DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 24 Mei 2013

BERITA BAIK BUAT ZAHID HAMIDI... "HIMPUNAN SUARARAKYAT505" TETAP DITERUSKAN KATA Chegubard... KAH KAH KAH !

Alamak beb BULU ROMA Chegubard pun TAK GIGIL lah dengan TINDAKAN Menteri KDN Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang MENGARAHKAN Pihak Polis MENANGKAP Aktivis serta Ahli Politik dari Pakatan Rakyat (PR)... menurut Chegubard "NGO ANAK MUDA itu BERTEKAD memastikan HIMPUNAN yang dinamakan "SuaraRakyat505" itu MENCAPAI MATLAMAT... walaupun beliau sendiri mungkin DITAHAN... HIMPUNAN ini adalah HIMPUNAN RAKYAT... semua yang HADIR TANPA PANGKAT tetapi sebagai RAKYAT MENUNTUT DEMOKRASI yang DIRAMPAS REGIM LEGASI PENJAJAH untuk TERUS BERKUASA".

Tambah beliau lagi "ianya satu TINDAKAN TIDAK BERTAMADUN PIHAK BERKUASA yang membuat TANGKAPAN DEMI TANGKAPAN bermula sejak AKTIVIS MAHASISWA Adam Adli Abdul Halim dicekup minggu lalu... NEGARA seolah-olah berada dalam keadaan BELUM MERDEKA... ketika mereka yang BERSUARA BERCAKAP BENAR DISUMBAT KEDALAM LOKAP... seterusnya DIDAKWA atas AKTA yang sepatutnya TALAH DIMANSUHKAN... ini BUKTI KEGAGALAN TRANFORMASI NAJIB... ketika KERAJAAN YANG ADA HARI INI TIDAK PUNYA SOKONGAN MAJORITI"... gau GELAK dulu beb... kah kah kah !. sumber mk

Gua KASI TABIK SPRING lah dengan Chegubard ni beb... kalau diawal REFORMASI Tahun 1988 dikala itu pun ramai Pemimpin-Pemimpin MUDA menjadi PELUPUR nya... di antara salah satu nya ialah Menteri Dalam Negeri yang ada sekarang ni... namun keadaan beliau pada ketika itu bukan lah seperti Chegubard ketika ini beb... kalau lu orang dengar cerita beliau pada ketika itu pasti lu orang TAK AKAN PERCAYA... sebab nya bila tengok keadaan beliau yang sekarang seperti WARDEN PENJARA dengan PESALAH... GARANG ...CENGIL serta TEGAS... tak nampak pun beliau seperti TANGKAP LELEH semasa kena TANGKAP ketika itu... kah kah kah !.

Kalau lu orang TAK PERCAYA lu orang boleh TANYA sendiri dengan beliau... bagaimana keadaan beliau ketika Zaman REFORMASI dahulu... ok lah gua AJAR lu orang macam mana cara nak tanya beliau... "Datuk Seri... Datuk Seri... dikatakan yang Datuk Sri juga adalah salah seorang yang pernah TERLIBAT dengan apa yang dikatakan sebagai REFORMASI pada tahun 1998... boleh tak Datuk Seri ceritakan bagaimana keadaan Datuk Seri ketika itu dan ketika Datuk Seri DITANGKAP"... kah kah kah... sebelum beliau jawap beliau gua ingatkan... SEJARAH TAK PERNAH MENIPU tetapi SEJARAH BOLEH DIPUTAR BELIT SESUKA HATI MAK BAPAK SESIAPA PUN... kah kah kah !.


hemmmmm..... konon nya bukan beliau yang mengarahkan tangkapan terhadap aktivis serta ahli politik pakatan rakyat (pr)... sudah lah zahid tak usah nak tambah dosa dengan menipu pulak... apa lu ingat rakyat semua bodoh seperti penyokong umno yang bebal melantun-lantun tu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

10 ulasan:

  1. Bard,
    Sedarlah sikit diri tu,AI pun dah tak pedulikan kau,hantar Sg Acheh macam dihukum pancung sebab berlaga dgn PAS,tak payahlah nak bersusah payah sangat kerana penat lelah kau langsong tidak dihargai,malah Sam Ketot pula diberi tempat selamat,banyak Cina.Pada yang lain saya nasihatkan jangan terikut ikut rentak AI ni,apa yang kita lihat tidak berapa ramai orang Melayu berdemo,sebaliknya kaum sepet pula sebab mereka dah terlanjur kena tipu olih saorang MELAYU.Saya rasa kali ini pihak Polis kalaulah diaturgerak mereka tak akan senyum saperti siri Bersih,malah tak cukup FRU,mereka akan tambah VAT 69 dan UTK.5 tahun lambat lagi,besok menyesal dah kena sumbat di lokap lepas tu ke makhamah dan seterusnya mungkin kehilangan pekerjaan.Menteri KDN dan IGP orang baru,selalunya akan menunjukkan taring masing-masing.Kuasa undangx ditangan mereka,apatah lagi majoriti rakyat dah penat dengan politik dan ingin meneruskan hidup masingx,faktor ini dianggap rakyat merestui tindakan Polis.Kita fikir lah bersama,dah penat dah ikut kerenah orang besar parti ni,duduk kat rumah main dgn anak berbaloi juga.

