DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 14 Oktober 2012

BETUL KE YB NASHARUDDIN MAHU DIRI BELIAU DIPECAT KERANA TAKUTKAN BAI'AH DAN BERANGAN NAK JADI MENTERI LAH PULAK... KAH KAH KAH !

Itu cerita yang gua dengar lah beb... betul ke tidak ke... tak lah dapat gua pastikan tapi apa-apa pun gua cuma boleh analisa dari PERCAKAPAN, PERBUATAN SERTA TINDAK TANDUK beliau dalam MUKHTAHIR ini... sebelum ini beb Yb Nasharuddin ada mengatakan yang beliau TIADA PERANCANGAN MENIGGALKAN PAS DAN MENYERTAI UMNO... itu kata kata MULUT beliau tapi HATI gua tak tahu lah apa yang TERSIRAT... namun tindak tanduk serta percakapan beliau memang dah SAH SEBIJI MACAM BEKAS AHLI PAS YANG DIPECAT iaitu PARASIT YB DATUK HASAN ALI JATI.. itu pada gua punya ANGGAPAN lah... kalau Penyokong beliau TAK PUAS HATI... tak dapat lah gua nak tolong nya beb... kah kah kah !.

Kenapa beliau TAKUT MENINGGALKAN PAS kalau beliau YAKIN yang Pas sudah MENYELEWENG dari DASAR PERJUANGAN ISLAM dan MENYERTAI UMNO KALAU YAKIN UMNO MEMPERJUANGKAN ISLAM... sebab BAI'AH yang beliau LAFAZKAN dengan sendirinya AKAN TERBATAL apabila Parti Pas sudah tidak lagi MEMPERJUANGKAN ISLAM... tak kan beliau TAK YAKIN DENGAN KUASA ALLAH SWT YANG MAHA ADIL DAN MAHA MENGETAHUI beb... kah kah kah... atau pun beliau TAHU bahawa beliau SALAH dan sebab itu beliau MAHU KENA PECAT sebab BAI'AH nya MUNGKIN ada perkataan MENINGGAL PARTI PAS YANG MASIH MEMPERJUANGKAN ISLAM... kah kah kah !.

Mengikut kata Ahli Exco Kerajaan Negeri Kelantan yang juga salah seorang Naib Presiden Pas Datuk Husam Musa turut mempersoalkan tentang keikhlasan Yb Nasharuddin dalam memperjuangkan agenda Hudud seperti yang dilakukan nya sejak kebelakangan ini... menurut beliau "Dulu masa nak yakinkan PAS menyertai Umno tubuhkan KERAJAAN PERPADUAN... Ustaz Nasa (Nasharuddin) beritahu PAS... Pak Lah (Mr. Clean) nak beri TIGA KERUSI MENTERI jika PAS bersetuju bersama Umno... saya nak tanya dia... masa Pak Lah TAWAR Tiga Kerusi Menteri tu... ada tak beliau bincangkan sekali tentang pelaksanaan HUKUM HUDUD ?"... ini yang patut lu orang tahu tentang Yb Nasharuddin Mat Isa yang sebenarnya BERANGAN-ANGAN NAK JADI MENTERI... kah kah kah !. sumber baca sini

Tak salah beb kalau beragan NAK JADI MENTRI demi untuk BERKHIMAT KEPADA RAKYAT bukan nya MENJADI MENTERI NAK SONGLAP DUIT RAKYAT MACAM PEMIMPIN UMNO/BN... kah kah kah... tak dapat SONGLAP SEBESAR LEMBU, SONGLAP SEBESAR BENIH PADI pun jadi le beb... JANJI SONGLAP... kah kah kah... mungkin kalau ditanya Yb Naharuddin SAMPAI MAMPOS pun beliau TAK KAN MENGAKU... seperti perangai PEMIMPIN UMNO SERTA PENCHACAI UPAHAN yang konon mengatakan Badan-Badan (NGO) yang Menyokong Pakatan Rakyat (PR) mempunyai HUBUNGAN DENGAN SOROS... tapi bila mereka pun ada membuat PERJUMPAAN DENGAN SOROS... baru sibuk kata ADA JUMPA SOROS... tapi tak BINCANG PASAL NAK GULINGKAN KERAJAAN... kah kah kah !.

Dah lu orang sekarang ni JADI KERAJAAN memanglah TAK BINCANG NAK GULING KERAJAAN YANG ADA... kah kah kah... tapi SUDAH SEMESTINYA lu orang BINCANG pasal BAGAIMANA NAK KEKALKAN KERAJAAN YANG SEDIA ADA DENGAN SOROS... kah kah kah... masa kata konon nya NGO menerima DANA SOROS lu orang SENYAP dan MACAM BAGUS aje beb... tak kata pun lu orang pernah JUMPA SOROS... tapi bila TEMBELANG DAH PECAH... baru sibuk kata "APA SALAHNYA JUMPA SOROS... TUN MADEY PUN JUMPA SOROS"... kah kah kah... nasib baik beliau tak bawak sekali Yb Hasan Ali dengan Yb Nasharuddin masa JUMPA SOROS tu... kah kah kah... kalau tidak sudah tentu kedua Yb BANGANG BIN BAHLUL ni TAK DAPAT KATA yang PAS dah MENYELEWENG... kah kah kah !.


hemmmmm..... harapan gua biarlah beliau tidak dipecat supaya beliau boleh mati meragan dengan cita-cita mengkhianati perjuangan parti... dan yang paling utama kepimpinan pas tidak mencalonkan beliau dalam pru13 yang kan datang... atas sebab beliau ni ada tak menambah tak ada pun tak berkurang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A BU.

