DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 21 Oktober 2012

AIIYAAH !!! LU MANA CEKOLAH LATUK, UTANG MANYAK TATAK BULIH BANKLAP Oiii... KAH KAH KAH !

Gua rasalah beb Datuk Wee Ka Siong yang juga Ketua Pemuda MCA ni semasa sekolah beliau TAK GUNAKAN CAPUAH seperti yang selalu di GUNA PAKAI oleh SEKOLAH JENIS CINA... sebab itu BEBAL beliau sama dengan PEMIMPIN UMNO... kah kah kah... ada ke HUTANG BANYAK TAK BOLEH MUFLIS... kah kah kah... sekolah mana lah beliau ya beb... sepatut cikgu kat sekolah tersebut DIPECAT 24 JAM kerana mengajar ILMU SALAH atau ILMU SONGSANG... kah kah kah !.

Dulu gua ingatkan ORANG CINA semuanya PANDAI MATEMATIK beb... tapi gua SILAP kerana TAK SEMUA orang Cina pandai matematik terutamanya kalau dah BERSAHABAT DENGAN PEMIMPIN UMNO... nampak GAYANYA pemimpin Umno lagi BIJAK MENIPU hinggakan orang CINA MCA pun boleh TERPENGARUH dengan PERKIRAAN pemimpin Umno... lebih baik lu jangan jadi orang Cina lah LATUK sebab itu kecik punya PERSOALAN pun lu dah TAK TAHU... kah kah kah !.

Semasa gua belajar kat sekolah dulu apabila dikatakan HUTANG MELEBIHI PENDAPATAN ianya sesuatu yang TAK BAGUS kerana KEMUNGKIN untuk menjadi MUFLIS adalah BESAR jika ianya BERTERUSAN... yang bermaksud kita tak MENGURUSKAN PERBELANJAAN DENGAN BETUL... kalau pada INDIVIDU bermakna suka berbelanja pada BARANG YANG TAK MUSTAHAK dan LEBIH TERUK lagi kalau SUKA BERJOLI SAKAN SAMPAI HILANG AKAL... kah kah kah !.

Itu kalau contoh kepada individu... tapi bagaimana pulak kepada yang namanya KERAJAAN... yang PERBELANJAAN MELEBIHI PENDAPATAN... kerana kalau mengikut kata DATUK SAHABAT UMNO ni DIFISIT NEGARA TDAK AKAN MEMBUAT MUFLIS... mungkin betul kalau ianya diatur dengan betul... tapi kalau dah asik DIFISIT aje TIAP-TIAP TAHUN dan perbelanjaan banyak kepda KETIRISAN seperti membeli barang yang harga RM150 ribu dengan RM690 ribu... lu orang SENDIRI FIKIR lah beb apa akan TERJADI... kah kah kah !.

Tapi sebenarnya beb itu semua adalah untuk MENIPU RAKYAT demi MENGEKALKAN PEMERINTAH yang JELAS LAGI BERSULUH PENUH DENGAN RASUAH... contoh yang diberi oleh SAHABAT UMNO berkenaan NEGARA SINGAPURA, JEPUN, UNITED KINGDOM, JERMAN serta AMERIKA SYARIKAT adalah PERBANDINGAN BODOH bagi MENIPU PENYOKONG YANG BODOH DAN BEBAL... lu orang tak percaya lu orang tanya TUN MAHADEAD yang pernah berkata "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk Umno"... kah kah kah !.  sumber mk


hemmmmm..... datuk betul-betul cuba nak membodohkan rakyat... tapi dia lupa yang bukan semua rakyat bodoh dan bebal macam penyokong umno/bn... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Patutlah penyokong mereka tak cerdik, pemimpin mereka bangang tupanya.

    BalasPadam
  2. utang lebih 30K kalau tak bayar bank boleh bangkrup kan individu.. ini kan hutang beratus juta.. apa punya bangang menteri ni.. ada pepatah.. "it take an idiot to sent one idiot to the parliament" tepuk dada tanya selera bodonh piang

    BalasPadam
  3. Siapa saja yang menyokong UMNO adalah manusia bodoh lagi bangang sebab UMNO itu sendiri dari spesis BODOH/@BANGANG.....Tak hairanlah bila sahabat kita ni jadi BAHLUL.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....