DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 7 November 2012

MAK Aiiii... LU PUN NAK MENGULAS GAK... KAH KAH KAH !

Baik aje lah lu jaga KELUARGA lu yang pernah lu kata tak tahu tentang BIDAAN PROJEK LEMBU NFC oleh SUAMI lu tu... walaupun lu adalah salah seorang ANGGOTA KABINET KERAJAAN UMGOK dimasa itu... keluarga lu sendiri pun lu TAK TERJAGA tapi masih ADA HATI nak mengulas perkara dan HAL orang lain... atau pun lu CERMIN aje dulu muka lu tu MAK IJAT dan jangan lupa bawa juga keluarga lu semasa lu TENGOK CERMIN tu... tak ketinggalan juga LAMBANG KEBANGSATAN UMNO yang ada gambar KERIS TELANJANG jangan lu tinggalkan ok... sebab kalau TERTINGGAL kata orang UMNGOK tak ada UMPHHHH !!!... kah kah kah !.

Lu kalau TAK BERCAKAP hal orang lain... orang lain pun tak kan SIBUK nak ULAS hal lu beb... sebab kalau lu DIAM orang tak kan dapat nak mengulas... tapi bila dah lu GATAL MULUT mengulas tanpa rasa MALU... tak kan orang lain nak DENGAR aje lu MELALUT macam orang SAWAN... kah kah kah... terpaksa jugak lah orang lain BUAT DOSA dengan MENGUMPAT lu... itu pun kalau ianya dikatakan dosa bila MENGULAS hal-hal kepentingan RAKYAT... cuba gak lu BELAJAR-BELAJAR buat MUKA MALU sikit boleh tak... jangan lah lu jadikan AMALAN muka tak malu TAHAP TAMPAL KULIT KHINZIR 14 INCI tu ok... sebab gua pun KESIAN jugak dengan lu MAK IJAT oiii... kah kah kah !.

Sepatutnya lu DUDUK dan JAGA aje KELUARGA lu tu Mak Ijat oiii... setidak-tidaknya keluarga lu TERJAGA dan lu pun nanti tak kata SAYA TAK TAHU TENTANG BIDAAN SUAMI SAYA... tak kan lu TIDUR SATU KATIL MIMPI LAIN-LAIN... ada PENCHACAI UMNGOK yang beri PERUMPAMAAN iaitu tak semua suami yang KAHWIN LAIN isteri nya TAHU walaupun tidur satu katil... itu BAB kahwin beb yang ISTERI PETTAMA TIADA KEPENTINGAN DAN TAK PERLU DIBERITAHU... kah kah kah... tapi dalam HAL LEMBU ni Mak Ijat adalah antara ANGGOTA KABINET yang boleh MEMBANTAH DAN BERSETUJU seperti kata TUN MADEY semasa PERBICARAAN Tun Ling Leong Sik...

...bahawa TIADA SEORANG PUN ANGGOTA KABINET MEMBANTAH BERKENAAN HARGA PKFZ... yang BERMAKNA setiap PROJEK KERAJAAN akan DIBENTANGKAN dalam MASYUARAT KABINET... kalau dizaman MAHA MASALAH NEGARA pun ada dibuat Masyuarat Kabinet dan BOLEH MEMBANTAH... tak kan dizaman PERDANA MENTERI WASSATIYAH DEMOKRASI TERBAIK tak ada dibuat Masyuarat Kabinet kot... rasanya dizaman HAJI NAJIB lagi lah Masyuarat jadi RUTIN atas sebab MAQASID SYARIAH dan IKUT SUNNAH RASULLULLAH SAW jadi PANDUAN... oleh itu Mak Ijat lu JANGAN HERAN apa yang diperkatakan oleh NURUL IZZAH yang masih MENTAH... sedangkan ADA yang TUA pun masih TAK TAHU tentang NAJIS MUGHALAZAH... kah kah kah !.

Bukan nak KETAWAKAN SIPOLAN tu beb kerana TAK TAHU tentang Najis Mughalazah... tetapi ketawakan beliau kerana dah lah tak tahu tapi BERLAGAK PANDAI... ataupun dalam bahasa SASTERA Menteri Penerangan Komunikasi dan Multi Media PAN TIN TUN TIM ialah BODOH SOMBONG... kah kah kah... oleh kerana PEMIMPIN TUA pun begitu... ini kan pulak lah Nurul Izzah yang boleh dikatakan MASIH MENTAH... jadi rasanya ADA BAIK kalau Mat Ijat NASIHATKAN SIPOLAN masuk balik KELAS FARHU AIN... supaya nanti ia nya akan menjadi IKUTAN kepada ORANG MUDA dan yang masih mentah... yang mana diharapkan apabila orang muda tadi mnejadi orang tua... ianya tidak MENGULANGI apa yang dah dilakukan oleh SIPOLAN tersebut... kah kah kah !.  sumber SH


hemmmmm..... umno oh umno.... setiap kali pemimpin nya mengulas sesuatu perkara maka bertambah lah kejelasan wajah munafikun pada umno... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....