DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 20 Mei 2013

NANTI BILA GUA CAKAP LU ORANG MARAH BEB... KAH KAH KAH !

Sebab itu gua katakan lu orang PIMPINAN Pakatan Rakyat (PR) yang ada kat Negeri Selangor ni bukan semua nya BIJAK beb... cuma lu orang BERNASIB BAIK aje kerana Pengundi-Pengundi yang ada kat Negeri Selangor Darul Ehsan lebih banyak yang BIJAK dari yang BEBAL MELANTUN-LANTUN seperti Penyokong Umno/Bn... kalau tak kerana Pengundi-Pengundi yang ada kat Negeri Selangor DE ni BIJAK jawapnya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU!3) yang LEPAS pun PR akan MELEPAS beb... tapi kerana KEBIJAKAN Pengundi serta IKHTIZAM yang KUAT mahu MENGUBURKAN Umno/Bn dalam Negeri Selangor maka dapat lah PR MENANG dengan CEMERLANG... dan atas KEMENANGAN yang CEMERLANG itu juga dapat lah KEMPIMPINAN PR untuk MENYOROKAN KEPINCANGAN yang ada di dalam PR... kah kah kah !.

Selepas KEMELUT Perlantikan Menteri Besar (MB) Selangor yang telah SELESAI kini TIMBUL pulak KEMELUT BARU iaitu soal Perlantikan Ahli Masyuarat Kerajaan Negeri (EXCO)... gua PELIK betul lah beb kata sudah Masyuarat namun selepas Masyuarat masih ada lagi CAKAP-CAKAP TIDAK PUAS HATI dari Anggota PR khasnya DAP pulak... apa CERITA ni beb... nanti bila gua kataka dia orang ni memang SIAL karang ada pulak yang cakap "TUAN PRESIDEN TAK AJAR CAKAP KURANG AJAR"... kah kah kah... tapi lu orang tengok sendiri lah beb... sekarang ni sudah masuk 15 Hari PRU13 berlalu... namun benda REMEH TEMEH masih lagi BERLEGAR kat KEPALA OTAK Pemimpin PR Negeri Selangor ni... APA BARANG kerja dia orang ni beb... dia orang ni sebetul nya NAK PR MENANG atau NAK JAWATAN... kah kah kah !.

sumber MI

Apa yang dia orang Masyuarat kan tempoh hari beb... dia orang ni orang Masyuarat ke TIDUR... PELIK lah... kata ada Masyuarat dan konon nya dalam Masyuarat sudah ada KEPUTUSAN dan KATA PUTUS... tapi selepas itu keluar pulak kenyataan yang seperti TAK PUAS HATI... itu gua cakap selesaikan MASALAH KEPALA OTAK dia orang tu dalam Masyuarat... dan jangan GATAL-GATAL MULUT nak bercakap dengan Wartawan kalau ada perkara yang perlu DISIMPAN sebelum ianya selesai beb... ini lah PENYAKIT PEMIMPIN PR yang gua tengok dari yang MUDA... TUA... SIHAT sampaikan yang DUDUK atas KERUSI RODA pun masih GILA DI INTERVIEW WARTAWAN... kalau dengar ada Wartawan nak Intervew mula lah dia orang TAK SENANG DUDUK dan TAK TENTU ARAH... nak MEMIKIRKAN APA yang nak dikeluarkan dari MULUT LONGKANG dia orang tu... kah kah kah !.

sumber SH

Kalau CARA dia orang sebegini terus tanpa PERUBAHAN dan ianya menjadi SEBAB MUSABAB kepada KEGAGALAN PR dalam PRU14 yang akan datang... wajar betul lah kalau ada yang hendak KENCINGKAN KUBUR dia orang bila dia orang MAMPOS nanti... seperti yang gua cakap dulu tiada BEZANYA diantara dia orang dengan Pemimpin Umno/Bn... kalau Pemimpin Umno/Bn hendak MENGHIDUPKAN Umno/Bn demi untuk MEROMPAK HARTA RAKYAT Negeri Selangor... cara yang dibuat oleh Pemimpin PR pun tak secara langsung boleh MEMBERI NYAWA kepada Umno/Bn untuk kembali HIDUP bagi MEROMPAK HARTA Rakyat Negeri Selangor... gua TAK PEDULI beb kalau ada Penyokong PAS ke... PKR ke atau DAP yang TAK PUAS HATI dengan TULISAN gua... kalau Pemimpin boleh buat PERANGAI HARAMJADAH kenapa gua pulak tak boleh buat beb... kah kah kah !.

Sedangkan sepatutnya dia  orang lagi perlu CERDIK dan BIJAK dalam BERTINDAK kerana dia orang tu adalah Pemimpin dan biasanya Pemimpin MESTI CERDIK dan BIJAK... gua hanya Ahli dan Penyokong aje beb... cuma gua bukan lah seperti Penyokong Umno yang UMNGOK aje apa kata Pemimpin... gua tak nak jadi Ahli dan Penyokong yang MEMBABI BUTA... kalau Pemimpin PR hendakan Penyokong yang AKUR macam BURUNG TERKUKUR yang UMNGOK apabila TUAN nya MEMETIK JARI suruh aje Pemimpin PR tersebut masuk Umno beb... kan senang Penyokong pun TAK BUAT DOSA dengan MENGUMPAT PEMIMPIN dan Pemimpin pun TAK MARAH kerana DIMAKI HAMUN oleh Penyokong... kan ADIL macam tu... mungkin akan ada yang kata BIASALAH MANUSIA siapa yang TAK BUAT SILAP... silap memang lah silap tapi kalau selalu aje SILAP sampai bila nak CERDIK nya beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... tindakan sedemikian hanya membuka ruang bagi syaitan-syiatan yang dikenali untuk membuat hasutan... nak salahkan dia orang pun tak boleh jugak dah namanya pun syaitan yang dikenali... jadi dah tahu dia orang tu syaitan yang dikenali lu orang kenalah berhati-hati dan berwaspada beb... sebab syaitan-syaitan yang dikenali tu seperti buaya lapar yang membaham mangsa jika ada saja peluang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

5 ulasan:

  1. tak cerdik cerdik lagi rupanyaa

    BalasPadam
  2. bagi tau kat dap bukan cina ja bole swing lebih dari swing melayu bole buat jangan jadi bebal sangat dan taksub pasal exco

    BalasPadam
  3. AvoidAPA n pGOMO_HARAMJADAHIsnin, Mei 20, 2013 4:33:00 PTG

    hehehe..

    Babtu la RAHMAT ALLAH tu besar kenap tak beri kemenangan BESAR kepada PR..

    Contoh: Mcm kes ni la berebut exco la berebut mB la berebut calon la berebut kuasa la..

    MMG LAHANAT ARRRR SEMUA BANJINGAN YG GILA KOSA NI..

    Rakyat pun naik nyampah tauw!!!!!
    awuwwwww.. tak kosa u i jadik menteri pertahanan...

    BalasPadam
  4. Alamat dan petanda nak bungkus dan terus berkubur...kahkahkah.

    BalasPadam
  5. Tak perlulah nak kalut sangat setiap saat, seolah2 kamu sudah ketandusan idea untuk menulis. Ini berkaitan perkenan Sultan, dari jawatan MB hingga ke exco. Jika sultan tu cerewet, maka bercelaru dan lambat sikit la. Yang penting PR menang, dan jika blog ni mampus pun, kami rakyat tak dapat apa2 mudarat pun

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....