DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 21 Disember 2012

PENYAMUN NI KATA JANGAN UNGKIT KISAH LAMA BEB... HAAKKK TUIIIHHHH... KAH KAH KAH !.

Wahhhhh... banyak punya cantik MUKA PENYAMUN ni beb... beliau mengatakan JANGAN DIUNGKIT KISAH LAMA... apa hal pulak tak boleh DIUNGKIT kisah lama... kah kah kah... kalau JASA MINTA DIKENANG kenapa PERBUATAN HARAMJADAH tak boleh DIUNGKIT... apa lu ingat HARTA RAKYAT seperti HARTA MAK BAPAK UMNO yang punya ke... sampaikan tak boleh nak DIUNGKIT segala perbuatan HARAMJADAH lu orang... gua rasa lah beb Penyelaras BN Selangor, Dato' Seri Mohd Zin Mohamed ada MASALAH sikit dengan OTAK beliau... sebab itu TERLAMPAU banyak perkara BODOH BIN BAHLUL yang beliau buat dari DULU KINI dan mungkin SELAMANYA... apa beliau LUPA ke SELAMA ini yang Umno/Bn HIDUP dari SEJARAH LAMA... kah kah kah !.

Kalau tidak kerana SEJARAH LAMA diungkit kembali... walaupun sejarah tersebut KADANG-KADANG BANYAK YANG DITIPU... JANGAN HARAP lah UMUR UMNO/BN MEMERINTAH boleh mencecah sehingga 55 tahun KONON nya JANJI DITEPATI... kah kah kah... sebab itu gua katakan yang beliau ni ada sikit masalah dengan OTAK beliau beb... sedangkan JENTERA MEMPROSES dan MENGELUARKAN FITNAH dalam Umno/Bn pun MENGULANG TAYANG SEJARAH SILAM... seperti AMANAT HJ HADI... WANG 3 BILLION MILIK ANWAR... UMNO/BN BANYAK BERJASA... kenapa pulak tidak boleh DIUNGKIT UMNO/BN BANYAK MEROMPAK... UMNO/BN BANYAK MENIPU seperti yang  DIAKUI oleh Pemimpin WASSATIYAH UMNO Dato' Seri Hj Najib dan juga beliau sendiri... kah kah kah.  

Yang TERBARU ni beliau mahu Parti DAP agar tidak mengungkit ISU-ISU LAMPAU berkaitan PENTADBIRAN UMNO/BN di Selangor sebelum tahun 2008... dengan kata-kata  antaranya "mengapa perlu mengungkit semua isu ini?... segala yang silap berlaku sebelum 2008... kami berhadapan pelbagai isu dan YA rakyat telah MENGHUKUM kami pada tahun 2008... Perdana Menteri juga telah MENGAKU SILAP (MENGAKU MENYAMUN) dan kami juga MENGAKU KELEMAHAN (MENGAKU TERSILAP MENYAMUN) dan MEMOHON MAAF"... sewaktu diminta mengulas dakwaan-dakwaan DAP berhubung PEMILIKAN 24 KEPING TANAH oleh BN yang didakwa DIBELI SECARA MURAH sewaktu UMNO/BN mentadbir Selangor.

Yang paling gua rasa LAWAK dengan kenyataan beliau ialah PENGAKUAN beliau berkenaan kemampuan KERAJAAN PAKATAN RAKYAT (PR) MENGUMPUL RIZAB TUNAI NEGERI SELANGOR sebanyak RM2 bilion... tapi dalam masa yang sama mahukan Kerajaan PR menjelaskan bagaimana cara TERKUMPULNYA TUNAI sebanyak itu... kah kah kah... SOALAN BODOH ni beb tak payah lah Kerajaan PR Negeri Selangor yang JAWAP... gua yang yang BODOH ni pun tahu JAWAPAN nya... tapi KEBODOHAN gua tak lah sampai ketahap seperti Penyokong Umno/Bn beb... kah kah kah... oiiii BAHLUL BIN BANGANG apa yang SUSAH sangat nak minta PENJELASAN... kalau HARTA RAKYAT TAK DIROMPAK sudah tentu RIZAB TUNAI akan MENINGKAT lah BEBAL... kah kah kah !.

Sebab itu sekarang ni sudah ada PERPATAH BARU bagi MENGANTIKAN PERPATAH LAMA beb... ialah Perpatah yang berbunyi "BODOH MACAM LEMBU" digantikan dengan "BODOH MACAM UMNO"... kah kah kah... kalau lu ada menonton FILEM lakonan AHLLAHYARHAM TAN SRI P.RAMLEE sudah tentu lu pernah menonton Filem "PENDEKAR BUJANG LAPOK"... antara dialog yang yang DIMINATI ialah "ANAK MURID APAKAH PERKATAAN INI"... perkataan tersebut ialah ALIF MIN NUN WAU... maka dijawap lah oleh anak-anak murid tersebut dengan YAKIN... "SARKIS CIKGU"... kah kah kah... kenapa mesti dijawap dengan SARKIS beb... kenapa tidak dijawap dengan yang lain... seperti MANGKUK ke... TUNGGUL KAYU ke... yang itu kena lah DIPIKIR-PIKRKAN oleh lu orang ok... kah kah kah !.  mk


hemmmmm..... kalau lu orang tengok sekarang ni giliran beliau untuk menonjolkan diri selepas menteri serba boleh ds noh omar senyap... tapi beliau lupa kalau menteri serba boleh pun senyap kena belasah ini kan pulak beliau yang 10 kali ganda dengan 900 peratus pun tak tahu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Penyamun Tarbus dari BN Selangor dok lama lagi Bakal Nak wasalam... sebelum jadi YB tak lah seberapa rotikaya hidupnya biasa ja, Bila dah jadi YB tak berapa lama dgn tiba2 jadi JUTAWAN bila disoal-siasat bermacam2 RASUAH daripada isu TANAH sampai lah ke isu LEMBU di-samun jutaan ringgit ,Apakah Duit yg LESAP itu Duit dari gaji Ds Haji Ajib atau gaji Ds Haji Uddin,Dah kalau bukan kenapa kita tak boleh ungkit penyalawengan HARTA RAKYAT oleh geng BN Si Penyamun Tarbus,Tujuanya di-ungkit kembali adalah untuk memberi ingatan semula kepada rakyat, terutama Orang2 Melayu mudah LUPA....Apabila saja tiba PRU setiap LIMA tahun sekali PM akan memberi batuan RM500 untuk meringgan beban hidup rakyat yg diumun dalam Tv-tiga suku,kalu di kira berapa lama boleh pakai Duit sebanyak itu? Tujuannya tak lain tak bukan suapaya rakyat akan lupa isu Duit yg Hilang Jutaan ringgit dicuri penyamun2 Tarbus BN.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....