DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 1 Mac 2013

KENYATAAN PALING CERDIK TOKEY UDANG MELAYU YANG BERJAYA DARI NEGERI SELANGOR !

Sebelum tu beb gua mohon maaf beb kerana ARTIKEL ini telah KELUAR sebelum ianya SIAP... sebabnya ialah semasa gua menulis tiba-tiba dapat panggilan... gua pun jawaplah sebelum itu gua nampak gak nombor yang keluar bukan yang gua save kan... Assalamuaikum kata pemanggil... gua pun jawap Wa'alaikumsala... gua tanya ni siapa... dia cakap gua kenal dia... tapi tak apa tak payah tahu siapa... gua LAYAN aje le... kemudian dia cakap dia dari Tanjung Karang tempat Datuk Seri Noh Omar (DSNO)... katanya sekarang ni DSNO sedang membuat membuat PERKIRAAN sama ada hendak bertanding Dewan Undangan Negeri (DUN) atau pun KERUSI Parlimen iaitu MEPERTAHANKAN KERUSI yang ada sekarang... gua tanya betul ke apa yang lu cerita ni... atau lu REKA-REKA CERITA aje ialah untuk MENYEDAPKAN CERITA kata gua... kah kah kah !.

Jawapan nya dah tentu lah dia kata betul beb... menurut nya cerita ini diceritakan oleh orang-orang yang RAPAT dengan DSNO kepada beliau... katanya lagi yang jadi MASALAH pada DSNO ialah untuk MELEPASKAN KERUSI PARLIMEN yang beliau pegang jika mahu CITA-CITA dan ANGAN-ANGAN MAT JENIN nya jadi KENYATAAN... tetapi katanya DSNO TIDAK YAKIN untuk MENANG jika bertanding di KERUSI DUN yang ada didalam Parlimen Tanjung Karang beb... kerusi-kerusi tersebut ialah DUN SUNGAI BURUNG dan DUN PERMATANG... alasan beliau TAK YAKIN MENANG menurut kata Pemanggil tersebut ialah pertama SEJARAH DUN SUNGAI BURUNG yang pernah DIMENANGI oleh PAS pada PRU10 melalui calon nya ketika itu Datuk Hasan Ali Jati... yang kini telah DITENDANG dari PAS akibat seperti BARUA UMNO... kah kah kah !.

Manakala di DUN PERMATANG pulak walaupun ianya belum pernah dimenangi oleh PARTI lain selain Umno/Bn atau dalam kata lain ianya adalah KUBU KUAT Umno/Bn... kerana katanya disini kalau di Zaman PRA-SEJARAH jika Umno/Bn meletakan calon TUNGGUL KAYU pun masih BOLEH MENANG dengan SEMANGAT betul beliau bercakap... tapi itu DULU lah dan bukan SEKARANG yang mana ianya DIAKUI sendiri oleh DSNO kepada orang-orang beliau katanya... jadi gua tanya lah kat pemanggil tu... apa masalah lu ni... yang sibuk bagi tahu gua PERKEMBANGAN TERKINI DSNO tu APA HAL... tiba-tiba beliau DIAM... lama beliau diam beb... lepas dah lama diam baru lah beliau bercakap balik tapi bunyi cakap dah BERUBAH daripada nampak bukan ORANG KUAT DSNO terus MEMUJI BAGAI NAK RAK DSNO... katanya DSNO BAIK lah... BERSOPAN SANTUN... BERBUDI BAHASA... SUARA pun SERAK-SERAK BASAH... SEDAP DIDENGAR... kah kah kah!.

