DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 22 April 2013

{VIDEO} PRU13 JAWAPAN PRESIDEN PAS SOAL BERTANDING SESAMA PR... KENAPA TAK SELESAIKAN DARI AWAL ?

Rasanya untuk ARTIKEL kali ini gua tak akan KETAWA atau GELAK dengan banyak nya beb... gua cuba pulak nak TEGAS... pertama sekali gua nak bagi tahu pada SAHABAT dan yang BUKAN SAHABAT... gua adalah AHLI PAS SEUMUR HIDUP... disamping itu gua adalah PENYOKONG TEGAR kepada Pakatan Rakyat (PR)... yang mana sebelum PR ujud gua juga adalah PENYOKONG TEGAR kepada ANGKATAN PERPADUAN UMAH (APU)... tapi bukan PENYOKONG kepada KERAJAAN PERPADUANG ok... selepas APU jadi MERAPU timbul pulak BARISAN ALTERNATIF (BA)... gua jugak adalah antara PENYOKONG TEGAR BA... ini semua adalah DEMI untuk MENGUBURKAN UMNO/BN yang telah TERBUKTI sebagai PENYAMUN dan PEROMPAK HARTA RAKYAT MALAYSIA.

Tetapi gua bukan lah PENYOKONG yang MEMBABI BUTA seperti PENYOKONG UMNO yang BEBAL MELANTUN-LANTUN tu beb... yang mana dia orang akan MENGANGGUK APA SAJA yang dikatakan oleh PEMIMPIN Umno dia orang tu... sehinggakan jawapan ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) yang BERSEBELAHAN dengan TIMBALAN ULUL AMRI UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin berkenaan NAJIS MUGHALAZAH berbunyi Erk... Erk... Erk... pun dikatakan BETUL... itu tidak pada gua beb... pada gua kalau PEMIMPIN itu BETUL gua katakan BETUL... tapi kalau SALAH gua tetap akan katakan SALAH... dan itu lah yang selalu DIAJAR oleh GURU, USTAD gua serta TOK-TOK GURU yang ada didalam PAS.

INSYA'ALLAH itu akan gua PEGANG sampai BILA-BILA kalau HATI dan AKAL FIKIRAN gua ni tak DIUBAH oleh ALLAH SWT... walaupun banyak perkara yang BERTENTANGAN DENGAN SYARIAT AGAMA ISLAM yang gua buat... itu memang gua AKUI... dan HARAP-HARAP DOSA gua DIAMPUNKAN... tapi kalau dah sampai MELETAKAN CALON BERTANDING SESAMA PR dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) adalah dianggap STRATEGI... memang gua TAK BOLEH TERIMA beb... kalau dikatakan Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N.34 PANTI {JOHOR} yang CALON PR dari PKR tidak TIMBUL-TIMBUL hinggakan masa PENCALONAN hampir nak TAMAT... ok gua TERIMA ALASAN tersebut dengan memberi TAHNIAH kerana BIJAK BERTINDAK... tapi bagaimana dengan Kerusi DUN N.21 SUNGAI ACEH {PULAU PINANG} dan N.39 KOTA DAMANSARA {SELANGOR} ?.

Apakah ALASAN yang CALON DIRAGUI hendak DIGUNA PAKAI seperti di 3 Kerusi DUN di Terengganu... dan bagaimana pulak dengan Kerusi Parlimen P.166 LABUAN {SABAH}... sebab itu gua katakan ini semua adalah KERJA BODOH BIN BAHLUL beb... apa yang DIMASYUARATKAN dan DIBINCANGKAN oleh MAJLIS PRESIDEN PAKATAN RAKYAT {MPPR}... ya memang betul kalau ada CALON YANG DIRAGUI memang sesuatu kena dilakukan... sepatutnya  Masyuarat MPPR lah tempat sesuatu perkara DIBENTANGKAN... kalau betul ada CALON DIRAGUI dan CALON PEMUJA SYAITAN atau pun PEMUJA SYAITAN YANG DUKENALI {UMNO}... ianya kena lah DIBENTANGKAN dalam Masyuarat MPPR...  MUSTAHIL yang Presiden-Persiden Parti RAKAN PR tidak mahu mendengar... ya kalau memang betul dia orang tak nak mendengar apa lagi nak DITUNGGU lagi dalam PR tu.

Sejak tahun lepas lagi SIBUK lu orang suruh ULUL AMRI UMNO yang TAK ADA TELOR tu BUBARKAN PARLIMEN... sepatutnya PEMBAHAGIAN KERUSI serta PEMILHAN CALON SUDAH SELESAI bagi PR... nasib baik lah ULUL AMRI UMNO tu TAK ADA TELOR beb... cuba lah kalau beliau ADA TELOR tak ke HARU BIRU jadinya beb... kenapa lah PENGALAMAN PRU Tahun 2008 tidak dijadikan PENGAJARAN... kenapa perlu DIULANGI KESILAPAN YANG LAMPAU... cuba gak jangan DI IKUT akan PERANGAI PEMIMPIN UMNO HARAMJADAH tu boleh tak... kenapa lah SAYANG sangat dengan PERANGAI PEMIMPIN UMNO HARAMJADAH tersebut beb... yang ada kat ATAS tu rasanya bukan lah SEBODOH PEMIMPIN UMNO yang hanya PANDAI MENYAMUN dan MEROMPAK HARTA RAKYAT.


