DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 18 November 2012

LA... POLIS TU YANG MEROGOL KENAPA PULAK LAH MENTERI NI LU ORANG SURUH LETAK JAWATAN BEB... KAH KAH KAH !

Apa barang beliau nak MELEPASKAN jawatan Menteri Dalam Negeri tu beb... sedangkan yang MEROGOL adalah Anggota Polis... rasa gua lah kalau KESALAHAN tersebut beliau yang melakukan... itu pun belum tentu beliau mahu MELETAKAN jawatan beb... ini kan pulak orang lain yang buat macam mana beliau nak TANGGUNG... kah kah kah... SEDAP  nya orang dapat tak kan BALAK beliau nak TERIMA... kah kahkah... itu lah sebab... lain kali bila RAKYAT BERCAKAP ambil lah PERHATIAN... bila dikatakan INDEX JENAYAH MENINGKAT beliau dengan BARUA-BARUA beliau CEPAT-CEPAT nafikan... mula lah BAWAK cerita sana lah... sini lah dan macam-macam ALASAN... kah kah kah !.

Sampaikan di satu PERINGKAT beliau mengatakan yang JENAYAH hanya PERSEPSI RAKYAT... perkataan PERSEPSI ni sangat DITAKUTI oleh Pengerusi Ulama Muda Umno iaitu Ustad Fathul Bari (UFB) macam MELEBIHI beliau takutkan kepada FITNAH... kah kah kah... sebab itu Menteri Dalam Negeri ni menggunakan perkataan persepsi... itu lah STANDARD PEMIKIRAN beliau beb... sedangkan sebelum ini bukan ORANG AWAM sahaja MANGSA kepada jenayah tetapi Anggota Polis pun ada yang DITEMBAK oleh SIPENJENAYAH... tapi beliau masih lagi mengatakan INDEX JENAYAH MENURUN... entah index dari mana yang beliau gunakan pun gua tak tahu beb... kah kah kah !.

Gua yang paling MELUAT dengan beliau ialah bila bercakap selalu aje KEPALA LUTUT jadi SANDARAN beliau... manusia ni beb kalau jadi PEMIMPIN ada BERBAGAI jenis... ada setengah tu bercakap TAK PANDAI tapi bila kepada KERJA akan dikatakan TIP TOP... ada setengah tu pulak bercakap PANDAI tapi bab kerja HANCAI BOCAI... tapi beliau ni beb dah lah bercakap kepala lutut jadi sandaran kemudian kerja pulak ???... malas gua nak tulis beb... cuma ialah mungkin BADAN beliau yang BERTUAH sampaikan boleh jadi MENTERI... ditambah pulak dengan yang ada dalam Umno tu 99 peratus nya adalah jenis BEBAL BERGANDA beb... ini bukan saja-saja gua nak cakap... kalau dia orang TAK PERCAYA suruh dia orang tanya lah dengan Tun Madey... kah kah kah !.

Lu orang tengok aje lah Program Karnival Kerjaya Pemuda BN di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini... sepatutnya Ketua Pemuda BN yang ada sekarang lah yang SIBUK tapi muka beliau pulak yang MENYEBUK...macam mana lah Ketua Pemuda Umno Yb Khairy Jamaluddin (KJ) tu tak MERAJUK dan kata TAK MAHU BERTANDING dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... habis semua program ORANG MUDA beliau menyebuk... kah kah kah... sampaikan KJ tu tak ada PELUANG nak TONJOLKAN DIRI beliau... kalau ada peluang pun yang jenis SIGN MATI iaitu DEBAT... sebab berdebat dah SAH yang Menteri ni TAK BOLEH beb... atau lebih kurang dengan sepupu beliau iaitu ROTI NAJIB... kah kah kah !.

Tak tahu lah gua nak cakap kalau Umno/Bn masih lagi Menang dalam PRU13 nanti... minta-minta DISELISIHKAN MALAIKAT 44 lah beb... lepas tu menang nya pulak dengan MAJORITI 2/3... dah tentu lah Menteri ni akan NAIK TOCANG lagi beb... lu orang BAYANGKAN lah apa akan JADI dengan NEGARA ni... kah kah kah... tapi apa-apa pun PERJUANGAN MELAWAN UMNO/BN tetap gua TERUSKAN... kerana bagi gua DOSA-DOSA UMNO tak MAMPU di TUTUP dengan JASA-JASA... kalau lah itu boleh dikatakan jasa... sebab untuk menjadi Pemimpin bukan nya DIPAKSA... ianya secara SUKA RELA... dan lepas tu DIBAYAR pulak GAJI... tak cukup dengan gaji DITAMBAH pulak dengan MEROMPAK HARTA RAKYAT... kah kah kah !.  mk


hemmmmm..... cerita yang gua dengar lah tentang menteri ni... dikawasan beliau pun orang umno/bn pun menyampah dengan beliau beb... tapi yang pelik nya macam mana beliau boleh menang ya... sehinggakan sampaai naib presiden umno pulak tu... pelik-pelik... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Tanya menteri lidah kontot ni dah pulang ke belum baju bersih yang ko kebas ari tu???ari tu mase kebas cam sial je...

    BalasPadam
  2. Jenis Mulut besor memang kuat KULUM.
    MUdin...Mudin...
    Auw...auw...auwwwwww..

    BalasPadam
  3. ini semua bukan salah ibu mengandung tapi salah keldai-keldai yang lantik dia jadi menteri ! ABU jangan lupa @!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....