DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 12 September 2012

GILA BEB GILA... HARGA SEPATUTNYA RM150 RIBU JADI RM690 RIBU BEB, KAH KAH KAH !

GAYA NAK MENIPU
Manalah Tuanku Sultan Johor DT tak mengamuk beb... lu orang ingat tak kisah Plet Nombor WWW1 yang bidaan nya dimenangi oleh Baginda Tuanku dengan harga RM520 ribu... yang mana menurut Baginda pada masa itu bahawa Wang Bidaan tersebut akan kembali kepada rakyat akhirnya... menurut Baginda ianya boleh digunakan bagi keperluan rakyat... tapi nilaian wang tersebut telah disalah gunakan oleh Kementerian Pertahanan dengan membeli  Rapid Intervention Vehicle (RIV) yang sepatutnya berharga RM150 ribu dengan harga RM690 ribu TANPA BIDAAN... kah kah kah !.

Sikit punya susah lah Baginda Sultan Johor untuk mendapatkan nombor Plet WWW1 dan terpaksa membida tapi Kementerian Pertahanan yang Menterinya Datuk Seri Zahid Hamidi senang-senang aje beb membeli RIV yang sepatutnya berharga RM150 ribu pada harga RM690 ribu TANPA BIDAAN... yang cakap harga tersebut RM150 ribu bukan gua beb dan bukan juga Pemimpin Pakatan Rakyat (PR)... tapi yang cakap tu ialah Baginda Sultan Johor DT sendiri... kalau yang cakap perkara tersebut pemimpin PR sudah tentu Menteri Pertahanan ni kata "Jangan Perlekehkan Pertahanan Negara"... kah kah kah !. sumber baca sini

Tapi bila yang cakap tu Baginda Sultan terpaksalah Pemimpin United Munafikun National Organisations (Umno) berkata akan menyiasat perkara tersebut... walaupun dalam hati beliau tidak merelakan kata-kata Tuanku tersebut... sepatutnya perkara sebegini tidak harus terjadi dimasa Parti Umno/Bn menuju KEAMBANG KEMATIAN... sebabnya kalau orang dah rasa-rasa nak MAMPOS biasanya dah mula BERTAUBAT dan MULA KENAL TIKAR SEJADAH... tapi itu tak terjadi kepada Parti Umno/Bn yang dilahir oleh Inggeris Penjajah... yang MENYAMUN HARTA RAKYAT DARI DULU, KINI DAN SELAMANYA SELAGI TAK MAMPOS... kah kah kah !.

Kalau lu orang dengar ulasan Menteri Pertahanan ni bila Tuanku Sultan Johor berkata berkenaan harga RIV yang dibeli oleh Kementerian Pertahanan... mesti lah lu orang akan tergelak sampai termuntah-muntah beb... kah kah kah... dimana konon nya beliau sendiri akan menyiasat... selama ini beliau beli barang tak siasat ke beb... mentang-mentanglah bukan Harta Pusaka Mak Bapak dia punya jadi boleh beli sesuka hati tanpa menyiasat terlebih dahulu... dan beliau masih sempat nak bermadah dengan kata-kata "Mungkin terdapat spesifikasi yang berbeda yang akan saya teliti"... kah kah kah... tak kan spesifikasi yang berbeza menjadikan harga 5 kali up dari harga asal oiii... kah kah kah !. 

Apa Mangkuk lah Menteri Pertahanan ni beb sepatutnya beliau mengarah atau melaporkan kepada Suruhanjaya Pengcegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat... bukan beliau yang sepatutnya mengatakan akan menyiasat... apa barang yang beliau mengatakan akan menyiasat... sedangkan sepatutnya beliau disiasat kerana perkara tersebut... tak kan orang yang bertanggung jawap menyebabkan pembelian diatas paras harga menyiasat diri sendiri beb... alamak hasil macam Haramjadah lah... tapi kalau dah dasar muka tak malu tahap gila babi mana dia orang ambil kira semua tu... yang penting Ditanggung Beres... kah kah kah !.  sumber baca sini


hemmmmm..... menteri ni bila bercakap macam bagus aje beb... soal keselamatan negara jangan dipolitikan lah... jangan dedahkan kelemahan peralatan keselamatan lah dan entah apa lagi lah yang bla bla bla bla... rupanya kalau didedahkan batang hidung beliau yang kena... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. rejim yang nak mampus buat duit lah seboleh-boleh nya bila lagi ! kalu dah mampus habis lah pelaung nak seleweng ! ABU !

    BalasPadam
  2. Bro...;

    Tima kasih...tima kasih... gua sememangnya terlalu busybody kebelakangan nih.. sampai tak terupdate info semasa... hehehehe...

    Lagi satu gua nak bagitau lu... "Menteri2 kat malaysia nih mana ada yang cerdik beb..".. semuanya bodoh2 belaka... sebab yang melantik dan indi diorang tu semua adalah yang bodoh2 belaka... muakakakakaaaa....!!!!

    BalasPadam
  3. Bro Amuraria dan Bro Isa... gua tambah gelak lagi beb... kah kah kah...

    BalasPadam
  4. Project tender dalam Jabatan Kerajaan macam MLM (Multi Level Marketing) semua yang terlibat nak bahagian masing masing fasal tu lah harga jadi mahal

    BalasPadam
  5. Patutlah jadi mentrintak mo berenti..untung bhai..

    BalasPadam
  6. Masih ingat lagi kes mee maggie Kementerian Pertahanan,harga mee maggie RM4.60 sebungkus.Ada pulak Transfer Tan Chong,pegawai-pegawai yang jujur ditukar atas nasihat pembekal makanan sebab bongkar rahsia.Dah berbillion wang rakyat ditelan oleh Menteri-Menteri Pertahanan yang turut bersekongkol pegawai-pegawai tinggi tentera dan juga KSU-KSU Kementerian Pertahanan.Kalau tak percaya sila tubuhkan Suruhanjaya Penyiasatan Bebas dan bongkar bermula sejak Mahathir Kutty jadi PM hingga kehari ni.Akan tahulah berapa banyak wang negara sudah diseleweng.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....