DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 6 Februari 2013

FAKTOR USIA TELAH MEMBUAT TUN MAHATHIR MULA MAIN TAIK... JANGAN GELAK BEB !

Itu lah keadaan yang dihadapi oleh MANTAN Perdana Menteri dan juga merangkap BEKAS Presiden Umno Tun Mahathir Muhamad (TUN MADEY) pada ketika ini... memandangkan UMUR beliau yang boleh dianggap pada PENGHUJUNG USIA atau dalam PERPATAH MELAYU yang berbunyi RUMAH KATA PERGI KUBUR KATA MARI... jadi pada PEJUANG MELAYU yang ada kat dalam Umno tu jangan lah lu orang KECIK HATI beb... kerana MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 yang ada pada kebanyakan ISI PERUT UMNO sepatutnya tak ada perasaan KECIK HATI... kah kah kah !.

KECIL HATI selalunya ada pada MANUSIA yang punya RASA MALU beb... umpama nya PEROMPAK dan PENYAMUN yang INSAF atas PERBUATAN yang lepas lalu MEMOHON MAAF perbuatan tersebut... selalu nya mereka ini tidak meminta diberi KEPERCAYAAN atas sebab PERASAAN MALU... tapi BERBEZA dengan ISI PERUT UMNO yang TERANG-TERANG sebagai PEROMPAK dan PENYAMUN namun masih TIDAK MENGAKU walaupun MEMOHON MAAF... yang bertambah CANTIK dan MOLEK nya lagi bila MINTA lagi DIBERI KEPERCAYAAN selepas MENGKHIANATI KEPERCAYAAN... kah kah kah !.

Gua katakan begitu kerana itu yang ditunjukkan oleh bekas PEMIMPIN yang lu orang pernah dianggap seperti KHALIFAH ALAF BARU ni kerana selepas MENGAITKAN Tunku Abdul Rahman yang dah pun jadi ARWAH dengan PEMBERIAN KAD PENGENALAN SECARA TIDAK SAH... BAHKAN bukan setakat mengatakan apa yang beliau lakukan SETAKAT sama dengan apa yang Arwah Tunku Abdul Rahman lakukan malahan mengatakan pulak bahawa Arwah Tunku Abdul Rahman LEBIH TERUK lagi dari beliau... kerana apa beliau sanggup berkata begitu adalah TIADANYA RASA MALU beb... kah kah kah !.

Hari ini satu LAWAK GILA BABI dibuat oleh MAHA MASALAH NEGARA yang konon nya PENDATANG ASING yang diberikan KEWARGANEGARAAN tidak SELALUNYA mengundi BN... sebaliknya menurut kata MAHA MASALAH NEGARA ni ianya menguntungkan PEMBANGKANG... kah kah kah... apa punya LAWAK GILA BABI lah yang dibuat oleh Tun Madey ni beb... persoalan nya bukan siapa yang UNTUNG atau siapa yang RUGI tapi ianya soal PENGKHIANATAN dan PENDERHAKAAN kepada NEGARA beb...

Kalau dah KERAKYATAN boleh DIJUAL BELI apa kan lagi perkara yang lain... kalau soal KERAKYATAN dianggap REMEH sudah tentu HAL-HAL lain dianggap REMEH... jadi TAK HERAN lah kalau soal HARTA RAKYAT dibuat macam HARTA MAK BAPAK dia... sebab itu soal KERUGIAN yang hampir RM100 bilion berlaku semasa 22 tahun beliau menjadi PERDANA MENTERI mungkin dianggap seperti TAK UJUD... ya lah kalau dah buat macam HARTA MAK BAPAK dia ditambah lagi dengan MUKA TAK MALU... kah kah kah !.

