DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 16 Mei 2013

BEKAS HAKIM BERMULUT SIAL NI DAH PUSING 360 DARJAH BEB... KAH KAH KAH !

Apa pasal lu PUSING 360 DARJAH wahai YANG AMAT ARIF (YAA) Datuk Mohd Noor Abdullah BERMULUT SIAL... apa lu punya TELOR sudah KECUT ke beb... lu sendiri yang cakap lu sendiri mahu PUSING ka... kah kah kah... baru ORANG RAMAI KRITIK lu sudah GABRA... lu ni SEBIJI seperti ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) yang TAK ADA TELOR tu lu TAHU tak YAA Datuk Mohd Noor Abdullah... kah kah kah... APA SUDAH JADI dengan ORANG MELAYU JANGAN DIKHIANATI... apa sebab itu PERKATAAN KELUAR DARI MULUT SIAL lu tu beb... tak kan lu sudah LUPA apa sebab itu perkataan boleh keluar dari MULUT SIAL lu YAA... bukan ke perkataan ORANG MELAYU JANGAN DIKHIANATI yang keluar dari MULUT SIAL lu kerana UNDI ORANG CINA GAGAL DIRAIH oleh Umno/Bn... kah kah kah !. sumber SH

Bukan juga ke sebab perkataan itu keluar dari MULUT SIAL lu kerana Parti DAP telah BERJAYA mengalahkan banyak CALON-CALON dari BN yang BERBANGSA CINA... atas sebab banyak nya CALON dari BN BERBANGSA CINA yang KALAH ditangan CALON-CALON DAP walaupun DAP ada CALON MELAYU maka sebab itu Umno/Bn GAGAL untuk MERAIH Kerusi Parlimen sebanyak 2/3... yang mana kalau mendapat Kerusi sebanyak 2/3 ianya boleh dijadikan sebagai LESEN untuk membuat Negara Malaysia seperti HARTA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... jadi oleh kerana GAGAL MERAIH UNDI ORANG CINA maka GAGAL juga lah untuk Pemimpin Umno/Bn untuk menbuat HARTA RAKYAT seperti HARTA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO dia orang yang punya... kah kah kah !.

Baik aje le lu MENGAKU yang lu tu TAK ADA TELOR dan TAK BERTANGGUNGJAWAP diatas segala kenyataan lu tu tempoh hari... sebab Kkalau tidak gua anggap lu pun SEBIJI seperti ULUL AMRI UMNO tu beb... lu nak tahu tak YAA Datuk Mohd Noor Abdulllah... kalau lah DSHN tu ADA TELOR gua rasa-rasa lah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas PASTI BN boleh MENANG BESAR lah beb... tapi kerana DSHN TAK ADA TELOR maka hanya lah MENANG 133 Kerusi Parlimen dari 222 Kerusi yang sedia ada... walaupun RAMALAN SIFIR 5+5+10 dari Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang BN akan MENANG sebanyak 160 Kerusi... ianya dengan MENGEKALKAN 140 Kerusi tyang DIMENANGI pada PRU12 Tahun 2008 kemudian MEMENANGI pula 20 Kerusi dari PR... kah kah kah !.

Sedangkan Pakatan Rakyat (PR) pun bukan nya KUAT sangat cuma yang PASTI di KEPIMPINAN PR boleh dikatakan hampir semua nya ADA TELOR walaupun bukan nya semua nya BIJAK... cerita PIMPINAN PR ada mempunyai TELOR bukan nya AUTA tapi adalah FAKTA dan cerita PIMPINAN PR bukan semua nya BIJAK juga bukan nya FITNAH tapi KEBENARAN... kerana ADA TELOR lah Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) telah MENCABAR DSHN BERDEBAT berkenaan DASAR DAN HALA TUJU NEGARA... dan kerana TAK ADA TELOR juga lah setiap CABARAN DEBAT telah DITOLAK oleh DSHN dengan SLOGAN-SLOGAN MAUT antara nya DEMOKRASI TERBAIK dan DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... kah kah kah!.

Juga kerana KEBERANIAN PIMPINAN PR lah telah membuat DSHN TERKENCING-KENCING TAKUT bila DICABAR untuk MEMBUBARKAN PARLIMEN secepat yang mungkin... kerana kalau DSHN ADA TELOR dan tak TAKUT untuk MEMBUBARKAN PARLIMEN pada Tahun lepas lagi... gua PASTI BN akan MENANG BESAR beb... atas sebab sebenarnya PR pun belum lagi BERSEDIA dari segi PENGAGIHAN Kerusi sesama PR disamping TIADA KESEFAHAMAN yang KUKUH diantara PIMPINAN PR... ianya sehinggakan membawa kepada PERTANDINGAN SESAMA PR di 9 Kerusi iaitu 1 Kerusi Parlimen dan 8 Kerusi DUN... yang mana 3 Kerusi DUN sudah PASTI ada dalam tangan PR... sebab itu gua katakan bukan semua PIMPINAN PR BIJAK beb... kah kah kah !.

