DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 20 Disember 2012

JOM NYANYI LAGU AES KAT MENTERI NI... ALA LA LA LATUK... ALA LA LA LATUK... KENAPA KLUK KLIK... KAH KAH KAH !

APA BARANG lah lu LATUK... dulu orang kata TANGGUH DULU tapi lu kata TAK BOLEH TANGGUH... sekarang bila SAMAN sudah keluar APA HAL lu kasi TANGGUH... kah kah kah... apa lu TAKUT ka LATUK... lu pun dah SATU MACAM dengan lu punya Pemimpin dalam Barisan Nasional (BN) iaitu Datuk Ser Hj Najib WASSATIYAH (DSHNW) yang selalu buat kerja KLUK KLIK... depan RAKYAT cakap lain... dalam Masyuarat Umno cakap lain dan bila balik rumah jumpa Datin Seri Hajah Rosmah (DSHR)... bangun aje tidur dan jumpa WARTAWAN terus cakap lain... kah kah kah !.

Itu pasal lah LATUK lain kali bila RAKYAT BERSUARA lu kena AMBIL PERHATIAN... Rakyat bukan semua nya BODOH macam KEBANYAKAN yang ada dalam Umno/Bn... mereka BUKAN MENENTANG KEBAIKAN yang ada dalam Automated Enforcement System (AES) tapi mereka MENENTANG cara PERLAKSANAAN yang lebih MENGUNTUNGKAN GILA BABI KRONI UMNO/BN... dan ianya bukan dibuat atas DASAR KEPERIHATINAN kepada KESELAMATAN RAKYAT... kalau ada pun KEPERIHATINAN itu setelah FAKTOR KEUNTUNGAN GILA BABI KRONI diambil kira... kah kah kah !.

Lu jangan BUAT ini NEGARA macam MAK BAPAK UMNO/BN yang PUNYA LATUK... sekarang APA MACAM... tak pasal-pasal lu sudah bagi BOLA TANGGUNG kat Pakatan Rakyat (PR)... kah kah kah... sebab yang dikatakan oleh Pemimpin PR kebanyakan nya berkenaan AES adalah BETUL bukan begitu ka LATUK... kalau tidak mana mungkin lu kasi BERHENTI itu SAMAN LATUK... kah kah kah... itu pasal lain kali bila buat kerja kasi GUNA itu OTAK... lu jangan ikut itu Pemimpin Umno punya OTAK yang dari DULU KINI dan SELAMA BODOH kerana LEBIH MEMENTINGKAN PERUT SENDIRI dan KRONI dia orang... kah kah kah !.

Tak apa la LATUK... itu BARANG pun sudah LEPAS... mahu UNDUR balik pun sudah TERLAMBAT... apa yang perlu ialah KAJIAN serta cara ia DIKENDALIKAN biarlah MENGUNTUNGKAN RAKYAT dan TIDAK HANYA UNTUNG GILA BABI PADA KRONI... dan lagi satu LATUK... lu kena cakap kat itu JABATAN PENGANGKUTAN JALAN (JPJ) yang dibawah lu punya KEMENTERIAN... kalau PENYELENGARAAN AES tidak MAMPU mereka BUAT SENDIRI... lu TANYA apa MASALAH nya... kalau TAK CUKUP KAKITANGAN suruh TAMBAH Kakitangan... dan kalau sudah tambah Kakitangan pun masih BANYAK SONGEH lebih baik aje suruh dia orang LETAK JAWATAN... kah kah kah !.

Ok la LATUK ini LAGU gua tuju KHAS buat lu... lu BELAJAR CARA POLIS tu TEGAS dan tak KLUK KLIK dalam TINDAKAN... bukan apa LATUK... terlalu banyak MASA... TENAGA dan DUIT DIHABISKAN sebelum ini bagi PIHAK yang MENYOKONG dan MENENTANG dalam MEMBAHASKAN AES sebelum ianya DILAKSANAKAN... tapi bila sudah dilaksanakan dan SAMAN dikeluarkan lu pulak TERUS POTONG STIM... pada yang MENENTANG termasuk gua memang lah rasa SERONOK... tapi pada yang MENYOKONG AES tak ke KES NAYA LATUK... kah kah kah !.  mk



hemmmmm..... bak kata orang beb... kalau dah tuah tak menyebelahi... maka macam-macam cara suwey lah yang akan dibuat... ditambah lagi kalau dah memang dizaman banyak suwey dari tuah nya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....