Mungkin ada yang mengatakan FAKTOR USIA yang membuat beliau MERABAN... namun kalau dah PERANGAI PENGKHIANAT ujud sejak dulu bermakna FAKTOR USIA hanya menyambung kepada KERJA-KERJA MAIN TAIK oleh beliau... sebab itu selepas MENGAKU dengan PROJEK IC yang beliau lakukan namun masih mengatakan ianya seperti bukan satu KESALAHAN... mungkin ini juga yang dikatakan BUANG TEBIAT beb... ialah benda yang TERANG-TERNG SALAH tapi masih dikatakan BETUL.. kah kah kah !. mk


hemmmmm..... tapi yang pelik bin ajaib nya apabila umno dan isi perut nya masih menggunakan pemikiran orang dah buang tebiat... apa dah tak ada lagi ke pemimpin dan isi perut umno yang boleh diguna pakai pemikiran dan idea selain maha masalah negara dan pengkhianat negara ni beb... atau pun mungkin umno pun dah boleh dianggap sebagai buang tebiat sama... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. hehehe..baguih punya bantai.

    BalasPadam
  2. Negarawan jadi Badut Jadi Badut Bangsawan

    Assalammu'alaikum,
    Sesungguhnya dah lama dah Tun M ini patut DIAM dan bercakap bila perlu.
    Dulu dizaman puncak dia lupa, lalai dan khayal dilamun perasaan dia yang TERBAIK, TERCERDIK DAN BIJAKSANA, dengan pujian dan sanjungan terutama Dunia Ketiga yang menganggap dia WIRA mereka.

    Berdasarkan perasaan itulah timbul KETAMAKAN ia berasa dia layak MENTADBIR DUNIA. Bagaimana????

    Satu-satu cara ialah menjadi S/U AGONG PBB. Beliau melepas jawatan PMnya dengan tangis mangis sampai ada yang patah kasut.........

    Namun setelah tiba masa pemilihan S/U PBB nama beliau LANSUNG TAK TERSENARAI... sebaliknya menteri pertahanan Korea pula terpilih.

    TERSEDAR DARI KHAYALAN DAN MIMPI SANJUNGNAN SELAMA INI, dia yang memang rakus dan GILA KUASA mula mencari jalan supaya terus dikenang dan diingat, U TURN TAK BOLEH, nak tak nak jadilah dia seperti sekarang ni, bahan ketawa, kutukan dan kehinaan oleh bukan sahaja lawan bahkan kawan di Malaysia bahkan negara-negara jiran.

    Orang pertama menjadi mangsa adalah Tun Abdullah Badawi, lepas itu Najib semua salah dan silap dipandangan beliau?

    MERAPU MERABAN berterusan hingga Nabi, Rasul dan Malaikat SEMUA TAK BETUL.....

    TUN M boleh menjadi seorang STATESMAN (NEGARAWAN) jika ia memilih untuk meminimakan pidatu yang TAK PERLU. Seperti Lee Kwan Yew, Clinton, Bush, Kofi Anan dll.

    AKHIRNYA SEORANG NEGARAWAN atau BAKAL NEGARWAN HANYA MENJADI BADUT BANGSAWAN...... BAHAN PENGLIPUR LARA POLITIK MALAYSIA....... dan mungkin dunia.

    AMAT MENYEDIHKAN.

    Tokwan Perak.

    BalasPadam
  3. Wa'alaikumsalam Tokwan Perak... terbaik Tokwan... kah kah kah

    BalasPadam
  4. Sebelum mahadey PM semuanya Negarawan tetapi bila madey jadi PM bertukar kpd Usahawan. Pm sibuk dgn komisen dan projek utk kroni.

    Tukar kerajaan kpd kerajaan rakyat bukan kerajaan umnoputra dan kroni.

    BalasPadam
  5. Hee... geli telinga mendengar, gelegak rasa membaca!

    Macam kena gelek dengan steamroll...

    BalasPadam
  6. Ayahanda mountdweller... terima kasih Ayahanda kerana sudi menziarah anakanda disini...

    BalasPadam
  7. Salam bro MISP, aku suka cara kau bantai virus paling bahaya ni, belasah cukup2 bro!! Aku mmg anti 1000% dgn virus ni. Dia bukak mulut je, belasah jer!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....