DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 6 November 2012

MUHYIDDIN YASSIN DAH MULA MERABAN... KAH KAH KAH !


Apalah AGAK-AGAK nya yang membuat Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin MERANGKAP Timbalan Presiden WASSATIYAH sampai mengeluarkan satu KENYATAAN yang seperti orang yang baru TERLEPAS dari TANJUNG RAMBUTAN... kah kah kah... konon nya MACAM nak MEMBIDAS Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyeru orang Melayu supaya menyokong DAP... tapi yang keluar dari adalah tahap MERABAN BIN MEROYAN... kah kah kah !.

Kata beliau beb "PAS tidak akan mendapat sokongan lagi jika itu menjadi kenyataan... kalau semua orang Melayu masuk DAP... PAS tidak ada ahli lagi" ...  lu ni MIMPI ke MENGIGAU Muhyiddin oiii... sokongan TAK BERMAKNA menjadi AHLI... apa ada KENA MENGENA  orang MELAYU memberi SOKONGAN kepada DAP dengan PAS tak akan MENDAPAT sokongan... kah kah kah... lu kalau NAK MENIPU pun AGAK-AGAK lah beb... jangan sampai nak menipu KESUDAHANYA menampakan KEBEBALAN MANGKUK TINGKAT... kah kah kah !. 

Tak kan kerana Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Zahid Ibrahim nak MENCABAR Datuk Seri Haji Najib dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lu SERONOK sangat sampaikan macam ORANG HILANG AKAL bila buat KENYATAAN... kah kah kah... apa lu nak sangat ke TENGOK DSHN KECUNDANG atau pun SETIDAK-TIDAK nya melihat UNDI POPULAR DSHN MEROSOT... kah kah kah... ialah supaya SENANG lu menjadi KETUA PEMBANGKANG atau pun MENCABAR DSHN dalam PEMILIHAN UMNO selepas selesai saja PRU13... kah kah kah !.

Tak tahu lah beb apa punya MALANG nasib lu yang BAKAL menjadi PRESIDEN UMNO namun BELUM TENTU menjadi PERDANA MENTERI... kah kah kah... sebenarnya NASIB lu dengan nasib DSHN boleh dikatakan LEBIH KURANG SAMA aje beb... satunya menjadi Presiden Umno yang mungkin PALING SEKEJAP MENJADI PERDANA MENTERI dan lu pulak BAKAL menjadi Presiden Umno yang mungkin menjadi KETUA PEMBANGKANG YANG PERTAMA DARI UMNO... kah kah kah... cuma yang BEZANYA ialah DSHN ada juga MERASA menjadi Perdana Menteri walaupun MUNGKIN TAK LAMA... kah kah kah !.

Jangan lah kerana KERISAUAN lu bakal TAK DAPAT JADI PERDANA MENTERI dan KEGEMBIRAAN kerana HENDAKAN NAJIB KALAH ataupun UNDI POPULAR MEROSOT lu jadi seperti ORANG SAWAN BEB... SOROK-SOROKAN sikit kerisauan atapun kegembiraan lu tu... takut ada pulak MUKA LAIN dari Umno yang BAKAL menjadi PERSAING lu untuk JAWATAN Presiden Umno serta Ketua Pembangkang Pertama dari Umno... kah kah kah... lu TAHU aje lah kan... kalau dah NAMANYA UMNO... kalau boleh JILAT AKAN DIJILAT... dan kalau boleh DIPIJAK AKAN DIPIJAK... kalau tidak masakan Umno boleh MAMPOS dalam tahun 1987, kah kah kah !.  sumber mk


hemmmmm..... kalau lu cakap dengan penyokong umno bebal mangkuk tingkat boleh lah muhyiddin... kerana spesis tersebut akan umngok aje dengan walau macam mana sekali pun temberang yang lu buat... kah kah kah... umporno perkasam jati... ertul-betuk meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Salam Mat Indera

    Kalau betui ikut undang-undang sampai sekarang parti itu masih tak sah. Apa tidaknya. Mereka main politik wang dalam pemilihan ketua. Kalau dah politik wang, rasuah perwakilan, di mana sahnya? Ini belum lagi rasuah pilihanraya dan penipuan besar-besaran seperti adanya pengundi tidak sah aka pengundi hantu

    BalasPadam
  2. Wa'alaikumsalam Yong
    Depa mana reti ikut undang-undang Yong... sebab Keturunan depa Inggeris Penjajah pun macam tu jugak... kemana lagi tumpahnya kuah kalau tidak kenasi... kah kah kah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....