DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 24 Mac 2013

ORANG SARAWAK... LU ORANG KALAU NAK MUNTAH MARI BACA NI... WEEEKKKK TUIHHHHHH !

Walaupun Umno tak ada kat Negeri SARAWAK beb... tapi lu orang jangan ingat yang ianya TAK ADA TOTAL... mungkin nama Umno tu tak ada beb... namun SPESIS yang seperti Umno BERLAMBAK ada kat sana... kadang-kadang mungkin namanya lain tapi PERANGAI serta TINGKAH LAKU tetap sama... antara CONTOH yang gua katakan SAMA seperti PERANGAI ISI PERUT UMNO ialah buat HARTA RAKYAT MACAM HARTA MAK BAPAK DIA YANG PUNYA... MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... BODOH MACAM UMNO... MENYALAH GUNA KUASA dan yang akhirnya MENGAKU DIRI BAIK...  kah kah kah !.

Sebab MUKA TAK MALU lah dia orang boleh cakap apa saja beb... antara CONTOH nya ialah Ketua Menteri Serawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud (TSATM)... apa yang TAK ADA pada beliau jika nak DIBANDINGKAN dengan PERANGAI ISI PERUT UMNO tu beb... sebab itu beliau masih boleh mengatakan yang Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) TAK LAYAK MENTADBIR NEGARA... gua nak TERMUNTAH ni beb... weekkkk tuihhhh... kah kah kah... kerana beliau selama ini MENTADBIR NEGERI SARAWAK dengan AMANAH... JUJUR dan IKHLAS... ala-ala PEMIMPIN UMNO MENTADBIR selama 55 Tahun lah beb... kah kah kah !. sumber MI

Bukan setakat 1 MALAYSIA yang KENAL dengan TSATM ni beb... bahkan 1DUNIA tahu siapa beliau... cuma BEZA nya beliau dengan DSAI ialah... DSAI TERKENAL dengan "FILEM FITNAH @KUALITI FILEM PERANG DUNIA KE-DUA" serta "KELANTANGAN MENGKRITIK PEMIMPIN UMNO/BN YANG HARAMJADAH" tu... manakala beliau pulak TERKENAL dengan FILEM "DI SEBALIK BAYANG-BAYANG SEBUAH NEGERI DI MALAYSIA" serta "MEMBUAT HARTA RAKYAT SARAWAK MACAM HARTA MAK BAPAK RAJA BROOKE DIA YANG PUNYA"... sebiji macam PERANGAI PEMIMPIN UMNO beb... kah kah kah !.


Sudah-sudah lah TSATM oiiii... tak kan tak cukup-cukup lagi Tan Sri... bawak-bawak lah BEREHAT... bukan boleh bawak HARTA lu tu MASUK SAMPAI LUBANG KUBUR sekali... apa Tan Sri nak tengok yang SARAWAK tu GONDOL TOTAL baru Tab Sri nak MENGAKU yang Negeri Sarawak dah GONDOL ke... oleh kerana sekarang masih ada lagi SAKI BAKI HUTAN jadi ianya bukan GONDOL ya Tan Sri... kalau dimasa MUDA nya Tan Sri tak dapat MENJALANKAN AMANAH DENGAN JUJUR... biarlah di masa TUA ni TIDAK MENERUS PERANGAI BANGSAT Tan Sri... apa Tan Sri TAK ADA RASA MALU ke atau MALU tu dah lama TERKUBUR dari DIRI Tan Sri... kah kah kah !.

Buat RAKYAT Negeri Sarawak BUMI KENYALANG... oleh kerana gua TENGOK yang Ketua Menteri lu orang macam NAK BAWAK sekali HARTA dan KUASA yang lu orang AMANAHKAN kat beliau MASUK SAMPAI LUBANG KUBUR... ada baiknya lu orang TUKAR KERAJAAN yang dah TERBUKTI dengan KORUP dan HARAMJADAH kepada KERAJAAN yang BARU... ya mungkin ada yang kata BARU tak semestinya ELOK... ada betulnya apa yang dikatakan BARU tak semestinya ELOK... namun setidak-tidak nya ia MESTI DI CUBA kalau ada MENUNJUKAN JALAN-JALAN KEBAIKAN... tak kan lu orang  NAK DI TIPU HIDUP-HIDUP dari MUDA sampai lah ke TUA oleh ORANG YANG SAMA beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... sudi-sudi lah mengulang tengok cerita kat atas tu ya tan sri... harap-harap tan sri sedar dan jangan pulak buat-buat tak tahu pulak jalan cerita nya ya tan sri... kah kah kah... umporno perkasam jati... bertul-betul meloyakan heeeee... A B U.

10 ulasan:

  1. Woi orang malaya, jangan lah hasut orang sarawak untuk buang KM yang disayangi. Eja sarawak pun tak betul. Nantilah bila masa tiba tau le kamek orang nak buat apa, jangan risau asalkan orang malaya sanggup bantu.

    BalasPadam
  2. woiiii tanpa nama 1;46...
    memang gua salah ejaan sarawak... tak apa gua minta maaf dan gua betulkan ejaan tu... tapi lu suruh lah ketua menteri yang sayang lu minta maaf kat rakyat sarawak dan betulkan balik apa yang dah GONDOL tu ok... kah kah kah...

    BalasPadam
  3. SILAP EJA KICIK PUNYA KES, KHAZANAH NEGARA (BACA RAKYAT) KASI PERABIH LAGI DAHSYAT PUNYA BESAR PUNYA KES DAA ! ABU SAJA KASI AJAR PARA PENYAMUN TARBUS SEMUA !

    BalasPadam
  4. Sarawak berasal dari kata 'serah pada awak'.Sepatutnya ejaannya Serawak,betullah yg admin tulis..

    BalasPadam
  5. "sarawak" adalah bahasa bidayuh gunung purba, org asal sarawak yg bermaksud "keldai yg tolol"

    BalasPadam
  6. Sila google: Senarai harta yg dimiliki oleh ketua menteri sarawak, dan keluarga. Itu tak termasuk yg diluar negara seperti di Kanada, Amerika, Australia, UK dln2. Habis tanah sarawak disapu, kalau dibiarkan ,satu sarawak dia akan sapu.

    BalasPadam
  7. Harta Taib Mahmud RM46 billion, harta anak2 dan keluarganya juga berbillion. Kenapa org sarawak masih sokong perompak berlesen ni? Dia sudah cukup kaya. Rakyat hidup susah. Jika rakyat Sarawak masih kekalkan si tua kutuk ni, memang bodoh! tak ada otak.Tukar!!

    BalasPadam
  8. Woi Mat Indera Sipejuang yang kau sibok pasal KM sarawak tu pasal? Kau siboklah pasal KM-KM yang lain seperti Musa aman. Kenapa kau tak bongkar kesah musa aman dengan RM400 juta tu? Kau tak ceritanya kan?

    Orang sarawak memang nak buang dia ni tapi dia tu mencengkam macam lintah darah tau tak tak boleh tanggal kecuali kita bakar dia baru lepas. Masa tu hampir2 tiba kan nanti kita kasih tumbangkan dia.

    BalasPadam
  9. Tnggu org Pkatan ambil, kmudian kta tngok. Depa bgi prbahan k tdak...

    BalasPadam
  10. aku dah kata, keldai yg tolol

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....