DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 27 April 2013

PRU13 : EDISI LAWAK NOH OMAR BAGI AIR PERCUMA 20 LITER... KAH KAH KAH !

Patut lah Calon BN  di Kerusi Parlimen P.95 TANJUNG KARANG yang juga Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Selangor... merangkap BEKAS Menteri Pertanian Industri dan Asas Tani iaitu Datuk Seri Noh Omar ni sampai KESUDAH tak dapat nak mengira berapa jumlah keseluruhan LEMBU NFC yang ada kat LADANG Mak Cik IJAT tu beb... kerana beliau ni memang TERGOLONG didalam LEMBAB MATEMATIK atau dalam BAHASA DOLU-DOLU nya LEMBAB ILMU HISAP... lembab ni bukan bermaksud BODOH atau BEBAL MELANTUN-LANTUN tapi KURANG BIJAK untuk MENGIRA ANGKA dalam KUANTITI yang BESAR serta lagi BERCELARU kalau melihat BENDA yang BESAR seperti LEMBU NFC... kah kah kah !.

Kerana itu beliau lebih PANDAI untuk mengira UDANG... BENIH PADI dan LINTAH beb... sebab benda-benda tersebut KECIL dan tak sebesar LEMBU NFC... oleh kerana itu lah maka satu PAPAN KEMPEN telah dinaikan TANPA KERAGUAN di Kawasan Parlimen P.95 TANJUNG KARANG dan Kawasan DUN N.8 Sungai Burung berkenaan dengan PEMBERIAN AIR PERCUMA 20 LITER... kerana pada sangkaan Noh Omar dan ISI PERUT UMNO disana ianya adalah TEPAT beb... dimana beliau menyangka yang 20 LITER AIR PERCUMA tersebut adalah bersamaan atau lagi lebih dari 20 METER PADU (m3) yang diberi oleh Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Selangor... jadi buat seketika ini lu orang jangan lah KETAWAKAN beliau dan ISI PERUT UMNO Bahagian Tanjung Karang tu ok... kah kah kah !.


Cuma yang tak pasti adakah LEMBAB MATEMATIK ni DIKUASAI oleh seluruh ISI PERUT UMNO atau hanya DIKUASAI oleh Noh Omar and THE GANG belum DIBUKTIKAN lagi... nak kata ianya DIKUASAI oleh seluruh ISI PERUT UMNO mungkin tidak juga beb pasal kalau bab FULUS WA MONEY dalam MILION dan BILION dia orang cukup MAHIR beb... sebab itu gua rasa LEMBAB MATEMATIK itu bukan DIKUASAI oleh keseluruhan ISI PERUT UMNO... jadi kalau begitu BETUL lah sangkaan gua yang Noh Omar and THE GANG ni saja yang LEMBAB MATEMATIK... jadi sebab itu TANPA MALU dan SEGAN serta dengan BERBANGGA dan BERMEGAH UMNO maka TERTEGAKAN lah PAPAN KEMPEN yang bila dibaca berbunyi "AIR PERCUMA 20 LITER MENEPATI JANJI MEMBAWA HARAPAN"... kah kah kah !.

Sudah lah IDEA DICIPLAK KAMIKAZE... hendaknya biar lah di UP GRADE sikit ke... setidak-tidaknya tambah AJI NOMOTO ke... tambah OTAK UDANG ke beb... ini tidak usahkan nak UP GRDE malahan di REDUCE GRADE lagi KUALITI nya... kah kah kah... apa STANDARD lah lu punya PEMIKIRAN ni Noh Omar oiiii... lu tahu tak Noh Omar dan seluruh ISI PERUT UMNO kalau pun lu UP dari 20m3 kepada 40m3 itu pun rasanya belum tentu yang RAKYAT SELANGOR yang CERDIK akan MENGUNDI Umno/Bn dalan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... sebab nya dia orang tahu yang lu orang tu LEBIH TEMBERANG dari IKLAS... tak mampu untuk MEMIKIRKAN KESEJASTERAAN RAKYAT... yang lu orang MAMPU hanya MENGISI TEMBOLOK lu orang serta KRONI lu orang aje... kah kah kah !.