Bila dia cakap macam tu gua pun apa lagi mula lah RASA NAK MUNTAH beb... gua pun cakap lah kat dia... lu kalau NAK MEMUJI MENTERI JAGA LEMBU tu baik pergi kat PENCHAI UMNO kata gua... ehhhh dia terus MAKI gua beb... habis  tu tak kan gua nak DIAM beb... gua MAKI lah balik... sebab pada gua kalau HARTA RAKYAT boleh lah buat seperti MAK BAPAK UMNO YANG PUNYA beb... kalau dia boleh MAKI tak kan gua tak boleh MAKI... tak kan gua nak BERDAKWAH pulak... bila gua MAKI dia balik terus dia putuskan panggilan... gua yang tengah PANAS gak terus letak telefon... tapi gua letak kat atas keyborb... entah macam mana boleh TERSIAR lah tulisan gua yang TAK SIAP tu... apa lagi gua terpaksa lah DRAFT kan balik artikel tu beb... ini lah dia ISI PERUT UMNO apa aje  nak MENYUSAHKAN ORANG... lu nak MAMPOS sekali dengan DSNO gua peduli apa beb... kah kah kah !.

Berbalik kepada TAJUK diatas... Apa macam beb... BERBUDI BAHASA tak tajuk gua kat atas tu... gua tak kata Timbalan Perhubungan Umno Negeri Selangor Datuk Seri Noh Omar tu TAK CERDIK atau BODOH... kah kah kah... lagi gua siap IKLAN kan yang beliau sebagai TOKEY UDANG MELAYU yang BERJAYA dari Negeri Selangor beb... jadi jangan kata gua TAK ADIL dan SAKSAMA kepada ISI PERUT UMNO dalam MENGKRITIK cara dia orang mengeluarkan setiap KENYATAAN dan melakukan TINDAKAN... perggghhh... tapi kalau nak PUJI LEBIH-LEBIH macam yang dibuat oleh PENCHACAI UMNO/BN suruh aje lah ISI PERUT UMNO tu pergi MAMPOS beb... kah kah kah !.

Sebab gua bukan ISI PERUT UMNO yang BEBAL BERGANDA atau pun seperti apa yang dikatakan oleh Tun Madey "SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO" yang MUNGKIN ianya bermaksud "HANYA YANG BODOH DAN MENGUNAKAN KEPALA LUTUT AJE YANG RAMAI MASUK UMNO" atau pun kalau "ADA YANG CERDIK PUN HANYA NAK MENIPU"... kalau lu orang nak LEBIH ADIL kena buat PERANGAI yang BAIK beb... jangan hendak kan ADIL tapi perangai macam HARAMJADAH... siang malam ASIK nak MENIPU RAKYAT... menipu dari SEKECIL-KECIL BENIH PADI hingga lah SEBESAR LEMBU NFC... kah kah kah !.

Tajuk kat atas tu beb sebenarnya MAKSUD nya BERLAWANAN... apa Datuk Seri Noh Omar (DSNO) tu ingat RAKYAT MASIH BODOH ke seperti KEBANYAKAN ISI PERUT UMNO yang ada tu beb... gua tak rasa beliau SEBODOH itu dengan menyangka RAKYAT CERDIK diluar Umno TIDAK RAMAI dan tidak MELEBIHI yang BEBAL BERGANDA yang ada dalam Umno...tapi ianya lebih kepada untuk MENUTUP atau MAIN WAYANG PACAK bagi menggambarkan yang Umno konon nya TIADA MASALAH DALAMAN... mungkin ADA yang PERCAYA cakap beliau terutamanya ISI PERUT UMNO yang menggunakan KEPALA LUTUT... tapi TIDAK kepada yang mahu BERFIKIR... kah kah kah !.

Yang menampakan lagi TAK CERDIK nya beliau ialah bila menyamakan SITUASI KEBERADAAN UMNO/BN Negeri Selangor dikala ini... yang di KHABARKAN dalam keadaan HURU-HARA akibat TIADA PERSEFAHAMAN diantara Timbalan Ketua Perhubungan Umno Negeri Selangor DSNO dengan Koodinator BN Negeri Selangor Datuk Seri Zin Mohamad sehingga TERPAKSA mencari JALAN TENGAH dengan melantik Datuk Seri Haji Najib sebagai PENGARAH PILIHAN RAYA BN Selangor... TIADA PERSEFAHAMAN tersebut dikatakan BERPUNCA dari PEREBUTAN untuk menjadi KETUA PENYAMUN dalam Negeri Selangor andai kata Umno/Bn BERJAYA dalam PRU13 nanti... kah kah kah !.