Sebab itu jangan Pengundi CINA dijadikan KAMBING HITAM atas KEGAGALAN Umno/Bn dalam MERAIH dengan banyak UNDI ORANG CINA... kerana bukan nya menjadi satu KESALAHAN kalau ORANG CINA tidak MENGUNDI Umno/Bn atas sebab HAK UNTUK MENGUNDI SESIAPA ADALAH HAK YANG TERMAKTUD DALAM PERLEMBAGAAN... kenapa tak kata ORANG MELAYU di Negeri Kelantan mempunyai SEMANGAT PERKAUMAN YANG KUAT kerana MENOLAK Umno/Bn dalam PRU13 sedangkan KONSEP 1 Malaysia telah DIPERKENALKAN oleh DSHN... jangan kerana hendak MENUTUP KEMALUAN Umno/Bn maka semangat PERKAUMAN hendak DIGUNA PAKAI... kah kah kah !.

Lain kali sebelum mengeluar perkataan dari MULUT SIAL lu tu ada baiknya lu CERMIN DULU MUKA ISI PERUT UMNO sambil bawa sekali LAMBANG KEBANGSATAN UMNO yang ada GAMBAR KERIS TELANJANG ya YAA Datuk Mohd Noor Abdullah... jadi tak lah orang lain MEMBUAT DOSA dengan MENGUMPAT lu tu... dengan mengatakan lu sebagai PERKAUMAN, BODOH, BEBAL MELANTUN-LANTUN dan SEWAKTU DENGAN NYA... lagi satu gua  nak BERTANYA dengan lu ADAKAH lu ni salah seorang dari HAKIM yang telah MENJATUHKAN HUKUM BERSALAH keatas LIM GUAN ENG... ini semasa KES yang melibatkan KES ROGOL BUDAK BAWAH UMUR Ketua Menteri Melaka  Tan Sri Rahim Tamby Chik pada masa itu... sekadar BERTANYA aje YAA... kah kah kah !.


hemmmmm..... persoalan kemanakah hala tuju politik orang melayu dan nasib orang melayu akan keluar bila saja hampir dengan pru dan setelah keluar keputusan umno/bn tak dapat 2/3 kerusi parlimen... itu lah soalan yang telah dikemukakan sejak dari pru yang pertama lagi beb... cari lah soalan-soalan yang nampak cerdik sikit... seperti berapa kos yang boleh dijimatkan kalau lembu duduk kondo berbandinguduk di kandang ke... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. Jika BN hendak undi China,Melayu, India dlll. maka dari now!!!!!!!! jalankan tugas PM dan semua ahli Kabinet dengan telus.

    BalasPadam
  2. dia bukan bergelar Yang Amat Arif (YAA) kerana dia bersara pada hanya jawatan Hakim Mahkamah Rayuan..YAA hanya utk ketua hakim Negara,presiden mahkamah rayuan dan hakim besar Malaya dan hakim besar Sabah Sarawak....dia hanya bergelar Yang Arif (YA) bersara sahaja..buang 'AMAT'..nanti dia kembang x sudah...

    BalasPadam
  3. 3o tahun yang lalu apasai tak mau timbulkan isu ini jangan suka buat kalut bila dah kena

    BalasPadam
  4. Sesungguhnya Hakim ini TAK ARIF, dengar dan baca ulasan panafiannya dapat dirumuskan begini....
    Yang Tak Arif ini cuba menyelitkan unsor dan elemen agama dalam kenyataan awal beliau, malangnya dia tak dapat bezakan makna 'JIHAD' dan makna 'HIJRAH' bila buat penafian dia kata " berpindah dari jahat kepada baik.... Juga jihad".
    Yang tak Arif dah pencen pergilah ke Surau / Masjid belajar ilmu agama........
    Allah memanjang
    Kan usia mu supaya baypnyak bertaubat dan ibadah.... Bukan macam yang sorang tu... Makin malalut.

    Tokwan perak

    BalasPadam
  5. Ada lagi orang tua kutuk macam ni kat Malaysia selain dari seko tu!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....