DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 5 Ogos 2012

PROJEK RM8.65 BILION TAK AKAN MEMBEBANKAN RAKYAT... BULAN PUASA NI CUBA GAK JGN MENIPU NOH OMAR... KAH KAH KAH !

Cuba gak lu jangan menipu dalam bulan puasa ni boleh tak Datuk Seri Noh Omar (DSNO)... lu sudah lah bulan tak puasa kerja lu dengan sahabat-sahabat lu dalam United Munafik National Organisations (UMNO) asek menipu rakyat siang dan malam... jadi cuba gak dalam bulan puasa ni berhenti sekejap menipu tu... lu tak ambil kira langsung sama ada bulan puasa atau bukan bulan puasa dan sama ada kira siang atau malam... lu orang dengan sahabat lu orang buat semacam aje... kah kah kah !.

Budak sekolah rendah pun tahu yang lu tu menipu DSNO oiiii... mana ada setiap kenaikan harga barang dalam dunia ni yang tak membebankan rakyat... setiap kenaikan harga barang bererti kenaikan kos sara hidup pada pengguna dan kos penggeluaran kepada peniaga-peniaga yang mana akan disusuli dengan kenaikan harga penggeluaran sesuatu barangan... jadi tiada kenaikan yang tak membebankan kepada pengguna yang waras... kecuali kepada pengguna penyokong Umno yang Bebal... kah kah kah !.

Menurut DSNO "Kerajaan akan memastikan tarif air tidak membebankan rakyat selepas pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 siap... Kerajaan negeri tidak sepatutnya membuat kesimpulan melulu dan mempunyai tanggapan retorik sebelum projek tersebut bermula... jangan kerana projek itu bernilai berbilion ringgit, pembangkang buat tanggapan retorik yang rakyat terpaksa membayar harga amat tinggi untuk khidmatnya... Kerajaan BN sudah fikir 10 tapak ke hadapan daripada pembangkang untuk senangkan rakyat".

"Benda belum buat dah tembak sana sini... soalnya sekarang air mesti ada di Selangor dan saya percaya kerajaan BN akan ambil kira pandangan rakyat bagi tentukan tarif air ini nanti... Kerajaan negeri Selangor sepatutnya memberi kerjasama bagi menyelesaikan isu itu, bukan mengambil sikap menuding jari kepada kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas)... mereka mahu menjadi wira dalam segala isu, mahu menjadi popular dengan mengorbankan kepentingan rakyat".

"Mereka mahu menjadi wira dalam segala isu, mahu menjadi popular dengan mengorbankan kepentingan rakyat... Kerajaan BN mahu berusaha untuk rakyat sebaliknya kerajaan Selangor mahu bermain politik sahaja, itu yang sukar... jadi, lebih mudah bagi BN mengambil alih kerajaan negeri Selangor kemudian buat kerja atasi masalah ini sendiri... Kerajaan negeri Selangor membayar jumlah tertentu kepada Syabas bagi membekalkan 'air percuma' itu kepada rakyat Selangor, jadi wang itu datang dari mana? Wang rakyat Selangor sendiri".

"Cara beri air percuma pun tidak betul, semua kaya dan miskin dapat... sepatutnya air itu diberi kepada golongan yang kurang berkemampuan, tetapi golongan ini, yang duduk di pangsapuri, pakai meter pukal, tak dapat," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Krisis Air Di Selangor anjuran Gerakan Peropak Rakyat Selangor (GPRS) di Beranang... kah kah kah... tak apalah DSNO... mungkin perlaksanaan nya ada kelemahan tapi yang jelas baru 4 tahun memerintah kebanyakan rakyat sudah merasa Air Percuma.

Mungkin DSNO ni lupa yang selama 50 tahun Umno/Bn menerajui Kerajaan Negeri Selangor usahkan Air Percuma... bayang Air Percuma pun tak pernah nampak... yang nampak nya hanya lu orang aje yang salurkan Paip Air lu Orang kat Rumah-Rumah Terpilih... kah kah kah... Walaupun tak menyeluruh rakyat yang dapat Air Percuma dan ianya dibayar dengan duit rakyat Negeri Selangor... tak apa kerana mungkin ia sudah ada permulaan untuk rakyat merasa hak mereka sendiri.

Sebelum lu nak bercakap wahai DSNO lu cermin lah dulu muka lu tu... sepatutnya lu kaji dulu sejarah pemerintahan Umno/Bn selama 50 tahun di Negeri Selangor yang diakui sendiri kesalahan nya oleh Pemimpin Wassatiyah Demokrasi Terbaik yang tak ada Telor, Datuk Seri Hjai Najib (DSHN)... tapi memang dasar lu orang kebanyakanya Muka Tak Malu Tahap Gila Babi... maka sebab itu lu orang masih lagi hendak memerintah dan masih sanggup mengakui diri lagi baik dari orang lain... walaupun jelas yang lu orang adalah Perompak Tahap Gila Babi... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... yang lawak nya beb... dsno ni sanggup cakap cara kerajaan negeri bagi air percuma tak betul... mungkin cara kerajaan umno/bn bagi air percuma sebelum ini terbetul lah sangat... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. jangan salah faham,noh omar nii..nak tunjuk bagus kat najib kot2 dapat jadi MB kalaau BN menang.......oooiii sila jaga kementrian andalah jangan dok sibuk2...

    BalasPadam
  2. ni mesti banyak makan tempe basi tu yang jadi bengong tak habis habis wak noh...hehehehe

    BalasPadam
  3. bodoh jugak NOH ni....ada orang ramai cuba dibodohkan macam dia..

    BalasPadam
  4. 10 tapak ke hadapan tipu rakyat, celaka punya jawa bodoh. muka dh la hodoh.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....