DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 13 Februari 2013

AWEI NAK BENTERAS MAKSIAT DI PULAU PINANG... BIAR BETUL BEB... KAH KAH KAH !


Bila gua baca laporan dari mk yang dipetik dari Bernama terus aje TEKAK gua jadi LOYA dan PERUT gua MEMULAS-MEMULAS nak MUNTAH beb...sampai sekarang ni pun masih lagi terasa NAK MUNTAH... kejap beb kejap bagi gua MUNTAH dulu ya beb... Weeeeeekkkk Tuihhhhh... mana tidak nya beb bila yang kata nak MEMBENTERAS MAKSIAT tu adalah TOKEY MAKSIAT sendiri beb... kah kah kah... macam-macam LAWAK GILA BABI yang dibuat oleh ISI PERUT UMNO ni menjelang tibanya MALAIKAT MAUT mencabut NYAWA UMNO dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... apa punya SENGAL lah kenyataan yang keluar dari mulut ISI PERUT UMNO ni... kah kah kah !.


Kot ya pun NAK TUNJUK BAIK cari lah CERITA lain beb... seperti buat DERMA ke... buat GOTONG ROYONG ke atau setidak-tidaknya buat KONSERT PERCUMA seperti yang dibuat oleh Barisan Nasional Pulau Pinang tempoh hari yang menimbulkan UNGKAPAN baru iaitu "ARE READY FOR BN... NO !!!!!... kah kah kah... ini dah lah jadi TOKEY KELAB MALAM yang ada JUAL ARAK... belum lagi cerita pasal siapa yang jadi PENGUNJUNG dan bagaimana TINGKAH LAKU serta PAKAIAN PENGUNJUNG... nama KELAB aje dah menampakan MAKSIAT... tiba-tiba TUAN PUNYA KELAB nak BENTERAS MAKSIAT pulak... mahu TERKEJUT jugak MALAIKAT yang ditugaskan MENULIS segala PERBUATAN manusia... kah kah kah !.


Bertambah LAWAK lagi bila OPERASI PENCEGAHAN tersebut dimulakan di Pulau Pinang beb... kah kah kah... mungkin di Negeri Perak dah tak ada MAKSIAT kot... ialah Negeri yang DITAKBIR oleh Umno/Bn mestilah MAKSIAT sudah DIBENTERAS... lebih-lebih lagi yang jadi MUFTI nya adalah seorang yang BETUL-BETUL menjaga PERMASALAHAN ISLAM dan UMAT ISLAM di Negeri Perak... kalau tidak mana mungkin KELAB MALAI ROCK STATION mandapat SIJIL HALAL dari MAJLIS AGAMA ISLAM PERAK beb... kah kah kah... lu orang TAK PERCAYA pergi lah tanya dengan MUFTI PERAK Dato' Harussani Zakaria tu beb... kah kah kah !.


Lagi satu yang gua baru tahu beliau ni adalah Timbalan Presiden Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) beb... sedap betul nama Pertubuhan tersebut beb... siap ada nama ISLAM dan AMAL lagi gua cakap kat lu... tapi sayang Pertubuhan yang mempunyai nama yang cukup SEDAP didengar DITERAJUI oleh TOKEY KELAB MALAM... kah kah kah... mungkin beliau sendiri TAK FAHAM antara AMAL dan MAKSIAT... tapi orang lain yang melantik beliau tak kan TAK FAHAM beb... dengar cerita nya MUFTI PERAK pun ada PERANAN dalam Pertubuhan tersebut... bersesuaian lah dengan PERANAN beliau yang PERIHATIN terhadap PERMASALAHAN ISLAM dan UMAT ISLAM... kah kah kah !.

Sebelum ini beb semasa cerita KELAB MALAI ROCK STATION ni PANAS sedikit masa dulu... gua langsung tak MENULIS berkenan beliau... sebab nya gua pun TAK PASTI cerita betul atau tidak sehingga lah beliau sendiri MENGAKUI nya dan berkata akan MEMBUKA lagi CAWANGAN di Negeri-Negeri lain... tapi kali ini bila gua baca yang beliau akan MEMBENTERAS MAKSIAT maka TERPAKSA lah gua MENULIS berkenaan beliau yang kebetulan pun adalah ISI PERUT UMNO... jadi tak HERAN lah beb PERANGAI dan TINGKAH LAKU sebiji macam Umno yang menggunakan ISLAM dan AMAL sebagai WAYANG PACAK... yang mana WAYANG PACAK tersebut akan KELUAR bila dah rasa-rasa nak MAMPOS... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang tengok gambar kat atas tu muka melayu ke apa ke ya beb... gua pun tak pasti... tapi tak apa...nanti gua tanyakan kat dato' hasan ali pejuang akidah yang kebetulan sahabat seperjuangan kepada mufti negeri perak tu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. Aku pun tak tau la bro. Nak nangis ke nak ketawa nih. Kompius la bro!

    BalasPadam
  2. orang x buat maksiat dalam masjid, org buat maksiat dlm kelab malam....awie buka kelab malam tu utk org g solat ke?

    BalasPadam
  3. lagi lama umno memerintah lagi bertambah fitnah yang datang...pakat-pakat lah kalahkan umno dalam pru 13 nanti.

    BalasPadam
  4. kalau ko nak termuntah mudah2an nanti ko termuntah taik dari mulut ko, taik yg sepatutnya keluar dari lubang jubur kaluar dari mulut ko.....kehkehkeh.

    BalasPadam
  5. suruh dia balik Rantau, N9 le ... jaga kampong asal dia ...tolong-tolong mat hasan .... mat fit bersepah-sepah kat sana tu ... sibuk kat tempat orang apa hal ...????

    BalasPadam
  6. hahaha, lawak nak mampus awie ni.. nak cegah dgn buat kelab malam. huhuhu..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....