DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 13 Ogos 2012

SEORANG LAGI PROF' KANGKUNG MENJELMA BILA HAMPIRNYA PRU13 !

Gua ingatkan dah habis Profesor jenis Kangkung selepas menyerlahnya Profesor jenis tersebut iaitu Profesor Zainal Kling, Profesor Ramlah Adam dan Profesor Khoo Kay Kim... dan kebanyakan yang ada didalam Majlis Professor Negara (MPN)... namun tak disanga-sangka hari ini keluar lagi seorang Profesor jenis Kangkung menampakan diri beliau... Profesor tersebut ialah Dr Ahmad Atori Hussain yang juga pensyarah di Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM).

Beliau hari ini menyifatkan tindakan 26 gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ingin mengadakan sambutan Hari Merdeka alternatif pada 30 Ogos ini mempunyai agenda politik dan bukannya bersifat patriotik... juga sambutan itu diadakan bertujuan untuk menyemai rasa benci rakyat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Haji Najib, Barisan Nasional dan juga kepimpinan kerajaan... kah kah kah... nama aje Profesor tapi fikiran sebiji macam perangai Penchacai Upahan Umno... kah kah kah !.

Dah nama pun melibat hal ehwal Negara mestilah melibatkan Politik... tapi kalau dah dikatakan unsur politik untuk mempengaruhi rakyat supaya membenci Perdana Menteri, membenci BN dan membenci kerajaan... dan ia adalah unsur hasutan... terpulang lah apa lu nak kata wahai Profesor Kankung... kah kah kah... sebab yang jelas pemikiran lu tu dah sama dengan Pemikiran Penchacai Umno Upahan... sikit tak kurang dan kadang-kadang lagi melebihi dari Penchacai Umno Upahan itu sendiri... yang akan mengUMNgok sahaja apa yang dibuat oleh Pemimpin Umno dan Kerajaan... kah kah kah !.

Menurut Profesor Kangkung ni "Kerajaan yang diwakili oleh BN mempunyai hak untuk memilih apa saja tema bagi meraikan sambutan hari kemerdekaan... Sepatutnya tema hari kemerdekaan tidak perlu dipoltikkan. Semua orang perlu patuh... Seperti di Amerika Syarikat, semua orang meraikannya... apa saja yang kerajaan buat adalah sah dari segi undang-undang... ikut sajalah... kalau tetap mahu tukar slogan, jika dapat memerintah, tukarlah... ini boleh menjejaskan perpaduan kaum dan agama... tidak ada faedah pun mahu buat slogan sendiri dan sebagainya".

Kalau dah lu tahu hari Kemerdekaan untuk disambut oleh semua rakyat Malaysia kenapa lu tak nasihatkan Umno/Bn supaya memilih slogan yang tak berunsur Politik Sempit... kan lu kata yang Hari Kemerdekaan untuk disambut oleh semua rakyat dan sudah pasti bukan hanya penyokong Umno/Bn sahaja... sepatutnya lu nasihatkan Kepimpinan Kerajaan Haji Najib Wassatiyah supaya memilih Slogan yang menggambarkan Sambutan untuk seluruh rakyat Malaysia... baru lah gua tak kata lu Profesor Kangkung atau dalam bahasa simboliknya Profesor Pengampu Telor Pemimpin Umno... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... macam mana lah pelajar melayu tak lemah dalam menguasai ilmu... sebab profesor yang mengajarnya pun jenis kangkung yang tiada kekuatan jati diri sebagai profesor.. kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

9 ulasan:

  1. Salam Yob Mat Indera
    Udah lamer dia jadi kangkung! Entah aper KPInyer tetiba jadi profesor!

    BalasPadam
  2. alahai Prof kangkung, rosak anak bangsa melayu dan lain2 kat USM di sebabkan makluk pencacai tolol ni mengajar. walau pun bingai dan lembam, tetap di lantik oleh umngok sebg prof pencacai sebab itu saja yg boleh dibuatnya . Selepas PRU13 , humban kan dia kelaut dr atas penang bridge.bodoh punya prof.

    BalasPadam
  3. ampu & bodek demi wang,perut,pangkat bawah perut,kangkung atau kongkang pun ok lah ;) ABU !

    BalasPadam
  4. kangkung nie dah lama kena rebus...tu pasai tak leh nak makan lagi....dah lecur.....
    eloknya lempaq buang saja....

    kah kah kah

    BalasPadam
  5. Inilah hasilnya apabila menjawat
    jawatan bukan kerana kebolehan tapi
    kerana kepartian.Jahanam negaraku
    sekiranya amalan ni masih diteruskan!

    BalasPadam
  6. ''ini boleh menjejaskan perpaduan kaum dan agama''

    semua kaum & penganut agama bersatu menyatakan tak setuju benda tu. jadi, bolehkah kenyataan yg dibuat itu dikategorikan sbg hasutan?

    BalasPadam
  7. Bakal menteri pelajaran jika umno masih memerihtah selepas pru 13 nanti. Kalau tak mau diperintah oleh orang macam ni mari pakat JANGAN UNDI UMNO LAGI.

    BalasPadam
  8. banyak sudah siswi kampus USM dibelasah olih prof kangkong ini;sejak tahun 1980an lagi dia di USM ; pencacai UMNO sejak dulu dan selamanya.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....