DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 14 Januari 2013

(KEMAS KINI ULASAN DENGAN VIDEO) AMANAT HADI... ASALKAN BERKAIT AJE DENGAN UMNO SEMUANYA TAK BERTELOR !

Kebanyakan apabila aje BERKAIT dengan Umno maka TAK BERTELOR lah jawapan nya beb... kalau ada pun yang BERTELOR mungkin hanya BERTELOR SEBIJI RIUH SEKAMPUNG... dan kalau ada DUA BIJI pun TELOR mungkin TELOR tersebut LAMPUNG atau pun TEMBELANG... kah kah kah... ini bukan nya gua FITNAH atau saja-saja GATAL MULUT nak kata begitu... namun itu lah HAKIKAT SEBENARNYA... bermula dari PEMIMPIN UMNO yang WASSATIYAH DEMOKRASI TERBAIK dan DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... kemudi di ikuti oleh BLOGGER PENCHACAI UMNO yang SLOGAN nya PERJUANGAN SEHINGGA KETITISAN DARAH TERAKHIR... tetapi BLOG sendiri pun TAK NAK MENGAKU... kalau mengaku pun tapi TAK MAHU menerima WRIT SAMAN walaupun mengatakan CUKUP BUKTI dengan PENDEDAHAN...  yang terbaru ni pulak ialah AHLI-AHLI MAJLIS FATWA KEBANGSAAN (MFK) iaitu pihak yang MAKAN GAJI dari HASIL HARTA RAKYAT tapi MENGIKUT TELUNJUK PEMIMPN UMNO...  kah kah kah !.


Baik aje le lu orang LETAK JAWATAN dan SERLAHKAN DIRI SEBAGAI BARUA UMNO beb... duduk dalam MFK hanya menjadi BONEKA yang DIMAINKAN oleh ISI PERUT UMNO... cukup MEMALUKAN apabila CABARAN Presiden PAS untuk BERDEBAT DIMANA SALAHNYA AMANAT HADI dijawap dengan MENJATUHKAN TERUS HUKUMAN... tanpa PIHAK yang EMPUNYA AMANAT dapat MENJAWAP... kenapa lu orang TAKUT untuk MEMANGGIL TUAN PUNYA AMANAT dan MENDENGAR HUJAH beliau sama ada BETUL atau SALAH... itu sebab gua katakan PERANGAI lu orang SEBIJI macam ISI PERUT UMNO yang TAK BERTELOR tu... kalau rasa tak MAMPU nak BERHUJAH jangan JATUHKAN HUKUMAN... kalau nak jatuhkan HUKUMAN lu orang mesti BERANI BERHUJAH dengan orang yang lu katakan SALAH tu beb... lu orang mesti INGAT dan SEDAR yang GAJI sebagai AHLI MFK adalah dari HASIL HARTA RAKYAT... bukan nya HASIL HARTA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... lu SEDAR tak tu... kah kah kah !.

CANTIK betul MUKA lu orang yang SENANG-SENANG aje menjatuhkan HUKUMAN tanpa PERBICARAAN... apa lu orang INGAT orang lain BANGANG BIN BAHLUL ke... seperti 90 peratus yang BEBAL BERTINGKAT  di dalam Umno tu... gua rasa kalau lu orang ADA TELOR yang TEMBELANG atau BERTELOR SEBIJI... ada baik nya BUANG aje beb... lu orang pun tak kena kata sebab dah tahu SIANG-SIANG yang lu orang tak punya TELOR walaupun SEBIJI mahu pun TEMBELANG... kah kah kah... bila dikatakan yang lu orang BARUA UMNO nanti lu orang akan MARAH dan MERAJUK... tapi TINDAK TANDUK dan PERBUATAN mengalahkan BARUA UMNO yang ada di dalam Umno... lu orang tahu tak yang lu orang duduk didalam MFK bukan nya MEMPERKASAKAN ISLAM tapi tambah MENCELARUKAN KEADAAN... tak kan lu orang pun punya MUKA yang TAK MALU beb...  dan kerana itu agaknya lu orang sanggup MENGELUARKAN FATWA tanpa EMPUNYA AMANAT dapat MENJAWAP... cuma gua TAK PASTI lagi sama ada MUKA TAK MALU lu orang tu jenis TAMPAL KULIT BABI 14 INCI atau TIDAK... kah kah kah !. SH 


hemmmmm..... mungkin ini sebabnya cadangan awal menteri penerangan pan tin tun untuk menemukan hj hadi dengan mufti dan ahli agama di rtm tidak terjadi... sebab nya ketidak sanggupan mufti dan ahli agama itu sendiri... kah kah kah... umporno perasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. puak-puak dalam majlis ularmak ni adalah spesis yang berfikir di qubul dan bercakap di dubur....

    BalasPadam
  2. muzium padi gunung kheyangIsnin, Januari 14, 2013 9:43:00 PTG

    ada otak, tak ada akai.
    sama macam spesis yang bergayut dalam hutan!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....