DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 27 Ogos 2012

LU SIAPA BEB NAK AJAK TG NIK AZIZ BERBINCANG... KAH KAH KAH !

Siapa lu nak ajak TG Nik Aiz berbincang berkenaan Hudud... cuba lu cermin dulu muka lu tu sebelum nak ajak TG Nik Aziz untuk berbincang berkenaan Hudud... sedangkan menjadi Jurubahasa semasa Perdana Menteri Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib (DSHN) berada di Mekkah pun lu tak dipanggil... dan yang dijadikan Jurubahasa adalah Bekas Timbalan Presiden Pas yang kalah... ini sedap-sedap aje lu nak ajak TG Nik Aziz berbincang pasal Hudud... kah kah kah !.

Sudah lah tajuk perbincangan bukan nya nak menjalankan Hudud tapi nak berbincang bagaimana susahnya Hudud untuk dijalankan... kah kah kah.... lebih baik aje le lu berbincang dengan Pemimipin United Munafikun National Organisations (Umno) macam mana nak menipu orang Melayu Islam bagi Hudud tidak dijalankan... sebab itu gua katakan tiada bezanya antara Pemimipin Umno termasuk lu dengan Pengerusi Dap Karpal Singh yang pengampu-pengampu Umno panggil Kafir Harbi tu... kah kah kah !.

Cuma bezanya Pemimpin Umno termasuk lu serta Pengampu-Pengampunya adalah beragama Islam tapi Pengerusi Dap adalah seorang Kafir... dan bahasa yang digunakan oleh Pengerusi Dap tu sesuai dengan pegangan beliau yang seorang Kafir tapi gaya bahasa Pemimpin Umno termasuk lu dan Pengampu-Pengampunya lebih kepada untuk menafikan Hudud dengan cara Berbudi Bahasa... sesuai dengan Agenda Pemimpin Umno untuk menipu Orang Melayu Islam bagi meraih undi Orang Melayu Islam itu saja... kah kah kah !.

Tak usah lah lu nak berbudi bahasa dengan mengajak berbincanglah, bermuzakarah lah, bersatu lah dan entah apa lagi la yang bla bla bla bla... ada baiknya lu satukan aje Pemimpin Umno supaya Pemimipin lu tu tak akan menjadikan Umno Mampos Semula kerana Perebutan Kuasa seperti Tahun 1987... kah kah kah... kerana Perangai Hasad Dengki adalah Kembar Umno sejak dari Dalam Perut Inggeris Penjajah lagi... yang mana ianya adalah Fitrah Kelahiran Umno yang tak diketahui siapa Ibunya... tapi yang pasti Umno adalah Keturunan Inggeris Penjajah dari Dulu, Kini dan Selamanya... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... dengar ceritanya pengerusi jawatankuasa kerja himpunan ulama muda umno (ilmu) Fathul Bari Mat Jahaya ni paling takutkan politik persepsi.... mungkin sebab itu beliau tak takut pada politik fitnah yang menjadi darah daging umno sejak azali... dan ianya terbukti dengan tuduhan fitnah kepada ketua pemuda pas oleh sahabat beliau yang mengatakan ketua pemuda pas tak kisah disolek oleh juru solek wanita semasa debat... tapi fathul bari telah mengelak dari disolek... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

5 ulasan:

  1. Kata orang2 tua, tulang ubun2 pun masih lembik, tak usahlah nak tunjuk pandai dan hebat. Buat orang meloya ye.Pergi belajar lagi mendalami ilmu agama 10 hingga 20 tahun lepas tu barulah boleh keluarkan suara.

    BalasPadam
  2. SETUJU SANGAT SARANAN TUAN BLOGGER MAT INDERA SIPEJUANG ! MANGKUK NI INGAT DIA SAPA ? BARU MASUK UMNO-APCO DAH NAK TUNJUK LAGAK ! DEY PODAAH PI BINCANG DENGAN PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO-APCO DAA ! ABU PENYELAMAT DARI BARUA-BARUA KAKI AMPU & KELENTONG NI SEMUA !

    BalasPadam
  3. kesian budak tuuu bro.. ingat nak tunjuk hebat. tapi semabng saja lebat. haha!

    BalasPadam
  4. Apa la sibok siFathul ni dgn Hudud Pas. Pi la buat Hudud Umno pulak. Akupun nak tengok apa kandungan Hudud Umno pulak. Dah 50 thn memerintah, satu apapun Hudud Umno tak dibentangkan pada rakyat?

    BalasPadam
  5. Mungkin PAS ada kelemahan sampai tak cukup penerangan kpd semua kita rakyat ..that's ok.

    Malangnya, ulamak muda Umno buat apa pulak? Jenis ni hanya tools-cum-damper saja. Hal hudud ni kena penjelasan & penerangan untuk bentuk masyarakat kondusif - yg paham undang-2 tu. Anything reverse atau menjauhi sasaran tu, tu sah la ulamak suk... haha.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....