DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 27 Januari 2013

AMANAT DARI MUFTI PERAK MERANGKAP BARUA UMNO !


Sejuk HATI gua bila dengar MUFTI Negeri Perak merangkap BARUA UMNO 1MALAYSIA (BU1M) mengeluarkan FATWA BARU yang gua anggap boleh MENYAINGI FATWA HADI yang sekarang ni boleh dilkatakan SEJUK selepas PANAS akibat DIHANGAT oleh ISI PERUT UMNO... kah kah kah... satu TINDAKAN yang boleh dianggap PELIK BIN AJAIB dari ISI PERUT UMNO kerana HENDAK SESANGAT DIKAFIRKAN oleh AMANAT HADI tersebut... memang betul lah kata sesetengah orang yang perkara PELIK BIN AJAIB selalu ada pada Umno... cuma dahulunya TUAH selalu ada bersama Umno jadi perkara PELIK tak dinampak PELIK... walaupun perkara PELIK sering DIPERTONTONKAN oleh ISI PERUT UMNO... kah kah kah !.

Mana tidak PELIK BIN AJAIB nya beb bila satu PARTI yang pernah MAMPOS akibat PERANGAI HASAD DENGKI (PHD) ISI PERUT nya tapi masih hendak MENDAKWA sebagai Parti yang memperjuangkan PERPADUAN MELAYU ISLAM... yang HERAN nya pulak masih ada Orang Melayu yang PERCAYA akan DAKWA tersebut... kah kah kah... kalau gua tanya BUDAK BAWAH UMUR yang bertanyakan berkenaan NAJIS MUGHALAZAH kat Hj Najib pun akan GELAK GULING-GULING kalau dengar CERITA SEBENAR siapa UMNO dan ISI PERUT nya...ditamabAh lagi dengan TUAH yang dah HILANG dari UMNO jadi segala PELIK BIN AJAIB lebih MUDAH difahami oleh RAKYAT... kah kah kah !.

Berbalik kepada AMANAT yang dikeluarkan oleh BU1M yang gua baca dalam SH hari ini... JELAS TERANG LAGI BERSULUH yang BU1M ni pun juga mempunyai penyakit MUKA TAK MALU TAHAP TAMPAL KULIT BABI 14 INCI yang kebanyakanya ada pada ISI PERUT UMNO terutama nya PEMIMPIN UMNO... kah kah kah... ini lah MANUSIA yang menyuruh Presiden PAS Datuk Seri Hj ABdul Hadi supaya BERTAUBAT dengan mengatakan AMANAT tersebut adalah SALAH... tapi bila ada CADANGAN dari MENTERI PAN TIN TUN Datuk Rias Yatim untuk menjemput MUFTI dan ALIM ULAMA' dalam FORUM bagi membincangkan AMANAT HADI tersebut... beliau antara yang AWAL-AWAL lagi telah MENOLAK JEMPUTAN tersebut... kah kah kah !.

Sedangkan beliau adalah antara MUFTI BARUA UMNO yang CUKUP SUKA mengulas dengan MENDAKWA dan MENJATUHKAN HUKUMAN yang AMANAT HADI adalah SALAH serta menyuruh Hj Hadi supaya BERTAUBAT... jadi tak salah kalau gua panggil MUFTI PERAK ni pun sama macam Hj Najib yang TAK BERTELOR atau dalam UNGKAPAN BARU nya ROTI NAJIB... kah kah kah... jadi pada PENYOKONG MUFTI YANG TAK BERTELOR ni jangan lah lu orang nak TERASA HATI pulak beb... gua cakap ada FAKTA dan bukan nya AUTA beb... ada baik lu orang pergi tanya kat MUFTI KESAYANGAN lu orang tu sama ada beliau ADA TELOR atau TIDAK beb... atau ADA TELOR tapi DAH KECUT... kah kah kah !.