5 ulasan:

  1. Kalau tuan blog takut dengan tulisan dan pendapat, maka bolehlah dibahasakan "kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai". Aku tak setuju Nasya ni dikekalkan di dalam PAS.... kerana beliau dan Hassan Ali ialah dua ikon "Munafik" yang kalau dibiarkan di dalam PAS, maka pandangan ahli bawahan akan menjadi kacau. Sebabnya mereka ini seorang rambutnya macam "mob" dan muka macam celabai, manakala seorang lagi (belum dipecat) tak cukup inci, muka hodoh dan bergigi senget.....sahlah perangai dan muka memang sama-sama hodoh (petunjuk dari Tuhan kepada manusia)

    BalasPadam
  2. kah kah kah!
    apa untung Ust.NASA dikekalkan dalam majlis syura PAS, dan apa ruginya pula Ust.Nasa disingkirkan daripada majlis syura PAS.
    Kalau mursyid am kata Ust.Nasa "lidah panjang" ertinya beliau telah mengisytharkan bahawa Us.Nasa tidak layak berada dalam majlis syura. Mustahil dalam majlis syura PAS ada ahlinya "berlidah panjang".
    Kalau ada ahli majlis syura seorang yang berlidah panjang, ertinya majlis syura adalah majlis yang tidak layak dipercayai oleh ahli PAS. Jadilah majlis tersebut majlis syura@kura-kura, bagaimana suatu majlis yang mempunyai kuasa terbesar dalam parti dan pengawal dasar parti dianggota manusia berlidah panjang. kah kah kah!
    Memanglah ahli majlis syura berfikiran luas dan meluas, namun kalau kesan membuang ust.Nasa dari majlis syura terlalu kecil. Sementara tidak membuangnya meninggalkan kesan yang besar. Maka majlis syura mesti memilih kesan yang kecil dari meninggalkan bahaya yang besar.
    Mungkin dua sebab majlis syura tidak mahu bertindak, takut atau ingin memberi peluang kedua kepada Ust.Nasa.
    Kalau takut, kita ingin bertanya. Adakah majlis syura takut kepada amaran si Buncit dengan si kurus yang akan mempertahankan abangnya dalam apa keadaan?. Bukankah keduanya hanya anak muda yang beringus?. Malu besar jika orang-orang tua dalam majlis syura takut kepada budak-budak.
    Peluang berulang kali telah diberi kepada Ust.Nasa untuk merujuk kembali tindakan beliau sebelum ini. Namun beliau tidak pernah menghormati peluang yang diberi, bahkan memperlihatkan sikap ingkar kepada majlis syura.
    kah kah kah!
    Tidak semua ahli PAS dipilih menduduki majlis syura, mereka yang mempunyai thiqah dan keilmuan sahaja yang terpilih.
    Mat sabu, Husam Musa, Salahuddn ayub, mahfoz omar, nizar dan mustafa taib tidak dipilih, sedangkan mereka memberi memberi komitmen kepada parti. Namun harun taib, TG. hadi awang, harun din, t.man terpilih, kenapa?, kerana mereka lebih dipercaya untuk mempertahankan dasar dan parti PAS.
    Jangan salahkan kami jika kami tidak percaya keputusan ikhlas majlis syura.
    Hidup Tuan Guru Nik Ab. Aziz Nik Mat, dan hancurlah Hasan Ali (syor ganti TGNA dengan harun din).

    BalasPadam
  3. Alamak beb... nampaknya gua tak cukup KAMI KAZE dengan pandangan yang gua beri kan tu... namapk lu orang lagi lebih dari... memang gua tabik spring kat lu orang... dengan ini gua pun terpakas akui yang NASHARUDDIN MAT MESTI DISINGKIR DARI MAJLIS SYURA... terima kasih bro..

    BalasPadam
  4. Kalau aku TERAJANG KELUAR ja si Nasha tu. Buat menyemak ja. Biar dia BERKOKOK sepuaasnya di luar PAS.

    Sekilas mata memandang, aku dah tahu mana jantan-betinanya si Nasha tu.

    BalasPadam
  5. Aku puji cara pucuk pimpinan PAS bertindak, usah dipecat dia biarkan dia bercakap apa yang dia nak bercakap sebaliknya aku pinta pemimpin-pemimpin PAS yang duduk diatas tu jangan buat ulasan balas secara terbuka agar kita tidak menampakkan kebodohan kita mengulas sesuatu komen dari seorang MP yang benggong dan tidak faham apa itu perjuangan, cuma pada pemimpin PAS jangan calon lagi orang jahil dalam perjuangan politik seperti dia nie dalam PRU13 nanti, lepas itu kita tunggu dan lihat apa reaksinya, sama ada dia nak menambah kutukkannya atau pun dia sendiri akan meletakkan semua jawatan yang telah diberikan kepadanya.Ini ahli setia yang memberi komen.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....