    BalasPadam
  2. ZAHID NI BUKAN DARAH PEJUANG..
    RAMAI2 PELEKUH DIA KANG JD MCM GADDAFI..
    KEMARAAN RAKYAT XMUNGKIN DAPAT DIHALANG..
    SAMPAI AKHIRNYA PEMERINTAH AKAN DITUMBANGKAN DLM KEADAAN YG SGT HINA.

    BalasPadam
  3. KAU INGAT RAKYAT TAKUT KE ???
    MAKIN KAU CABAR, MAKIN MENYIRAP DARAH ANAK MUDA.
    SATU JUTA AKAN TURUN NANTI.
    SIAP KAU.

    BalasPadam
  4. Ramai dah jadi gila bila kalah..kesian...

    BalasPadam
  5. tanpa nama.. itulah darah pejuang.. bandingkan dgn ko..darah org ptgkan diri sendiri dan bukan soal kalah.. ini adalah soal ketelusan dankebenaran... janji dakwat kekal kenapa x kekal? dan apa berlaku di Perak...pada tahun 2009?.. rasanya ko yg meroyan atau ko ni katak bawah tempurung....

    BalasPadam
  6. haha.. pengadil adalah pennetu kepada kalah dan menang... contohnya ko main bola dan di jatuhkan di kawasan penalty..ulang tayang video jelas menunjukkan ada kekasaran.. tapi pengadil x beri penalty dan pasukan ko kalah... jadi ko puashati? lepas tu ko lawan lagi dengan pengadil yg sama dan berulang lagi kes tu... ko puashati lagi? puashati, puashati sampai ko pencen ko rasapatut menang tapi tak menang2 sebab pengadil tu...atau ko x pernah menyertai apa2 pertandingan sekadar penonton yg x ilmu... kah kah... lu fikirlah sendiri

    BalasPadam
  7. hahaha...
    Mcm2 komen..yg tunjuk pandai pun ada,siap nk kondem la dgn tulis panjang berjela tp isi hanya taraf ayat perang saraf jer..Bg kt ko pegang kelab /persatuan sekolah pun ble bungkus,nk komen org gak..
    Hahahahadoiiiyaiiii...
    Nama pun negara Demokrasi,bkn negara Demo-demo,kawe-kawe...
    Yg kecut telor x pyh nk komen la..buat semak jer..Duk jer rumah,tgk Tv,makan smpai dpt Obesiti..Dh senang ye tak..Org lain mati krn berjuang,47% kt sini mati sbb terlebih makan..
    pas tuh nk kondem org...x pyh la..
    Typcal Bangla...hahahaha

    BalasPadam
  8. Buat tanpa nama 1:34:00
    Hahaha...patutla be end guna bangla mengundi masa pru hari tu sebab team bangla lebih pandai main bola drpd anak watan..badminton pun kalah dgn german...hahaha...prestasi sukan negara pun dah makin merudum sejak dipimpin oleh be end...

    BalasPadam
  9. Tangkap-tangkap aktvis ni kiranya macam nak test marketlah sama ada rakyat akan takut untuk keluar 25 Mei ini. Adab pemangsa kalau tak ramai rakyat akan dibaham. Tapi kalau rakyat ramai yang keluar ke Pesta Himpunan dia orang akan buat perangai macam buaya kenyang.

    Dasar kerajaan yang menang cara menipu tanpa kemenangan yang solid dari rakyat. Kau ganggu rakyat yang berhimpun, kamera siap untuk ke youtube untuk tayangan antarabangsa. Ingat kamera hanya nak merakam acara Citrawarna di Dataran Merdeka saja... kau pukul rakyat Citrawarna tiada makna.

    BalasPadam
  10. Darah anak muda taik kucing,kalau belum lahir sebelum tahun 69 jangan cakap banyak la.Baru kena tembak air dah lintang pukang.Jauh beza nya dgn di Negara yang betul betul hidup sengsara.peluru datang mereka tak lari.Jangan jadi bodoh ikut telunjuk saorang yang gila kuasa.Dah 3 minggu dah,mana bukti Bangla,blackout dan pasal dakwat kekal siapa yang minta.Kalaulah bukan jenis kaum mata sepet yg tolong terutama PKR,banyak dah pembesar dah tumbang.Jangan riak kata 1 juta akan berdemo,bolih blah lah.Kjaan tak takut sangat dengan pandangan pihak luar negara,dah berdemo sejak 2008,tapi pelaburan asing masih masuk,yang tak masuk di negeri PR perintah aja.Ekonomi kita naik,rakyat tidak kebuluran tapi saperti yang nyatakan banyak rakyat Malaysia mati kekenyangan.Sudahlah tu,dah penat berpolitik,yang menang tentukan segala yang diakujanjikan di tepati dan yang kalah tu,gunakan masa 5 tahun untuk memperbaiki kelemahan bagi menhadapi PRU 14.Malysia bukan saperti negara lain terutama negara Arab.Masaalah mereka lebih rumit terutama kesempitan hidup.Hendak manjatukan sesebuah kerajaan secara demontrasi memerlukan sokongan padu rakyat dan setengah agensi kerajaan terutama sebilangan dari agensi keselamatan.Kita tidak nampak ianya hadir di sini.Jika kita cuba menguji kjaan tanpa sokongan padu rakyat,maka punah kesudahannya.KDN sudah menunjukkan taringnya sekarang dan adalah dijangkakan kita akan menjadi saperti Spore di mana ke mana kita pergi kita akan dibayangi undangx sivil yang ketat.Fikirlah dan buatlah pilihan sendiri.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....