Tetapi kerana nak kan KUASA MEMERINTAH atas DASAR untuk MENIPU RAKYAT maka DICIPLAK lah IDEA PR... tapi itu pun masih tak BERDAYA untuk MENGUBAH SUAI supaya lebih lagi nampak CANGGIH dan TERKINI... kah kah kah... itu sebab nya bila DIBERI KEPERCAYAAN oleh RAKYAT jangan BUAT BODOH aje beb... seolah-olah RAKYAT adalah HAMBA ABDI kepada Pemimpin Umno/Bn dengan membuat HARTA RAKYAT RAKYAT seperti HARTA PUSAKA MAK BAPAK UMNO lu orang yang punya... sekarang siapa yang SUSAH... lu orang serta KRONI lu orang jugak yang SUSAH... kata DIRI tu PEJUANG MELAYU tetapi PERPATAH MELAYU selalu DILUPAKAN... kan ada PERPATAH yang mengatakan BILA MAKAN JANGAN BERLEBIHAN... tapi lu orang bukan setakat BERLEBIHAN malahan kalau boleh MAKAN biar sampai TERMUNTAH-MUNTAH... kah kah kah !.

Gua rasa lah 20 LITER AIR tu untuk MEMBERSIKAN TAIK SE-EKOR LEMBU NFC pun TAK CUKUP lah beb... kalau nak dikira KEPERLUAN BADAN MANUSIA aja memperlukan sekurang-kurangnya 3 LITER AIR SE-HARI... belum lagi buat MANDI... MEMBERSIH PAKAIAN... WUDUD dan sebagainya... jadi kalau 20 LITER AIR PERCUMA tu jawapnya SETENGAH HARI aje dah HABIS... ini yang dikatakan orang TAIK HIDUNG MASIN beb... kalau MENYAMUN dan MEROMPAK HARTA RAKYAT tak mahu SIKIT-SIKIT... kalau boleh biar sampai TUJUH KETURUNAN BOLEH GUNAKAN dan siap buat SPARE lagi untuk dibawa masuk sampai KE LUBANG KUBUR... tapi bila nak bagi kepada RAKYAT cukup lah sekadar ASALKAN ADA atau ASAL NAMA BAGI SUDAH... RELEVAN atau tidak PEMBERIAN tersebut itu TOLAK TEPI yang  penting WAYANG PACAK ada menunjukkan yang PEMBERIAN tersebut diberi... bab lain PERGI MAMPOS dengan RAKYAT... kah kah kah !.


hemmmmm..... buat pengundi-pengundi di kawasan tanjung karang sudah-sudah lah ditipu dengan isi perut umno tu beb... tak kan dari muda hingga ketua dan beranak cucu pun masih lagi nak ditipu oleh isi perut umno... lu orang tak malu ke diperbodohkan oleh isi perut umno... pada hal dia orang tu bukan nya cerdik mana pun beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. Bodoh! Bangang!Bahlol!Tolol!Samdol....itulah umNGOK DULU KINI DAN SELAMANYA.

    BalasPadam
  2. Kah, kah, kah, kah, gelak guling sama si Lembam ni.... Orang nak buat awak pun nak, tapi tak faham, akibatnya mcm BODOH jadinya.

    BalasPadam
  3. Patut la anak aku yang sekolah tadika ketawa terbahak2 masa lalu kat tanjung karang hari tu. Rupanya ketawa pasal air percuma tak sampai 15 botol!!

    (20 liter tu klu buat mandi junub pon tak cukup la beb!)

    BalasPadam
  4. Sah...macai umeno yang buat papan tanda turr memang suka kalau noh tergolek dog kat tanjung karang kot??

    BalasPadam
  5. kah kah kah...memang tahap bodoh spring la umno ni...dah tu plak nak membodohkan orang kampung dgn bg 20 liter air percuma...mungkin sesetengah pakcik makcik yang tak berapa nak paham maksud meter padu tu boleh la ko tipu...konon nya 20liter air lagi byk dari meter padu...
    p/s-pe kebenda meter padu 2? tukar meter baru yang padu ke? eh,tanak la makcik meter padu,makcik dah ada meter tu cukup la,baik makcik amik 20 liter air ye tak!kah kah kah kah...

    BalasPadam
  6. Memang pemimpin UMNO byk yang tak mengaji tinggi.. Depa ni pandai becakap aje, loyar buruk dekat org kampong pahtu orang kampong pecaya depa ni baguih lantik jd wakil rakyat. sebab tu bila bersidang dalam dewan depa byk tak hadir. pahtu berhujah macam budak-budak takdak akai.. malu lagi memalukan.

    BalasPadam
  7. Oleh sbb nilai air di selangor krn selangor x air, 20 liter tu noh rasa sdh cukup utk setiap rakyat selangor. Dn lg, dia nk didik rakyat selangor supaya berjimat cermat dlm gn air. Hrp rakyat hargai hasrat krj umno dn berterima kasih.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....