DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 25 Mac 2013

LU ORANG RASA MENTERI NI BARU BANGUN TIDUR KE ATAU MAKAN GAJI BUTA BEB !

Macam mana lah Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang juga MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI (KDN) MERANGKAP Naib Presiden Presiden Umno Malaysia... macam mana beliau boleh PERGI sebegitu JAUH dalam POLITIK MALAYSIA ni beb... nak kata CERDIK sangat tak ada lah CERDIK sangat beb... gua rasa dalam Umno banyak lagi yang CERDIK dari beliau walaupun dalam LINGKUNGAN yang dikatakan  oleh Tun Madey bahawa "SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO"... satu PENGAKUAN dari ISI PERUT UMNO sendiri tu beb... kah kah kah !.

Sebab itu bila PENGGANAS SULU MENCEROBOH LAHAD DATU dengan BERSENJATA beliau boleh mengatakan yang PENCEROBOH BUKAN PENGGANAS ATAU MILITAN DAN JANGAN PERCAYA DENGAN KHABAR-KHABAR ANGIN... kerana itu adalah GAMBARAN bagaimana TAHAP PEMIKIRAN beliau serta dicampur dengan PERANGAI SEMULAJADI beliau yang Auw.. Auw... Auw... macam yang ada kat SEMBRONG tu... dan itu lah yang DISERLAHKAN selama beliau menjadi MENTERI KDN... jadi TAK ADIL juga rasanya untuk meletakan KESALAHAN 100 peratus pada beliau beb... kah kah kah !.

Kerana dah TAHAP PEMIKIRAN dan SIKAP Auw... Auw... Auw... beliau yang sebegitu beb... jadi kenapa beliau yang DIPILIH walaupun ada lagi yang LEBIH CERDIK dan TAK Auw... Auw... Auw... dari beliau... sedangkan hampir SELURUH ISI PERUT UMNO melainkan yang jadi BARUA beliau saja akan kata beliau LEMBAB dan Auw... Auw... Auw... tak PERCAYA lu boleh TANYA dengan ISI PERUT UMNO sendiri yang bukan nya BARUA beliau lah... kerana kalau lu orang TANYA dengan BARUA beliau sudah PASTI dia orang kata yang beliau lah yang TERBAIK... namanya lagi BARUA beb... kah kah kah !.

Ialah dah jadi BARUA mesti lah kata yang TERBAIK walaupun kerja MENTERI tersebut  LEBIH KURANG aje dengan HARAMJADAH... mana tidaknya beb... bila RAKYAT mengatakan INDEK JENAYAH MENINGKAT maka dijawap lah beliau dengan menggunakan KEPALA LUTUT yang JENAYAH hanyalah PERSEPSI RAKYAT... kah kah kah... dan gua rasa lah ISU PENCEROBOHAN LAHAD DATU adalah KEMUNCAK KEGAGALAN beliau semasa menjawat jawatan MENTERI KDN selepas dilantik oleh SEPUPU PEPAPAT SEPEPET beliau Datuk Seri Haji Naji (DSHN)... kah kah kah !.

Hari ini satu lagi kenyataan BODOH WA BAHLUL dari beliau bila mengatakan LEBIH BANYAK GANGGUAN DICERAMAH MENJELANG PILIHAN RAYA UMUM KE-13 (PRU13)... lu orang nampak tak betapa SENGAL nya beliau... apakah selama ini belum banyak lagi GANGGUAN terhadap CERAMAH oleh SAMSENG-SAMSENG... apakah selama ini beliau TIDUR dan MAKAN GAJI BUTA dengan tidak mengikuti PERKEMBANGAN SEMASA... sedangkan GANGGUAN TERHADAP CERAMAH bukan PERKARA BARU selepas Umno hampir MAMPOS dalam PRU12 beb... apakah beliau TAK FAHAM akan makna nya GANGGUAN... kah kah kah !. sumber mk

Sepatutnya beliau nyatakan PIHAK mana yang MENINGKATKAN GANGGUAN TERHADAP CERAMAH tersebut... bukan SUSAH man pun untuk mengatakan PIHAK yang akan MENINGKATKAN GANGGUAN tu beb... dalam PRU13 nanti hanya ada dua GABUNGAN BESAR yang akan menyertainya PRU13 nanti... iaitu Umno/Bn dan PAS,PKR,DAP/PR... jadi apa susah sangat nak menyatakan PIHAK mana yang akan MENINGKATKAN GANGGUAN... tak kan itu pun Datuk Seri tak boleh nak buat Datuk Seri oiii... atau Datuk Seri ni SEGAN dan MALU untuk menyebut PIHAK mana yang akan membuat perkara tersebut... kah kah kah !.

