEMIHAK kepada PR sebelum PEMBUBARAN PARLIMEN... namun semua itu telah DIRENTAP sendiri oleh PIMPINAN PR sebaik saja HARI PENAMAAN CALON dengan BERTANDING SESAMA PR... ini saja sudah MENUNJUKAN betapa KEMUAFAKTAN yang LONGGAR PR dimata PENGUNDI ATAS PAGAR... gua kena ULANG semua ini kerana gua memang SEDIH dan MENGALIR AIR MATA cuma gua TIDAK MENANGIS MERAUNG aje beb...  kah kah kah !.




hemmmmm..... harap-harap biar aje le pemimpin umno yang menunjukkan kebodohan dia orang... buat pimpinan pr kalau tak cerdik tolonglah jangan tunjukkan kebodohan lu orang beb... kesiankan lah pada rakyat yang terpaksa menunggu lima tahun lagi bagi menukar kerajaan yang dipimpin oleh perompak dan penyamun harta rakyat... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. BILA RAMAI SPESIS AKAL 'NFC' LANTIK MENTERI BESAR SAMDUL MACAM NI TANGGUNG LA SENDIRI SEMUA RAKYAT!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....