DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 17 Januari 2013

KENAPA LAH PEMIMPIN PR BOLEH TERTIPU DENGAN ISI PERUT UMNO NI BEB !

Dah banyak hari gua tak menulis ni beb... Al Maklum aje le sebagai RAKYAT MALAYSIA yang mempunyai TANGGUNGJAWAP yang lain terutama dalam hal KELUARGA dan hal mencari REZEKI ALLAH SWT diatas  BUMI MALAYSIA ni... ada ketika nya PERUNTUKAN MASA untuk menulis terpaksa diketepikan... seperti PERPATAH yang mengatakan KAIS PAGI MAKAN PAGI dan KAIS PETANG MAKAN PETANG... ada kalanya PERPATAH tersebut TERKENA jugak kat BATANG HIDUNG gua ni... lain lah dengan ISI PERUT UMNO yang hanya sekali PROJEK saja dah boleh TUJUH KETURUNAN MENTEKEDARAH TAK HABIS beb... walaupun selepas satu projek tersebut kalau nak GOYANG TELOR sampai MAMPOS atau pun nak bawak sekali HARTA tersebut MASUK LUBANG KUBUR pun TAK ADA HAL PUNYA... kah kah kah !.

Tapi kepada RAKYAT lain selain ISI PERUT UMNO TERPILH mana mungkin ianya TERJADI beb atau sesuatu yang AJAIB kalau boleh dengan satu aje PROJEK dah boleh TUJUH KETURUNAN MENTEKEDARAH TAK HABIS... kah kah kah... yang mana perkara tersebut adalah KEBIASAAN kepada ISI PERUT UMNO atau pun Penyokong Umno TERPILIH... jadi itu sebab lah KESEMPATAN untuk MENULIS terpaksa diketepikan dulu walaupun KEINGINAN MEMBUAK-BUAK beb... ok lah tinggalkan CERITA gua kat atas tu dengan cerita menarik tentang BOLA TANGGUNG dari KELUARAN KILANG PAKATAN RAKYAT (PR) edisi PANDAI TAK BOLEH DIIKUT manakala BODOH TAK BOLEH DIAJAR... kalau lu orang NAK TERASA seperti biasa lah beb... PERGI MAMPOS dengan lu orang... kah kah kah !.

Ini yang gua TAK FAHAM dengan PEMIMPIN PR yang selalu SUKA bagi BOLA TANGGUNG kat UMNO dan ISI PERUT nya... bukanya TAK TAHU yang UMNO dan ISI PERUT tu sudah BUSUK SAMPAI KE USUS beb tapi masih nak buat KERJA BANGANG BIN BAHLUL... kalau dah SAMAN teruskan aje SAMAN tersebut... yang GATAL-GATAL nak TARIK balik apa hal beb... KECUALI lah TARIK balik dengan PERMOHONANAN MAAF dan GANTI RUGI baru lah boleh ditarik balik saman tersebut... ini tidak saman hanya DITARIK dengan PENGAKUAN tidak MMENGUCAPKAN KATA-KATA yang diucapkan... pelik beb SEPANDAI-PANDAI PIMPINAN PR tapi masih boleh TERTIPU dengan KETUA PEMUDA UMNO iaitu Yb Khairy Jamaluddin (KJ)... kah kah kah !. MI 

Teringat gua dengan CERITA dalam FILEM 3 ABDUL... bila ABDUL WAHUB memarahi Abang-Abang beliau kerana TERTIPU oleh BAPA MERTUA mereka iaitu SIDIK SIGARAGA yang KAKI PENIPU... disini lah sepatutnya KECERDIKAN PEMIMPIN PR yang lahir dari PELAJARAN dan PENGALAMAN memainkan PERANAN beb... tak kan dah nak menjadi PEMERINTAH pun lu orang masih boleh DITIPU oleh Pemimpin Umno... sedangkan KAKI PENINPU UMNO dan ISI PERUT nya bukan setakat 1 Malaysia tahu dia orang KAKI PENIPU bahkan 1 DUNIA dah MENGIKHTIRAF penipuan dia orang beb... sekarang baru lu orang SIBUK-SIBUK nak TELITI balik lah kata Ketua Pemuda Umno Yb KJ berkenaan perkara tersebut... kah kah kah !.

Dalam hal ini KETEGASAN PEMIMPIN DAP yang TETAP mahu PENGENDALI BLOG PISAU.KENET memohon maaf atas FITNAH dalam ISU TANAH di Negeri Kelantan memang gua TABIK SPRING... kah kah kah... walaupun pengendali blog PISAU.KENET cuba MENAGIH SIMPATI dengan ARTIKEL RALAT yang boleh diumpamakan seperti WAJAH TELOR BERULAT beliau yang disiarkan oleh Harakahdaily... namun Pemimpin DAP tetap mahukan PISAU.KENET memohon maaf... ini BARU BETUL beb... bila dah SAMAN teruskan aje selagi PERMOHONAN MAAF tidak dibuat oleh ISI PERUT UMNO tersebut... biar sampai TERBURAI TELOR BERULAT dia orang... kalau tidak cara macam tu dengan ISI PERUT UMNO... maka jawapnya sampai dah nak MASUK  LUBANG KUBUR pun masih dia orang  nak BUAT FITNAH... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua tak nak lah momentom untuk pr ke putrajaya direnjatkan oleh perkara-perkara bodoh yang booleh dielakan beb... kerana umno dan isi perut nya memang di lahirkan dengan kembar penipu dan muka tak malu tahap tampal kulit babi 14 inci... jadi pimpinan pr kenalah tingkatkan kecerdikan ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Salam Mat Indera

    Ada cerita di sebalik kes Anwar vs Khairy....

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Mat Indera, Saya rasa apa yang berlaku antara KJ V DS Anuar itu ada hikmah yang tersirat yang mungkin ada yang lebih baik Allah Nak Kasi... Kekadang kita nilai dari pandangan akal kita aja, tapi hikmah disebalik itu kita tak pasti. Jangan terlalu gundah hal itu.
    Tapi yang atuk rasa sayu dan sedih bila Mat kata terpaksa renti kejap perjuangan ni kerana nak cari rezeki lain : Kais pagi makan pagi, ini yang atuk tak sanggup dengar ni, sedih n tersebak sekali. Tapi apa boleh buat atuk pun sama juga nasib dengan cucu ni cuma baik sikit kot? Atuk kais pag makan petang, kais petang makan malam, Bulan-bulan ada juga getah meleleh walau tak banyak. Tolong kasi no akaun mungkin sekupang dua boleh atuk sumbangkan demi jangan terhenti walau sesaat dalam perjuangan ini.
    Atuk tak pandai nak berbelog tapi tetap bersemangat membaca semua belog2 PR. sehari dekat 5-6 jam duk mengadap LP ni kekadang tak cukup bila jalan siap Ipad lagi n hp lagi.
    Oklah, jagan lupa dan malu pula nak kasi no. akaun tu. Malu nak kasi kat sini sms kat hp atuk 016-322- 5922 atau 010-7795-927
    Wassalam.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....