Kalau Perlantikan DSHN sebagai Pengarah Pilihan Raya BN Negeria Selangor disamakan dengan Perlantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) sebagai PENASIHAT EKONOMI NEGERI SELANGOR lebih baik aje beliau TUMPUKAN sepenuh masa dengan menjaga KOLAM UDANG yang beliau ada tu beb... sebabnya apabila sesuatu PILHAN dibuat ianya berdasarkan KELAYAKAN... PENGALAMAN... KEADAAN dan PENDANGAN BERBAGAI SUDUT... kalau itu dijadikan UKURAN oleh KERAJAAN NEGERI SELANGOR dalam melantik PENASIHAT EKONOMI NEGERI rasanya TIDAK JANGGAL dengan PERLANTIK tersebut beb... yang JANGGAL nya apabila Kerajaan Negeri hanya membayar RM1 sebagai UPAH untuk JAWATAN tersebut... kah kah kah !.

Walaupun gua ni bukan PAKAR EKONOMI tetapi dengan melihat kepada SEJARAH POLITIK DSAI yang menjadi MENTERI KEWANGAN selama 9 Tahun bukan 1 Tahun... 2 Tahun mahupun 3... 4 atau pun 5 Tahun tapi 9 tahun beb... selain itu DSAI juga pernah MENGANGGOTAI BADAN BANK DUNIA... mungkin ada yang kata itu PENGIKHTIRAFAN YAHUDI kepada DSAI... lu orang tahu tak beb... manusia yang PALING CERDIK dalam DUNIA adalah ORANG YAHUDI beb... cuma KECERDIKAN mereka telah menjadikan mereka SOMBONG dan BONGKAK kepada ALLAH SWT... KECERDIKAN dia orang tidak boleh DINAFIKAN... tak kan ORANG CERDIK nak lantik ORANG BODOH menganggotai BADAN yang BERTARAF DUNIA beb... kah kah kah !.

Banyak cara lain yang boleh YAHUDI MENGIKHTIRAF kalau mereka hendak... seperti dengan membeli MINYAK KEPALA SAWIT ke... menjadi PENASIHAT sesebuah NEGARA dengan APCO ke... kah kah kah... pada ISI PERUT itu gua KALAH lah beb... kerana SIPENIPU pun dia orang boleh lantik sebagai BENDAHARI Umno dan Pengerusi BANK beb... kah kah kah... kemudian yang LAWAK nya pulak bila yang melantik tersebut adalah MR. CLEAN selama BERPULUH TAHUN... bukan setakat MR.CLEAN aje bahkan ISLAM HADHARI lagi gua cakap lu... apa lagi kalau BUKAN MR. CLEAN beb... atau pun baru-baru nak BELAJAR CLEAN... itu pun KIRA ok jugak lah kalau IKHLAS... cuma yang apa yang NAMPAK sekarang ianya lebih kepada WAYANG PACAK demi MENGABURI MATA RAKYAT demi untuk MENANG PRU13 bagi MENIPU RAKYAT lagi setelah 55 Tahun MENIPU... kah kah kah !


hemmmmm..... suruh isi perut umno tu belajar sejarah yang betul beb... bukan nya belajar sejarah yang dah ditipu... contoh sejarah betul ialah umno pernah mampos kerana perilaku isi perut umno itu sendiri... contoh sejarah tak betul pulak ialah bila anak-anak asuhan inggeris penjajah diangkat dan dikatakan sebagai pejuang kemerdekaan sedangkan semasa orang lain sedang berjuang menuntut kemerdekaan... dimasa juga mereka sedang berpoya-poya dengan inggeris penjajah... kah kah kah... umporno perkasam jati... bertl-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....