DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 12 Oktober 2012

BETUL-BETUL POTONG STIM LAH BEB... SELEPAS TAK BAGI, KEMUDIAN U-TURN BAGI PULAK DAH... KAH KAH KAH !


Potong stim betul lah Pak Hakim ni beb... gua baru nak mula tulis tentang Ahli Parlimen Umno yang MALAUN ni... dah keluar berita dari Malaysiakini beliau dapat perintah TANGGUHKAN HUKUMAN... mungkin juga ada blogger lain yang baru nak hantar artikel dan mungkin juga ada yang tengah tulis...  kah kah kah... tiba-tiba Mahkamah benarkan pula selepas sebelum nya tidak membenarkan tangguh hukuman keatas Ahli Parlimen Sabak Bernam Datuk Abdul Rahman Bakri serta pembantunya beliau Rosli Busro...  yang sebelum ini disabitkan KESALAHAN atas tuduhan membuat tuntutan palsu... pelik jugak bila Mahkamah Tinggi Shah Alam buat U-TURN 360 DARJAH... dengan membenarkan tangguh pelaksanaan hukuman enam tahun penjara dan denda RM400,000... kah kah kah... Ini lah akibatnya kalau mempunyai Pemimpin yang KLUK-KLIK seperti Datuk Seri Hj Najib sampaikan Hakim Mahkamah pun dah terikut-ikut KLUK-KLIK macam beliau... kah kah kah !.

Sebenarnya beb semasa disiarkan berita dari Malaysiakini... sebenarnya berita itu lah yang lagi PELIK beb... yalah kenapa pulak tak bagi tangguh... sedangkan banyak lagi kes-kes yang lebih BESAR boleh dibuat RAYUAN... sabit atau tidak itu cerita kemudian... dah buat keputusan tak bagi tangguh lepas tu bagi tangguh pulak... lawak-lawak... kah kah kah... tapi apa pun yang pasti LEGA dengan PENANGGUHAN HUKUMAN tersebut bukan saja PERSALAH nya... tapi turut sama merasa leganya dengan keputusan Mahkamah sudah tentunya BEKAS MENTERI BESAR MALAUN NEGERI SELANGOR Datuk Seri Khir Toyo... dimana kes beliau pun dalam PROSES RAYUAN... dan seperti yang diketahui ramai kes MALAUN ni lagi BESAR dan lagi HEBAT... boleh dikatakan hampir berpuluh kali ganda nilainya dari kes AHLI PARLIMEN UMNO MALAUN yang didapati BERSALAH ni... kah kah kah !.

Cuma yang gua harapkan ialah KEPUTUSAN Hakim semasa TAK BENAR TANGGUH dan kemudian nya BENAR TANGGUH tidak dipengaruhi PIHAK LAIN... gua TAK HENDAK Mahkamah dibuat seperti tahun-tahun 90an dimasa SITUA KUTUK TAK SEDAR DIRI Tun Mahadead menjadi Perdana Menteri... dimana bukan satakat keputusan rayuan BOLEH TANGGUH dan TAK BOLEH TANGGUH... tapi KETUA HAKIM pun beliau boleh PENGARUHI untuk dipecat beb... itu sejarah yang tak boleh dilupakan oleh RAKYAT yang CINTAKAN KEADILAN... dan itu lah yang terjadi kepada Tun Salleh Abas Bekas Ketua Hakim Negara... tapi kalau dah dasarnya memang PENIPU@PENYAGAK mana mungkin beliau nak mengakuinya beb... walaupun ada KETUA HAKIM yang mengatakan beliau adalah PUNCA segala PERMASALAHAN DALAM SISTEM PENGHAKIMAN NEGARA... kah kah kah .


hemmmmm..... jangan pulak malaysia book of record (mbor) bagi sijil dah lah beb... ialah malaysia ni kan ke terkenal dengan slogan malaysia boleh... kenduri kahwin 130 ribu menghadiri pun boleh... lembu duduk dalam kondo pun boleh... tidur satu katil rahsia masing-masing simpan pun boleh... pendek kata macam-macam pun boleh... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....