Gua ULANG BALIK CONTOH pada PRU12 tahun 2008 bagi Kerusi P.172 KOTA KINABALU... diamana Kerusi tersebut terjadinya PERTANDINGAN antara DAP, PKR dan BN... hampir-hampir saja Kerusi KOTA KINABALU boleh DIMENANGI oleh BN... dimana jumlah UNDI yang diterima oleh ketiga-tiga CALON agak begitu RAPAT iaitu DAP mendapat 9464 UNDI... PKR 9358 UNDI dan BN 8420 UNDI... dan ianya DIMENANGI oleh DAP dengan kelebihan 106 undi... yang mana JUMLAH UNDI yang didapat oleh DAP dan PKR adalah sebanyak 18822 UNDI... sedangkan BN hanya mendapat sebanyak 8420 UNDI... tetapi BN telah MEMENANGI kesemua ketiga-tiga Kerusi DEWAN UNDANGAN NEGERI (DUN) SABAH didalam Parlimen P.172 KOTA KINABALU... iaitu N.14 LIKAS (Majoriti 826), N.15 API-API (Majoriti 174) dan N.16 LUYANG (Majoriti 1502)... lu orang nampak tak beb !.

Tak lupa jugak pada PIMPINAN PKR... apa cerita dengan Kerusi DUN N.54 SEMENYIH tu beb... macam mana PSM boleh BERTANDING disana... sedangkan di DUN N.39 KOTA DAMANSARA telah DITANDINGI oleh Presiden PSM DR. MOHD NASIR yang juga PENYANDANG atas TIKET PKR... gua rasalah lu orang ni kan ELOKNYA DIHANTUK aje KEPALA sesama lu orang beb... buat kerja banyak MENGGUNAKAN KEPALA LUTUT daripada KEPALA OTAK... lagi sekali gua TEGASKAN kalau PR kalah atas sebab KERJA BODOH BIN BAHLUL lu orang... lebih baik aje lu orang LETAK JAWATAN tak kira lah KEPEMIMPINAN dari PARTI mana... baik PAS, PKR atau PSM... gua tak sebut DAP sebab gua nampak dalam PRU13 ni dia LEBIH CERDIK dari PEMIMPIN MELAYU yang ada dalam PAS, PKR dan PSM !.

Kalau lu orang TAK LETAK JAWATAN gua akan DO'A kan lu orang MAMPOS CEPAT dan PROMOSIKAN ACARA KENCINGKAN KUBUR lu orang... atas sebab kerja BODOH BIN BAHLUL lu orang lah yang membuat NYAWA UMNO yang DAH NAK MAMPOS tu kembali BERNAFAS... terpulang lah apa ANGGAPAN lu orang pada gua... mungkin ada yang kata TAK MANIS sesuatu yang KEROH dihebahkan pada UMUM... sebenarnya beb perkara ini bukan setakat KEROH tapi dah hampir jadi LONGKANG kalau tidak DISELESAIKAN sebelum Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menutup pintu PENARIKAN DIRI CALON... jadi jangan salahkan PENYOKONG kalau ianya bermula dari hasil KERJA BODOH BIN BAHLUL PEMIMPIN... seperti yang gua tegaskan selalu iaitu dalam apa juga SISTEM DEMOKRASI baik dalam PARTI mahu pun NEGARA... AHLI dan RAKYAT adalah RAJA SEBENAR.

Kepada RAKYAT MALAYSIA yang membaca ARTIKEL ini... lu orang jangan TAKUT untuk MENGUNDI PR dalam PRU13 pada 5 Mei 2013 nanti... kerana kalau memilih BN maka jawapnya lu orang MEMBENARKAN segala KERJA-KERJA HARAMJADAH dia orang selama 55 Tahun menjadi KERAJAAN... apa yang lu orang HARAPKAN kepada Pemimpin Umno/Bn ?... IDEA dan lah CIPUT... KAKI CIPLAK lagi tu... KAKI SAMUN HARTA RAKYAT... KAKI ROMPAK HARTA RAKYAT... nak kata RUPA KACAK dan LAWA tak lah SEKACAK dan SELAWA mana pun beb... kebanyakkan nya RUPA SEPERTI MUKA PECAH PINTU kalau lah tak jadi Pemimpin Umno... yang Perempuan nya pulak KIRA BOLEH lah... kalau tengok pada RUPA PENCHACAI pulak... pergghhhh... lu orang tengok lah rupa PAPA GOMO ANAK GAMPANG tu... malas gua nak cakap beb... yang ini gua nak GELAK... kah kah kah kah kah !.


hemmmmm..... pada pimpinan pakatan rakyat... lu orang tu hanya diamanahkan memegang jawatan tersebut... jangan lu orang buat pulak ianya seperti harta pusaka mak bapak lu orang yang punya ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Harap tuan dapat meluangkan sedikit masa utk mendengar penerangan TGNA dahulu,,,semuga kerja kita dipermudahkan Allah.
    Adnan Samad Sinagalaut>

    BalasPadam
  2. Tu la aku ingat BN jer bodoh bahlul...Pakatan pun 2x5 je...kita golongan marhain nak la tengok Negara Malaysia nie di perintah oleh parti PR...tup2...jadi macam nie rasa frusssstttt sesangat...BAGI BOLA TANGGUNG KAT BN NAK SMASHH.....KENAPA LA TAK CERDIK SANGAT.....

    BalasPadam
  3. kalo nak ikut ati memangla frust sesangat,tp buat masa ni kita lupakan dulu benda2 mengarut ni,apa yang penting kita hapuskan umno/bn dulu....

    BalasPadam
  4. plz..plz...jgn ulas2 lagi pasai ni..kita tolak tepi dulu...mmg benkek tp demi ABU kita fokus pada lawan ok....tlg laaa admin...toksah dok pjg2kan lagi bab ni.....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....