Apakah selama ini ianya belum BANYAK lagi yang dikatakan GANGGUAN kerana yang membuat GANGGUAN adalah SAMSENG UMNO HARAMJADAH... dan dengan adanya TINDAK BALAS dari PENYOKONG PAKATAN RAKYAT (PR) baru boleh ianya dikatakan GANGGUAN begitu ke beb... mungkin ini salah satu STRATEGI ISI PERUT UMNO yang dimulakan oleh TIMBALAN PRESIDEN UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin bila mengatakan yang PEMBANGKANG HENDAK MEMBUAT PORAK PERANDA... konon nya beliau ada DUKUMEN berkaitan... tapi bila diminta tunjukan BUKTI mula lah beliau BERDALIH SERIBU MACAM beb...kah kah kah !.

Macam mana TAK SERIBU MACAM beb... sebab CERITA PORAK PERANDA tu hanya baru SIAP TAJUK aje... mana kala JALAN CERITA masih lagi dalam PERANCANGAN bagaimana ianya akan TERJADI dan bagaimana ianya boleh DIKAITKAN dengan PEMBANGKANG khusunya PR... betul jugak lah apa yang dikatakan oleh PERPATAH BARU yang berbunyi BAGAI UMNO JAGA NEGARA... yang mana NEGARA dibuat seperti PUSAKA MAK BAPAK UMNO iaitu INGGERIS PENJAJAH yang punya... dasar muka TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... hendak JAWATAN bukan nya DIPAKASA tapi secara SUKARELA... lepas tu buat macam MAK BAPAU MNO yang punya... kah kah kah !.

Pada gua senang aje walau SESIAPA pun yang membuat GANGGUAN iannya mesti DIDAKWA... tak kira PENYOKONG UMNO ataupun PENYOKON PR... SALAH TETAP SALAH... dan KEADILAN bukan mengikut BULU tapi KEADILAN untuk SEMUA RAKYAT... cuma mampu kah KEADILAN DITEGAKAN oleh MANUSIA-MANUSIA yang bernama ISI PERUT UMNO tu beb... yang sudah TERBUKTI sejak DULU KINI dan SELAMANYA TAK PERNAH ADIL beb... usah CERITA untuk ADIL kepada semua RAKYAT lah beb... sesama ISI PERUT UMNO pun belum tentu lagi... sebab itu lah yang TAK CERDIK dan Auw... Auw... Auw boleh PERGI JAUH dalam POLITIK MALAYSIA ni beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang agak-agak lah apa yang beliau akan jadi jika ditakdirkan umno/bn mampos dalam pru13 nanti... kalau datuk seri noh omar gua tahu lah beb... sebab sekarang beliau dah kolam udang kat tanah beliau... kalau datuk seri safie apdal pun gua tahu beb... mungkin beliau akan kerap menziarahi saudara beliau disulu... manakala datuk seri zahid hamidi mungkin akan membuat penerbitan bersama papa gomo haramjadah... tapi beliau ni memang gua tak tahu betul beb... kah kah kah... umporno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Oiii Mat Indera hang baru sekarang menteri ni baru bangun tidur dan makan gaji buta? Hang yang tidur kut??!!!

    BalasPadam
  2. Berani ka menteri nie nak sebut siapa yang selalu dok buat kecoh tu,UMNO dah tau dah yang mereka akan jadi pembangkang,Itulah sebabnya mereka mula berlatih macam mana nak jadi protes jalanan sepertimana mereka dah lakukan di Kedah,Penang dan Selangor,ketua-ketua UMNO takut nak tunjuk muka maka di lepaskanlah pecacai -pecacai NGO yang mesra dengan UMNO untuk buat kacau,Itulah sebabnya menteri ni takut nak sebut siapa yang nak buat kacau dihari PRU13 nanti.jangan takut kita serah saja pada Allah yang akan menjaga kita dengan izinNya,InsyalAllah.

    BalasPadam
  3. UMNO DAH LAME MATI. YANG ADE IALAH UMNO BARU. ITU PUN TAK LAME LAGI JADI UMNO BARU MATIII!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....