DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 16 Oktober 2012

DARI PUSAT RAWATAN MANA LAH BELIAU NI TERLEPAS YA BEB... KAH KAH KAH !

Lu orang kenal tak dengan beliau ni beb... angin tak ada ribut tak ada tapi macam mana lah beliau ni boleh terlepas ya beb... kalau ada angin dan ribut mungkin boleh katakan tembok PUSAT RAWATAN tu ROBOH... kah kah kah... ini mesti kes PENJAGAAN TAK TERURUS yang macam Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) yang baru hari ini dikeluarkan... selepas 17 hari Belanjawan 2013 Dibentangkan oleh PERDANA MENTERI WASSATIYAH... (JANJI DITEPATINYA 7 HARI)... kah kah kah... kesian dia beb macam mana lah dia orang kat PUSAT RAWATAN ni buat kerja ya... jaga beliau ni seorang pun dia orang MAIN-MAIN apasal... kalau dah TAK MAMPU NAK JAGA PUSAT RAWATAN tersebut... baik aje BERHENTI ataupun lagi BAIK dia orang TUTUP PUSAT RAWATAN tersebut... kah kah kah !.

Dia orang patutnya jaga beliau ni dengan PENUH PERHATIAN beb... beliau ni dalah TUA... tak tahu lah gua sama ada beliau ni NYANYUK atau pun HILANG INGATAN... tapi kalau mengikut nama PUSAT RAWATAN tersebut... ada yang kata TEMPAT RAWATAN HILANG INGATAN... dan ada yang kata pulak tempat tersebut BERBGAI-BAGAI GUNA atau dalam bahasa INGGERIS PENJAJAH KETURUNAN UMNO "MULTI-PURPOSE"... kah kah kah... tapi kalau mengikut nama PUSAT RAWATAN tersebut yang berbunyi UMNO... ada kata UNITED MALAY NO OTAK ada yang kata UMAT MELAYU NO OTAK dan ada jugak yang kata UNITED MUNAFIKUN NATIONAL ORGANSATIONS... kah kah kah !.

Yang mana satu gua pun tak pasti beb... tapi yang pastinya hampir 99 peratus kalau PENGHUNI PUSAT tersebut mengeluarkan KENYATAAN maka KEPALA LUTUT LAH JADI SANDARAN nya... kah kah kah... kalau lu orang tak percaya beb... lu orang boleh tengok kat sini... ini bukan gua TIPU atau FITNAH ini gua dapat kat situ... lu orang dah tengok sendiri macam orang tua dari PUSAT RAWATAN tersebut MERAPU DAN MERABAN kan... kalau macam itu lah MERAPU DAN MERABAN nya orang tua tersebut... rasa-rasa gua lebih baik aje lah DITUTUP PUSAT RAWATAN tersebut... dengar ceritanya pun beliau masuk bukan nya baru... dah boleh dikatakan BERPULUH TAHUN... tapi masih TAK PULIH-PULIH... kah kah kah !.

Sebelum ini pun ada seorang lagi yang SAKIT MERAPU DAN MERABAN lebih kurang macam KES yang ini jugak... cuma bezanya yang seorang lagi tu TAK MASUK PUSAT RAWATAN tersebut... dengar cerita beliau sendiri yang TAK NAK MASUK... atas sebab apa TAK NAK MASUK itu gua tak pasti lah beb... tapi cara beliau sebiji jugak macam PESAKIT dari PUSAT RAWATAN tersebut... cuma beliau tak masuk aje... tapi dengan KAKITANGAN pusat tersebut boleh dikata MACAM KUKU DENGAN ISI... kah kah kah... kalau lu orang tak percaya tengok kat sini... apa macam betul ke tidak kata gua... kan sama keduanya saling tak tumpah... kalau seorang usulkan yang seorang lagi pasti MENYOKONG... kah kah kah !.

Ini boleh dikatakan macam kes GILA TALAK TAHAP GILA BABI lah beb... mana tidak nya dengan BEKAS PASANGAN DAH BERCERAI TALAK TIGA... NAK CARI ORANG JADI CINA BUTA TAK JUMPA-JUMPA GAK... kalau ada pun TAK BOLEH DIPERCAYAI... TAKUT-TAKUT yang jadi CINA BUTA  TAK MAHU LEPASKAN PASANGAN...  mana kan tidaknya BEKAS JANDA DAH JADI REBUTAN 1 MALAYSIA... kah kah kah... yang sedihnya beb... BEKAS PASANGAN PUN TAK HINGIN... kah kah kah... sebab PERANGAI BURUK SANGAT boleh dikatakan MACAM HARAM JADAH... SIANG MALAM KERJA ASIK NAK MENIPU aje... TAK DAPAT TIPU SEBESAR LEMBU... TIPU SEBESAR BENIH PADI PUN JADI... JANJI TIPU... kah kah kah !.


hemmmmm..... ini semua dah kena penyakit muka tak malu tahap gila babi beb... tak pasal-pasal nak uruskan hal orang lain... hal dalam kain sendiri pun beserabai... ada hati naka ulas dalam kain orang lain... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betuk meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Kah kah kah! :
    Nakhaie adalah pilihan kpd ust fadil noor semasa beliau presiden pas. Namun nakhaie mengecewakan ust.fadhil setelah beliau keluar dari pas setelah merajuk.
    Nakhaie cuba melawan fitrahnya dengan menyertai umno. Namun setelah hampir tiga dekad bersama umno, nakhei hilang segalanya. Inilah tekanan yang beliau terpaksa tempuhi kini.
    Beliau kehilangan keahlian sebagai ahli jemaah islam, selama bersama umno segala akalnya terpaksa digunakan untuk memperhambakan diri kepada pemimpin umno dengan sedikit habuan. Segala senjata yang dimiliki terpaksa digunakan untuk menyerang wadah perjuang yang beliau sayangi dalam diam. Setiap kawan-kawan yang sepatutnya menjadi kawan kepadanya, terpaksa ditinggalkan,
    Sekarang 90% tali yang mengikat tengkok nakhaie telah dibuka. Beliau hampir memperolehi kemerdekaan daripada ikatan idealisma kebendaan umno. Kudrat dan kegagahannya telah berada dipenghujung senja.
    Saya merasakan nakhaie boleh menawarkan racun dalam sejarah perjuangnya dengan kembali semula kepada pejuangan islam dan pas. Apa salahnya beliau mengadap ayahanda tuan guru nik aziz dengan penuh ikhlas dan rendah diri. Kerana sejarah membuktikan nakhei tidak pernah patah hati dan tersinggung jiwa dengan TGNA.
    Namun dengan sokongan tersirat beliau keatas cadangan karut orang berjiwa cemar, telah menjarakkan semula nakhaie kepada pas dan ahlinya. Jangan ditambah cemar dijiwa, kembalilah kepangkal jalan.
    Ihsan dari kawan lama.

    BalasPadam
  2. Diakhir tahun 80an saya pernah berkawan rapat dengan orang atasan BTN dan dia memberitahu saya tentang AGEN yang meresap masok dalam PAS dan berada di peringkat tertinggi dalam parti dan terbukti benar beberapa tahun kemudian..

    Dulu kehulu kehilir pakai jubah tiba-tiba masok kejap mula pakai kot bertali-leher sampai kini..jenis Munafikun.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....