DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 20 Februari 2013

PENYAMUN HARTA RAKYAT SELANGOR NI BUAT RAMALAN DAN KRITIKAN !

Oleh kerana PENYAMUN ni GATAL MULUT nak membuat RAMALAN dan KRITIKAN maka gua pun terasa GATAL TANGAN nak menulis beb... kah kah kah... beliau yang dikenali sebagai BEKAS PENYAMUN Dato' Seri Khir TOYO yang telah didapati BERSALAH cuma belum MENJALANI HUKUMAN PENJARA... kalau beliau boleh membuat RAMALAN dan KRITIK maka sudah tentu orang lain pun boleh berbuat demikian beb... jadi pada yang BERSAHABAT sesama beliau sebagai ISI PERUT UMNO jangan KECIL HATI lah beb... sebabnya ISI PERUT UMNO tak patut ada PERASAAN KECIL HATI setelah mempunyai MUKA TAK MALU TAHAP TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... lain kali NASIHATKAN beliau supaya DIAM dan benyak-banyakan BERDO'A supaya HUKUMAN PENJARA DI SUNGAI BULUH dapat di tukar kepada hukuman PENJARA DALAM KEDIAMAN 3 JUTA beliau... kah kah kah !.

Beliau hari telah MERAMALKAN yang Umno/Bn akan KALAH dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) di 17 KERUSI Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor yang RAMAI Pengundi KAUM CINA... ianya di 9 KERUSI didalam Parlimen Kelana Jaya... Subang... Petaling Jaya Utara dan Petaling Jaya Selatan mana kala bakinya iaitu 8 KERUSI lagi di beberapa kawasan lain yang ramai pengundi Kaum Cina... kalau melihat dari RAMALAN beliau ni beb... SAH lah yang Pakatan Rakyat (PR) akan MEMPERTAHANKAN KEMENANGAN yang DIMENANGI dalam PRU12 tahun 2008 di Nergeri Selangor INSYA'ALLAH... kalau dah PENYAMUN mengatakan 17 KERUSI belum bertanding pun akan KALAH... macam mana kalau BETUL-BETUL BERTANDING beb... itu baru Kerusi Pengundi Kaum Cina... bagaiman pulak KERUSI KAUM MELAYU... tak kan boleh SAPU BERSIH beb... kah kah kah !.

Ini lah ISU yang cuba untuk memainkan PERASAAN ORANG MELAYU oleh PENYAMUN HARTA RAKYAT SELANGOR ini... cuma beliau tak kata aje yang ORANG BUKAN MELAYU telah ada 17 KERUSI walaupun PRU13 belum berlansung... kalau beliau boleh MERAMALKAN berapa kerusi KAUM CINA akan dimenangi oleh PR kenapa pulak PENYAMUN tak meramalkan berapa KERUSI MELAYU akan dimenangi oleh PR beb... kenapa beliau tak sebut JUMLAH nya walaupun mengatakan Undi Orang Melayu bersama Umno/Bn... kalau sebelum ini Timbalan Ketua Perhubungan Umno Selangor Datuk Noh Omar iaitu MENTERI SERBA BOLEH mengatakan yang Umno/BN akan memenangi 30 KERUSI DUN dari 56 KERUSI DUN yang ada... tapi bila dikatakan 17 KERUSI DUN KAUM CINA akan dimenangi oleh PR yang tinggal sekarang untuk DIREBUT oleh Umno/Bn hanya 39 KERUSI DUN... boleh ke beb dengan keadaan POLITIK MASA KINI... kalau di zaman PRA-SEJARAH yang letak TUNGGUL KAYU pun Umno/Bn MENANG... itu boleh PERCAYA lah beb... kah kah kah !.

Apakah KERUSI KAUM MELAYU akan dimenangi SEMUANYA oleh Umno/Bn beb... TAK KAN KEBANYAKAN ORANG MELAYU yang ada kat dalam Negeri Selangor KEBANYAKAN nya BODOH MACAM PENYOKONG UMNO seperti yang dikatakan oleh TUN MADEY tu... kalau ORANG MELAYU yang ada kat dalam Umno mungkin gua PERCAYA... tapi BERAPA KERAT lagi yang TINGGAL DALAM UMNO... kebanyakan ORANG MELAYU telah SEDAR dan TAHU siapa UMNO dan ISI PERUT UMNO  itu beb... yang KEBANYAKAN adalah PENYAMUN dan PEROMPAK HARTA RAKYAT NEGERI SELANGOR... dan ini sendiri DIAKUI oleh PEMIMPIN DEMOKRASI TERBAIK WASSATIYAH UMNO iaitu Datuk Seri Haji Najb dengan MEMOHON MAAF KEPADA RAKYAT NEGERI SELANGOR... walau pun SEGAN SILU untuk mengatakan APA KESALAHAN yang telah dilakukan oleh Umno/Bn selama 50 tahun memerintah Negeri Selangor... kah kah kah !.

Berkenaan PEMBANGUNAN yang dikatakan TIDAK BERLAKU dibawah Pentadbiran MENTERI BESAR (MB) SELANGOR Tan Sri Khalid Ibrahim yang ada sekarang ini... yang mana menurut PENYAMUN ini bahawa MB lebih SUKA SIMPAN DUIT DALAM BANK DARI DIGUNAKAN UNTUK PEMBANGUNAN NEGERI SELANGOR... kah kah kah... itu sebab gua cakap yang ISI PERUT UMNO kebanyakan nya punya MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI beb... kalau ya pun MB tersebut lebih SUKA TENGOK ANGKA tapi setidak-tidaknya RAKYAT TAHU DUIT MASIH ADA dan tidak kena REMBAT dengan TOYOL... Oiii MALAUN... Cermin dulu MUKA lu tu beb sebelum GATAL-GATAL MULUT nak MENGKRITIK Pentadbiran orang lain... apa SALAH ke menyimpan DUIT tu beb... mana lebih ELOK antara PEMBANGUNAN YANG SEBERAPA TAPI PERBELANJAAN MACAM PELESIT HISAP DARAH... dengan DUIT DISIMPAN hinggakan TIADA PELUANG UNTUK TOYOL MENCURINYA... kah kah kah !. sumber FMT


hemmmmm..... buat tan sri khalid kena buat sikit perubahan supaya angka yang disimpan tersebut dapat dirasai oleh rakyat negeri selangor dengan lebih meluas kepada setiap golongan... umpamanya wang khairat kematian dirasai oleh ahli keluarga selapas ada yang meninggal... apa salah nya cari jalan supaya wang tersebut boleh dirasai oleh setiap ahli keluarga dimasa hidup... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. PEMIMPIN PEMBANGKANG LG BYK PENYAMUN !!! TP DIORANG MENYAMUN,RAKYAT X NMPK.SBB BILA ADE APE2 MASALAH ATAU DUIT HILANG,DIORANG AKAN CKP SALAH KERAJAAN PUSAT ATAU KERAJAAN SABOTAJ.BEST GILER !!! BUAT SALAH,PASTU SALAHKAN ORG LAIN.

    BalasPadam
  2. Apa sal tak report kat JENTERA yang UMNO/BN ujudkan iaitu SPRM tu... kah kah kah... setakat CERITA aje buat apa beb... kah kah kah !.

    BalasPadam
  3. kunjungan dari indonesia,, saya suka ulasannya sangat menarik, kunjungan balik yah....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....