DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 27 Februari 2013

PERGGGHHH... BAIK PUNYA AMPU BEB... KAH KAH KAH !

Pada gua KATA-KATA dari Presiden CUEPACS ni satu pun TAK BOLEH PAKAI beb... tapi tak tau lah macam mana beliau ni boleh DILANTIK menjadi Presiden CUEPACS oleh KAKITANGAN KERAJAAN... setiap yang KELUAR dari mulut beliau PENUH dengan MENJILAT apa saja yang dilakukan oleh Pemimpin Kerajaan terutamanya Pemimpin Umno... teringat gua kata-kata MENGAMPU BAGAI NAK RAK beliau selepas Pembentangan Belanjawan 2012 oleh Datuk Seri Haji Najib (DSHN) berkenaan SISTEM SARAAN BARU PENJAWAT AWAM (SBPA) bagi mengantikan SISTEM SARAAN MALAYSIA (SSM)... perggghhh !!!!... dia punya AMPU beb... macam dia saja yang CERDIK dapat MENILAI KEBAIKAN dalam SBPA tersebut... maka dalam satu minggu itu juga lah BATANG HIDUNG beliau saja yang DISIARKAN oleh TV 3/4 dan TV PENGAMPU yang lain... kah kah kah !.

Oleh itu juga di LAMAN RASMI CUEPACS telah menyiarkan kenyataan dari beliau yang bertajuk "SAYA SEPERTI TAK PERCAYA APA YANG DIBENTANGKAN OLEH PM"... kah kah kah... dengar TAJUK aje KAKITANGAN KERAJAAN boleh TERKEJUT beb kerana GEMBIRA SANGAT... kah kah kah... sebab itu gua katakan CAKAP beliau ni satu pun TAK BOLEH PAKAI... DENGAR BOLEH lah tapi PERCAYA JANGAN beb... dah nama nya PENGAMPU... belum APA-APA lagi dah MENGAMPU TELOR PEMIMPIN UMNO... sedangkan APA yang DIAMPU rasanya beliau pun TAK TAHU... tapi kerana GILA MENGAMPU maka tak rasa lah sama ada yang DIAMPU tu BERAT atau RINGAN... yang PENTING AMPU... sama ada BETUL atau TIDAK kata-kata PEMIMPIN UMNO itu TOLAK TEPI dulu beb... keutamaan bagi beliau PEMIMPIN UMNO MESTI DIAMPU SELAGI BOLEH... kepentingan KAKITANGAN KERAJAAN TOLAK TEPI DULU... kah kah kah !.

Yang mana sebahagian kata-kata beliau konon nya "berpuas hati dengan PERUBAHAN DRASTIK SISTEM SARAAN MALAYSIA (SSM) kepada SISTEM SARAAN BARU PENJAWAT AWAM (SBPA)... SISTEM GAJI SATU LAPIS dan PEMBERIAN BONUS SETENGAH BULAN... juga KENAIKAN TAHUNAN sebanyak DUA PERATUS untuk PESARA KERAJAAN yang disifatkan sebagai satu USHA KERAJAAN untuk MEMBANTU KAKITANGAN KERAJAAN yang BERPENDAPATAN RENDAH"... apa KESUDAHAN kepada SBPA yang bagai NAK RAK beliau AMPU tu beb... kah kah kah... bila saja SBPA dijalankan yang MENDAPAT LEBIH NIKMAT ialah PEGAWAI TINGGI KERAJAAN... yang KAKITANGAN BAWAH dapat lah KALAT-KALAT KUAH nya aje... kemudian beliau pun membuat lah WAYANG PACAK konon nya beliau TAK DIPANGGIL dalam MERANGKA SBPA... habis tu yang beliau kata BAIK semasa MENGAMPU SBPA bila diumumkan oleh DSHN tu apa kejadahnya beb... kah kah kah !. baca sini

Hari ini satu PENGAMPUAN beliau DISERLAHKAN dengan meminta KAKITANGAN KERAJAAN MENYOKONG KERAJAAN UMNO/BN... gua rasa ada baiknya beliau di JATUHKAN dalam PEMILIHAN KEPIMPINAN CUEPACS yang akan datang... apa HAK beliau untuk MENYURUH KAKITANGAN AWAM MENYOKONG KERAJAAN UMNO/BN dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)... kalau menyuruh KAKITANGAN KERAJAAN MENYOKONG KERAJAAN SEMASA MENJALANKAN TUGAS bagi KEPENTINGAN RAKYAT rasanya gua masih lagi BOLEH TERIMA beb... tetapi dengan MENYURUH MENYOKONG KERAJAAN UMNO/BN dalam PRU13 maka JELAS LAGI BERSULUH yang beliau buat adalah SEBAGAI PENGAMPU yang boleh membawa kepada menjadi BARUA UMNO/BN... kalau KAKITANGAN KERAJAAN yang lain diarahkan JANGAN BERPOLITIK... apa ISTIMEWA nya beliau sampai boleh MENYURUH KAKITANGAN KERAJAAN MENYOKONG UMNO/BN... baik aje beliau LETAK JAWATAN dan SERTAI POLITIK beb... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... inilah jadinya bila ketua persatuan pekerja mendapat gelaran datuk semasa masih lagi dalam bertugas beb... melantik beliau semula dalam pemilihan kepimpinan cuepacs yang akan datang seumpama mengekalkan umno/bn sebagai kerajaan... jadi pada kakitangan kerajaan sanggup ke lu orang berketuakan orang seperti beliau ni beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakn heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Nak buat macam mana bro...

    Yang majoriti dalam CUEPACS tu pegawai kerajaan gred rendah...

    KSU kalau bertanding jawatan Presiden CUEPACS lawan mamat ni pun boleh hilang deposit tau...

    kah kah kah.

    BalasPadam
  2. entah lah bro... tak kan tak ada yang cerdik lagi selain beliau beb... kah kah kah

    BalasPadam
  3. Sebenarnya Kesatuan Sekerja di Malaysia bukanlah Kesatuan Sekerja tapi ianya merupakan Persatuan Pekerja sebab kepimpinannya bukan UNIONIST tapi lebih kepada ASSOCIATIONIST. Perkara ini berlaku kerana kebanyakan yang ada dalam kepimpinan CUEPACS tu adalah orang yang berotakan UMNO....sama seperti Profesor yang berotakan UMNO yang dikatakan sebagai Profesor Kangkong.
    Kesatuan Gabungan CUEPACS sepatutnya sudah bertindak untuk melapurkan kepada Pendaftar Kesatuan Kerja tentang status Presiden ini yang tidak sah kerana beliau bukan penjawat awam tetap tetapi sebagai penjawat awam kontrak.

    BalasPadam
  4. Patut la menyepi je. Aku harap ni la masanya pjuangkan atau pbetulkan kpincangan plaksanaan tuntutan perbatuan guru guru tu, yg dilulus cuma satu tmpt duduk teksi. Yg cikgu cikgah pun sama, kat luar marah marah konon. Bkorban ye!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....