hemmmmm..... suruh mufti ini cermin dulu muka umno dan isi perut umno termasuk muka beliau tu beb... kalau tun mahadey buat perangi seperti penchacai umno itu kita faham lah sebab namanya pun tun madey maha masalah negara dan bapak maha pengkhianat negara... tapi beliau nak takut apa beb... tak kan nak bawak jawatan mufti yang sekarang ni bertaraf exco sampai lubang kubur... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. Dei sani lu sama itu nasharudin ada sehati sejiwa,pikin satu partu baru Parti ahli neraka.kakkkkkaaaa

    BalasPadam
  2. Kalau ikut petua(amanat?) mufti umno ni, sah lah banyak menteri2 Umno Melayu dah jadi kafir sebab mereka yang luluskan benda tu. Pas mana ada kuasa bagi permit untuk cetak bible dalam Bahasa Melayu. Kan permit duduk bawah KDN.Tanyalah Najib, Nazri Aziz atau Hishamudin Husin.

    BalasPadam
  3. Saya bukan ada sijil, diploma atau ijazah dalam pengajian ISLAM seperti mufti Perak dan sewaktu dengannya, tapi fahamlah sedikit tentang ketuhanan yang menjadi isu sekarang iaitu kalimah ALLAH.
    Nak tanya dekat mufti Perak ni, yang dia esakan ALLAH selama ini huruf ke? atau nama atau kalimah ke? Saya yang jahil ni mengEsakan Zat. Bagaimana dengan mufti?
    Sekiranya kalimah ALLAH menjadi hak mutlak kepada orang Islam seperti yang tertulis pada baner yang diletakan di masjid2 tertentu oleh pecacai UMNO, orang yang bukan Islam siapa pula yang menjadikan mereka? Ada tuhan lain ke selain daripada ALLAH? Jadi sesiapa yang menyatakan kalimah ALLAH itu hak mutlak kepada orang Islam bermakna mereka inilah yang menduakan ALLAH. Wallahhualam! Fikir2kan lah! Lantaran itulah ALLAH melantik Rasul SAW dari seorang gembala yang tidak tahu membaca dan menulis tetapi mempunyai sifat Amanah, Patonah, Sidiq dan Tabligh. Mengutamakan perkara-perkara dunia untuk akhirat dan bukannya mengutamakan dunia untuk dunia seperti mufti Perak dan yang lain sewaktu dengannya.

    BalasPadam
  4. wahai macha2 sekalian. bukan semestinya yg baik itu baik seluruhnya & bukan semestinya yg buruk itu buruk seluruhnya. hanya Allah shj yg Maha Lengkap. sebagai makhluk, sebaik manapun mesti ada cacat celanya. adakah apa yg disebut, ditulis oleh mufti perak itu satu kesalahan? knp mesti digelar mufti itu barua umno? timbalan mursyidul am pas sendiri sependapat dgn mufti tersebut berkaitan penggunaan kalimah Allah dlm bible berbahasa melayu. ianya boleh menjerumuskan kita kpd kufur dan kafir! pedulilah dgn menteri kdn yg tak cukup telur itu. tubuh dan otak menteri kdn tidak berkait langsung dgn mufti perak. seruan dan pencerahan kpd sesuatu isu haruslah diterima dgn berlapang dada. cukupkah kita hanya dgn menyalahkan org itu dan ini, gelar mereka dgn gelaran tak baik, maki hamun mereka sedangkan apa yg mereka katakan itu benar. hanya kerana kita tafsirkan apa yg mereka katakan itu tidak memihak kpd parti & kecenderungan politik kita, maka totally kita tolak mereka. bukankah kita sebenarnya memilih utk rugi besar di masa depan hanya kerana nampak sedikit keuntungan yg belum tentu menjadi milik kita?

    BalasPadam
  5. Gua nak panggil apa itu gua punya hal wahai BARUA UMNO... lu tak suka pun itu lu punya hal... ok BARUA UMNO... kah kah kah

    BalasPadam
  6. Kah kah kah!!! Terbaiklah bro!! Barua umno jer yg nak bela harussanasini...

    BalasPadam
  7. mamat punya ulasan kat sini macam kepala butuh

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....