DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 2 April 2013

LIM KIT SIANG CABAR TUN MADEY BERTANDING DI GELANG PATAH... AYUH TUN TUNJUKAN KEJANTANAN TUN... KAH KAH KAH !

Itu lah PASAL beb... kalau dah BERSARA tu buat aje lah cara dah BERSARA... kan ke lagi BAIK kalau beliau DUDUK DIAM dan BERISTIREHAT dengan ISTERI serta ANAK CUCU... ini masanya pun untuk menghabiskan HARTA RAKYAT yang beliau ROMPAK semasa jadi Perdana Menteri selama 22 Tahun tu sebelum AJAL TIBA... ini tidak konon nak BERJUANG SAMPAI KETITISAN DARAH TERAKHIR lah... kan TAK PASAL-PASAL dah kena CABAR dengan Penasihat DAP Lim kit Siang (LKS)... sekarang siapa yang MALU beb... beliau sendiri jugak yang MALU... itu pun kalau ada PERASAAN MALU lah beb... tapi gua rasa untuk ISI PERUT UMNO mana ada Perasaan MALU beb... kalau ada MALU mana mungkin selepas MEROMPAK masih hendak lagi MEMINTA diberikan KEPERCAYAAN...  kah kah kah !.

Lu orang AGAK-AGAK lah beb... ada ke Tun Mahathir (Tun Madey) ni BERANI untuk MENYAHUT CABARAN dari LKS bagi BERTANDIING di Kerusi Parlimen GELANG PATAH tu beb... jangan cerita pasal MENANG atau KALAH dulu... kerana kalau cerita pasal MENANG atau KALAH ke... itu hanya cerita aje beb... sebab ada yang BERKOKOK macam AYAM JANTAN dan siap kata BOLEH MENANG lah... YAKIN MENANG lah dan PASTI MENANG lah... bukan setakat MENANG aje beb tapi  MENANG 2/3 Kerusi lagi gua cakap lu... tapi nak BUBARKAN Parlimen pun masih TAKUT beb... kerana apa... kerana ia hanya CERITA KOSONG TANPA ASAS demi untuk MENIPU Ahli Umno yang SENANG DITIPU...  kah kah kah !.

Gua berani SUNAT sekali lagi lah beb kalau beliau BERANI untuk MENYAHUT CABARAN LKS... sebab beliau BUKAN NYA BODOH untuk MENYAHUT CABARAN LKS tu beb... beliau CERDIK tapi KECERDIKAN beliau lebih kepada MENIPU... dan kerana CERDIK MENIPU  lah beliau dapat menjadi Presiden Umno untuk DUA NYAWA UMNO... satu NYAWA untuk untuk Umno yang DITUBUHKAN pada Tahun 1946 yang kemudian beliau BUNUH pada Tahun 1987... dan NYAWA yang kedua ialah untuk Umno yang DITUBUHKAN pada Tahun 1988... yang beliau menjadi sebagai KETUA PENAJA nya... nampak tak lu orang betapa CERDIK nya beliau MENIPU hinggakan kebanyakan ISI PERUT UMNO TERTIPU sampai sekarang... tapi AHAMDULILLAH banyak yang sudah SEDAR dan tahu siapa itu Tun Madey... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan beliau TIDAK akan MENYAHUT CABARAN dari LKS beb... kerana beliau tahu akan SITUASI POLITIK TERKINI... kalau tidak masakan beliau yang dah BERSARA terpaksa TURUN PADANG demi memberi PERNAFASAN TERAKHIR pada Umno beb... bagaimana beliau mahu BERTANDING di Parlimen GELANG PATAH sedangkan Pengaruh beliau didalam Umno KHUSUS nya di Bahagian KUBANG PASU pun sudah MEROSOT... sebab itu juga semasa BERTANDING sebagai PERWAKILAN UMNO ke Persidangan Agong Umno beliau telah TEWAS beb... ini kan pulak untuk BERTANDING di LUAR Kubang Pasu... ditambah lagi SEJARAH yang hanya MENANG DIKANDANG SENDIRI dan belum pernah BERTANDING DILUAR KANDANG SENDIRI...  kah kah kah !.

Namun yang gua PASTI ialah TELOR beliau bertambah KECUT SEKECUT KECUT nya bila dengar aje CABARAN dari LKS tu beb... cuma tak ada lah beliau nak cakap kat lu orang yang beliau TAKUT beb... dah namanya pun PEJUANG HINGGA KETITISAN DARAH TERAKHIR... kah kah kah... apa ALASAN untuk beliau MENOLAK kena lah tunggu kenyataan dari beliau beb... namum pada KEBIASAAN yang biasa nya beliau akan cakap ialah beliau SUDAH BERSARA... tapi kini hanya untuk MEMBALAS BUDI orang yang pernah MEMBANTU beliau dahulu... dan entah apa lagi lah yang bla bla bla bla... SESEDAP TEKAK MAMAK beliau aje untuk memberi ALASAN... itu lah dia Tun Madey yang menjadi KEBANGGAAN pada kebanyakan ISI PERUT UMNO yang BEBAL MELANTUN-LANTUN... kah kah kah !.

Apa yang nampak pada pandangan gua lah beb... tak tahu lah gua pada pandangan lu orang macam mana... Tun Madey ni sebenarnya pertama beliau SUDAH NYANYUK yang mungkin atas FAKTOR USIA... kedua beliau MUDAH LUPA dengan KISAH LAMPAU atau PENYAKIT MELAYU MUDAH LUPA... Penyakit ini juga ada pada KEBANYAKAN ISI PERUT UMNO...  dan atas sebab itu jugalah beliau antara yang MEMBUNUH UMNO tetapi tetap DISAYANG serta DISANJUNG... mana mungkin SI PEMBUNUH boleh DISAYANG dan DISANJUNG kalau tidak kerana MUDAH LUPA akan KISAH LAMPAU... kecuali lah BEBAL MELANTUN-LANTUN beb... kerana yang jenis ini adalah PANDAI TAK BOLEH DI IKUT dan BODOH TAK BOLEH DI AJAR beb... kah kah kah !.

Oleh kerana sudah NYANYUK lah beliau beliau boleh mengatakan bahawa"SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO" atau dalam BAHASA INDAH nya "HANYA YANG BEBAL MELANTUN-LANTUN SAHAJA YANG MASUK UMNO"... kah kah kah... dan kerana NYANYUK jugak beliau sanggup mengatakan "LEBIH BAIK MEMILIH SYAITAN YANG DIKENALI DARI MALAIKAT YANG TIDAK DIKENALI"... walau apa pun ALASAN untuk BARUA-BARUA UMNO membenarkan kata-kata Tun Madey tersebut ianya hanya MENAMPAKAN lagi KEBEBALAN MELANTUN-LANTUN dia orang... kerana menyamakan UMNO dengan WAJAH SEBENAR UMNO iaitu SYAITAN YANG DIKENALI... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... apakah telahan gua salah atau sejarah akan terjadi dengan bertandingnya kembali bekas perdana menteri dan bekas presiden umno... itu kena tunggu lah beb... dan gua pun tengah tengok gak ni... ada ke tempat lagi untuk gua sunat sekali lagi ni... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....