DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 24 Mei 2013

PERGHHH... TENGKU ADNAN PUN DAH PANDAI BUAT LAWAK PELIK BEB... KAH KAH KAH !

Agak-Agak lah Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan) kalau ya pun lu nak buat LAWAK PELIK pun beb... ANGIN TAK ADA... RIBUT PUN TAK ADA... TIBA-TIBA PUTING BELIUNG DATANG... kah kah kah... ini lebih kurang lah dengan SPECIES yang lagi satu beb... yang namanya Suruhan Jaya Penipu Rakyat (SPR) tu... sendiri yang BELI DAKWAT KEKAL... sendiri yang kata DAKWAT KEKAL tu boleh BERTAHAN 7 hari bagi PENGUNDIAN AWAL dan 3 hari bagi PENGUNDIAN BIASA... tapi usah kan 7 hari dan 3 hari beb... 7 jam dan 3 jam pun TAK BOLEH KEKAL... kemudian buat LAWAK GILA BABI dengan sendiri TUBUHKAN PENYIASATAN... kah kah kah !.

Memang lah TAK SALAH untuk sesiapa pun MENFAILKAN PETISYEN atau BANTAHAN terhadap KEPUTUSAN Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas... tapi ada ke lu orang pernah dengar Pihak yang MENANG membuat BANTAHAN beb... gua rasa inilah KALI PERTAMA gua dengar pihak yang MENANG akan membuat BANTAHAN... kah kah kah... lu orang baca apa kata beliau beb "PANEL PEGUAM PARTI SEDANG MENELITI PERKARA TERBABIT... KITA  SEDANG LIHAT KESEMUA KAWASAN YANG KITA MENANG DAN KALAH TIPIS"... apa ke kalau Kawasan yang BN menang SIKIT pun akan dibuat BANTAHAN... supaya BOLEH MENANG BANYAK... kah kah kah !.

Mungkin juga kot Kawasan yang BN MENANGTIPIS akan dibuat BANTAHAN bagi membolehkan KEMENANGAN TIPIS menjadi KEMENANGAN BESAR... ini untuk membolehkan UNDI TAK POPULAR BN menajdi UNDI POPULAR beb... kah kah kah... macam mana lah lu ni boleh menjadi Setiausha Agong Umno dan BN Ku Nan oiii... tak ada ke yang CERDIK lagi dari lu dalam Umno tu beb... siapa lah yang LANTIK lu jadi Setiausha Agong Umno ya Ku Nan... gua rasa dah tentu lah OTAK orang LANTIK lu jadi Setiausha Agong Umno punya OTAK yang SEIRING dan SEJALAN dengan lu lah Ku Nan... kah kah kah !.

sumber SH

Bagi gua ini hanya lah LAKONAN WAYANG PACAK bagi MENGABURI MATA RAKYAT... konon nya BN pun ada buat PETISYEN dan BANTAHAN dan bukan hanya Pakatan Rakyat (PR) saja yang buat PETISYEN dan BANTAHAN... kalau di pihak PR yang akan membuat PETISYEN dan BANTAHAN adalah atas sebab PENIPUAN yang dilakukan oleh SPR... lu orang AGAK-AGAK lah beb apakah ALASAN yang akan DIKEMUKAKAN oleh BN bagi PETISYEN dan BANTAHAN tersebut... pening gua MEMIKIRKAN apa ALASAN yang akan DIKEMUKAKAN oelh BN ni... pasal benda TAK PERNAH DIBUAT ORANG beb... sendiri sudah MENANG sendiri mahu BANTAH... kah kah kah !.

Betul juga lah BAK KATA ORANG DOLU-DOLU... kalau dah LAHIR NYA dengan PELIK maka HIDUP dan MATI pun kemungkinan akan PELIK jugak beb... seperti Umno lah beb... konon LAHIR sebagai PEJUANG MELAYU tapi nama Umno pun bukan dari perkataan MELAYU... tak ke PELIK nama nya tu beb... kalau DAP yang dikatakan PERKAUMAN tu patut lah dah nama nya DAP iaitu DEMOKRATIC ACTION PARTI dan KONSEP PERJUANGAN nya pun Malaysia Malaysian... tapi ini yang MENDAKWA MEMPERJUANGKAN MELAYU boleh pulak namanya dari SINGKATAN perkataan Inggeris Penjajah... kah kah kah !.

Cuba kalau DAP akan cakap untuk MENYAMA TARAFKAN Bahasa Malaysia dengan Bahasa Inggeris... di masa tu akan KELUARLAH entah dari mana BARUA-BARUA UMNO yang konon nya MEMPERJUANGKAN BAHASA MALAYSIA... keluarnya pula bukan dengan AIR LIUR BASI saja beb tapi siap dengan SLOGAN-SLOGAN MAUT... seperti BAHASA JIWA BANGSA... GUNAKAN LAH BAHASA KEBANGSAAN... DAULATKAN BAHASA KEBANGSAAN... PERTAHANKAN BAHASA KEBANGSAAN... DAP MENGHINA BAHASA KEBANGSAAN BERERTI MENGHINA MELAYU... KAMI ORANG MELAYU AKAN MEMPERTAHANKKAN BAHASA MELAYU... betul jugak lah seperti cerita Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang ALIF... MIM... NUN... WA (امنو) ada lah berbunyi SARKIS... kah kah kah !.


hemmmmm..... buat isi perut umno terima laj hakikat yang umno ni dari lahir nya... di masa hidup nya dan kemungkinan mati nya berkeadaan pelik... ini bukan fitnah beb... kan ke umno pernah mampos pada tahun 1987... bukan nya dibunuh oleh pas...dap dan jauh sekali pkr tapi oleh isi perut umno itu sendiri... tak pelik ke beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Hang punya ulasan memang klas la haha

    BalasPadam
  2. Ada jugak perbuatan atau tindakan PR yang melanggar dan menyalahi peraturan walaupun dikawasan yang BN menang.

    Itu boleh dibantah supaya tak berulang lagi, kan, kan, kan..

    Bukan macam Pakatan,...dinegeri yang dimenangi cepat-cepat angkat sumpah tubuh kerajaan negeri, tapi ditempat yang mereka kalah dituduh semua sebab penipuan.

    bermuka-muka...heeeee

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....